نگاهی به جایگاه ترکیه به عنوان یک مقصد گردشگری سلامت برای کاشت مو

ترکیه علاوه بر محکم کردن جایگاه خود به عنوان یک مقصد ضروری برای گردشگران، در سال های اخیر دست به ایجاد یک بازار اختصاصی در گردشگری سلامت زده است. کاشت مو در ترکیه این روزها به یکی از دلایل اصلی گردشگران برای مسافرت به این کشور تبدیل شده است. آمارها نشان می‌دهد که مردم بیش از ۷۰ کشور دنیا که خواستار خدمات کاشت مو هستند با اقبال وصف ناپذیر به ترکیه سفر می کنند.

کاشت مو در ترکیه برگ برنده این کشور برای صعود به صدر جدول صنعت گردشگری پزشکی

در همین راستا اوزلم صفیه کورت، عضو شورای توسعه گردشگری سلامت در ترکیه با تأکید بر اینکه ترکیه به عنوان کشور پیشگام و مرجع در زمینه کاشت مو در سراسر جهان ظاهر شده است اعلام کرد که بر اساس آخرین آمارها ۳۱ درصد افزایش در گردشگری سلامت ترکیه رخ داده است؛ جایی که بیش از ۱ میلیون مسافر ورودی با هدف دریافت خدمات سلامتی به این کشور سفر می کنند و این امر منجر به تبادل ارز به اندازه بیش از ۱۰ میلیارد دلار شده است.

 

به گفته او رتبه بالای کاشت مو در ترکیه این کشور را به یکی از کشورهای پیشگام جهان در این زمینه تبدیل کرده است. آن دسته از پزشکان ما که با گردشگری سلامت سر و کار دارند بسیار حاذق هستند و توجه جهانیان را به خود جلب کرده اند. دستاوردهای ما در این زمینه روز به روز درحال گسترش به سراسر دنیا است. ما در نظر داریم تا این رقم را تا سال ۲۰۲۳ به اندازه بسیار بالایی برسانیم.

کورت با اشاره به اینکه ترکیه در این حوزه در مقیاس جهانی زیر ذره بین قرار گرفته است تأکید می کند که بیشترین درخواست ها از کشورهای خاورمیانه نظیر عربستان سعودی، کویت، و قطر است. به همین منوال کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلیس، هلند، ایتالیا و فرانسه نیز با مقاصد گردشگری سلامت و پزشکی به ترکیه سفر می کنند.

عمل های کاشت مو در سراسر جهان هزینه بسیار زیادی دارد. از این رو پرداخت تنها نصف قیمت جهانی در ترکیه در کنار عوامل جذب کننده دیگر مانند مجاورت جغرافیایی و مردم مهمان نواز این کشور باعث شده است که بسیاری از گردشگران سلامت و پزشکی ترکیه را کشوری ایده آل و ضامن تجربه ای مثبت در این نوع از مسافرت ها ارزیابی کنند.

منبع: Travel News Digest

نظرات بسته شده است.