بازاریابی فیس بوکی برای جراحی پلاستیک

روند روبه رشد گردشگری پزشکی به‌خصوص در بخش جراحی‌های زیبایی باعث شده تا یک شرکت چینی ابتکار عمل جالبی برای جلب مشتریان خود در سراسر جهان بکار گیرد.

به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران؛ مرکز جراحی‌های زیبایی «سویانگ» چین که از ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده اکنون در میان کاربران فیس‌بوک به دنبال جذب گردشگر رفته است.

اندی ژی، یکی از مدیران و سرمایه‌گذاران این شرکت درباره نحوه بازاریابی آنلاین «سویانگ» می‌گوید: «روند روبه رشد تقاضای گردشگری پزشکی و سلامت در کشورهای آسیایی بقدری سرعت گرفته که ارائه دهندگان خدمات گردشگری پزشکی زیادی در این زمینه جذب شده‌اند به همین دلیل لازم است برای دستیابی به موفقیت‌های بالا ابتکارعمل در بازاریابی داشته باشیم.»

ژی در این زمینه تاکید کرد: «برهمین اساس تلاش کردیم با استفاده از فعالیت روزانه کاربران اینترنتی در سایر کشورها نیز نسبت به جذب مخاطب و گردشگر اقدام کنیم از این رو اکانتی به نام «اسب تک شاخ» ایجاد کرده و از این طریق خدمات خودمان را معرفی کردیم.»

به گفته وی در ابتدای عمل تنها به معرفی توانمندی‌های شرکت خودمان اقدام می‌کردیم، اما طی مدت کوتاهی متوجه شدیم ارتباط یک‌طرفه با مخاطبان نمی‌تواند گزینه مناسبی در این زمینه باشد از این رو از مخاطبان خواستیم تجارب خودشان از دریافت خدمات مراکز مختلف را در حساب ما به اشتراک بگذارند.

رسانه‌های اجتماعی؛ موتور پیشران گردشگری سلامت

به این ترتیب حجم بالایی از تجارب و همچنین فیلم‌های دریافت خدمات مخاطبان در این حساب به اشتراک گذاشته شد و همین دو طرفه بودن ارتباط عاملی شد برای رشد بالای مخاطبان و جذب کاربران بیشتر که امروز از آن استفاده می‌کنیم.

ژی درباره تعداد بازدید از حساب کاربری یاد شده افزود: «اکنون این حساب کاربری که به‌صورت تخصصی درباره انواع جراحی‌های زیبایی است، نزدیک به ۲۵۰ میلیون بازدیدکننده در ماه دارد. از این تعداد بازدید تقریبا ۵ درصد منجر به انعقاد قرارداد شده است.»

این سرمایه گذار شرکت «سویانگ» تاکید کرد: «بخش عمده‌ای از قراردادهای شرکت مربوط به مشاوره‌های آنلاین است، چون افرادی که قصد دریافت خدمات جراحی زیبایی دارند باید حق عضویت مشخصی پرداخت کنند تا بتوانند پرونده شخصی خودشان را ایجاد کنند تا مشاوران شرکت برای آنها بهترین گزینه خدمات را تهیه و به آنها ارائه کنند.»

ژی درباره پکیج‌های ارائه شده به مخاطبان نیز گفت: «ما برای گردشگر از زمانی‌که برای خود پرونده شخصی ایجاد می‌کند، از ابتدای دریافت ویزا (درصورت نیاز) تا روزی که به منزل خود می‌رسد برنامه‌ریزی‌هایی نیز می‌کنیم و درطول دوره درمان و اقامت وی در خاک چین تمامی امکانات از جمله گشت‌ها و بازدیدهای توریستی را خواهیم داشت.»

او سود خالص مرکز «اسب تک شاخ» را در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸ میلیون دلار اعلام کرد و درباره گردش مالی ماهانه شرکت گفت: «تقریبا ماهی ۳۰ میلیون دلار گردش مالی در شرکت ایجاد شده که از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت بسیار بالاتر بوده است.»

1 نظر
  1. زهراسادات مصطفوی می گوید

    اگر در ایران هم به جای فیلترکردن‌های مکرر ، بتونن ظرفیت‌های شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی بشناسند و ازش در راستای تقویت بنیه‌های گردشگری خصوصا گردشگری سلامت استفاده کنند ، مطمئنا به جاهای خوبی می‌رسیم
    ممنون از مطلب خوبتون ✌️

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.