قمار بزرگ سنگاپور در سرزمین اژدها

گروه پزشکی RMG سنگاپور اعلام کرد: «سود سه ماهه ابتدای سال جاری این شرکت به دلیل سرمایه‌گذاری بالا در بازار چین کاهش یافته است.»

به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران؛ هفته گذشته شرکت پزشکی RMG بزرگترین گروه پزشکی فعال سنگاپور در زمینه گردشگری پزشکی طی اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۱/۲ درصد کمتر سود خالص به دست آورده است.

در این بیانیه دلیل کاهش نرخ سوددهی این گروه بزرگ پزشکی، سرمایه‌گذاری عظیم آن در بازار گردشگری پزشکی چین بخصوص درمان ناباروری اعلام شده است.

مدیریت مالی RMG درباره سرمایه‌گذاری انجام شده برای پروژه شانگ‌های اعلام کرد؛ پروژه مرکز تخصصی شانگ‌های در مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع و ۷۰۰ تخت خواب طراحی شده و با بودجه‌ای معادل ۷۱ میلیون دلار از اواسط ۲۰۱۷ میلادی کار ساختش آغاز شده است.

به گفته وی این مرکز در نیمه دوم سال گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و تا زمان سودآوری کمی زمان لازم است. به همین دلیل در مجموع شرکت RMG سودهی پیش‌بینی شده را برای سال مالی ۲۰۱۸ به ثبت نرسانده است.

بخش مدیریت مالی شرکت یاد شده همچنین اعلام کرده است با درنظر گرفتن برنامه‌ها و سیاست‌های بازاریابی بین المللی برای مرکز درمانی یاد شده احتمالا سودآوری شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی قابل توجه خواهد بود و رقم نزدیک به ۶ درصد را تجربه خواهد کرد.

یکی از مدیران ارشد شرکت RMG که نخواست نامش در این گزارش منتشر شود تاکید کرد: «مرکز درمانی یاد شده اگرچه تخصصی برای IVF طراحی شده است اما با توجه به روند روبه رشد گردشگری پزشکی در بخش‌های زیبایی و دندان‌پزشکی دو طبقه از این مرکز ۸ طبقه برای همین منظور طراحی شده که می‌تواند ارزش افزوده بالاتری در عملکرد اقتصادی آن ایجاد کند.»

    مطالب مرتبط:

به گفته وی تمرکز در یک زمینه درمانی اگرچه می‌تواند به عنوان امتیازی برای یک مرکز درمانی باشد اما نباید فراموش کنیم که هرچه خدمات متنوع‌تر و با کیفیت‌تری به متقاضیان ارائه کنیم بدون تردید درآمد بالاتری خواهیم داشت.

وی همچنین اعلام کرد اصلی‌ترین سیاست بازاریابی مرکز یاد شده تنها منوط به بازار چین نیست و شرکت با درنظر گرفتن ارتباطات گسترده‌ای که در سایر کشورها و مراکز درمانی آن‌ها یا دفاتر ارائه دهنده خدمات گردشگری پزشکی دارد، می‌تواند تقاضای مناسبی در این بیمارستان ایجاد کند و هرگز نگرانی خاصی در جلب مخاطب نخواهد داشت.

در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند این سرمایه‌گذاری جسورانه، برای شرکت RMG حکم یک قمار بزرگ را دارد؛ زیرا مسئولان دولتی چین نیز طرح‌ها و پروژه‌های عظیمی را در بخش گردشگری پزشکی و سلامت در دست اجرا دارند.

1 نظر
  1. دکتر‌ محبوب می گوید

    چه مراکز دیگری در سنگاپور در زمینه مدیکال توریسم فعال هستند. انها را هم معرفی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.