توسعه گردشگری سلامت با رسیدگی به شکایت بیماران خارجی

رسیدگی عادلانه به شکایت بیماران خارجی می‌تواند وجهه صنعت گردشگری سلامت ایران را ارتقا بخشد و موجب اطمینان بیشتر توریست‌های سلامت به مراکز درمانی ایران شود وقتی گردشگر سلامت، این اطمینان خاطر را داشته باشد که حق و حقوق قانونی او در مراکز…

تیشینه؛ بهترین بلیت آنلاین کدام است؟

استارتاپ تیشینه یکی از اولین استارتاپ‌های حوزه گردشگری است که خدمات متاسرچ را در حوزه خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. تیشینه توسط حسین حمزه‌پور و عباس بافکر بنیانگذاری شده است. هردو متولد تهران…

این ۵۰۰مین مطلب مدتورپرس است

یادداشتی از رضا جمیلی، سردبیر خبرگزاری گردشگری سلامت ایران امروز ۲۸م اردیبهشت ۱۳۹۸ است و این ۵۰۰مین مطلبی است که در مدتورپرس منتشر می‌شود. روزی که این راه را آغاز کردیم، در بحبوحه تغییر و تحولات سریع اقتصاد و سیاست گمان نمی‌بردیم که در…

با پراید نمی‌توان در مسابقه فرمول یک شرکت کرد!

دکتر محمد لطفی ، مدیرعامل کلینیک زیبایی دکتر فائزه احمدی از مشکلات کلینیک‌ها در توریسم درمانی می‌گوید کلینیک‌های زیبایی بخش بزرگی از بار خدمات زیبایی شهروندان و گردشگران درمانی را بر عهده دارند ولی در تدوین قوانین روشن توریسم درمانی، مجوز…

قاشق هوشمند فن‌آسا ابزاری هوشند برای توانمندسازی بیماران پارکینسون

توانبخشی بیماران از جمله حوزه‌هایی است که در اکوسیستم سلامت جای کار دارد و نوآوری و ایده‌پردازی در این حوزه را می‌طلبد. استارتاپ فن‌آسا با طراحی قاشق هوشمند برای توانمندسازی بیمارانی که مشکلات مغز و اعصاب و پارکینسون دارند قصد دارد قدمی در…

هرات فرصتی برای گردشگری پزشکی ایران

براساس گزارش‌های منتشر شده تقریبا ۵ سال گذشته میزان درخواست انجام جراحی‌های زیبایی در کشور افغانستان روبه گسترش است و تا حدود دوبرابر افزایش یافته است. به گزارش خبرگزاری مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، دکتر نجیب‌الله نجیب، در این…

گردشگری پزشکی فرصتی برای اقتصاد زامبیا

با توجه به کمبود امکانات بهداشتی در برخی از کشورهای قاره آفریقا، دولت زامبیا اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری پزشکی می‌تواند امتیاز مناسبی برای اقتصاد این کشور باشد. به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، دولت…

سهم ناچیز ایران در جذب گردشگران چینی

چین سالانه ۱۲۰ میلیون گردشگر به خارج از این کشور می‌فرستد، اما سهم ایران از این رقم، فقط حدود هزار و ۷۰۰ توریست چینی است! با وجود اینکه کشور چین را باید یکی از متحدان استراتژیک ایران به حساب آورد، اما این اتحاد استراتژیک نتوانسته است به…

اعتماد به نفس؛ فاکتوری مهم در جذب گردشگران سلامت

در حالی که سطح کیفی بسیاری از مراکز درمانی ایران از رقبای خود در منطقه خاورمیانه بالاتر است، اما خلا اعتماد به نفس، مانع از حضور پررنگ این مراکز درمانی در صنعت گردشگری سلامت شده است اگر یک مرکز درمانی از نیروی انسانی مجرب و تجهیزات پیشرفته…

زنجیره تامین گردشگری سلامت در حال کامل شدن است

یادداشتی از دکتر سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت بهداشت و سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری امضا شد یک گام بلند در صنعت گردشگری سلامت کشور است. این تفاهم‌نامه یک نقطه عطفی است که اگر همه ما،…