سیاست‌های جدید نیجریه در گردشگری پزشکی

نیجریه به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی در گردشگری پزشکی

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت نیجریه بیانگر این نکته است که اتباع این کشور برای دستیابی به خدمات پزشکی مورد نیازشان در کشورهای خارجی و همسایه سالانه میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند.

به گزارش مدتور پرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران محمد بوهاری؛ رئیس جمهور نیجریه طی یک کنفرانس بهداشتی در پایتخت نیجریه جمعه گذشته اعلام کرده کشورش برای مدیریت خروج ارز از کشورش به این دلیل برنامه‌های جدیدی تدوین کرده که بزودی اجرایی خواهند شد.

بوهاری در این زمینه گفت: نیجریه امروز به دلیل برخی مشکلات به عنوان یکی از ارسال‌کنندگان عمده گردشگر پزشکی به سایر کشورهای منطقه و اتحادیه اروپاست که برنامه‌ریزی شده است این روند معکوس شده و به جای خروج بیماران از کشور تعداد زیادی گردشگر خارجی نیز در کشور درمان شوند.

رئیس جمهور نیجریه در ادامه تاکید کرد:  تشکیل کمیته مطالعات استراتژی ملی برای بررسی مشکلات موجود و راهکارهای مدیریت خروج گردشگران از کشور و جایگزینی آن با درمان بیماران خارجی یکی از اقدامات دولت بوده که البته از قبل مطرح شده اما اکنون با توجه به اهمیت با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد در این کمیته قرار است شرایط چگونگی استفاده از منابع خارجی مورد بررسی قرار گیرد و دریابیم چگونه می‌توان با افزایش همکاری‌های سازمان بهداشت جهانی این مشکل را برطرف کنیم و به اهداف تعیین شده خودمان نزدیک شویم.

آفریقا؛ بازار هدف گردشگری پزشکی هند

بوهاری تاکید کرد: اکنون بسیاری از کشورها برای سرمایه‌گذاری درزمینه گردشگری و سلامت در سایر خارج از کشورشان آمادگی دارند و نیجریه می‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاری آنها باشد بنابراین در تلاش هستیم فرصت سرمایه‌گذاری در گردشگری سلامت این کشور را به سایر نقاط جهان معرفی کنیم.

رئیس جمهور نیجریه درباره بودجه تامین شده برای کاهش خروج گردشگران سلامت از نیجریه گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی برنامه‌ای ۵ ساله با بودجه ۱/۵۵ میلیارد نایرا درباره بهبود اوضاع بهداشت و سلامت کشور تدوین شد که سال گذشته  کل بودجه اختصاص یافت اما همچنان زمینه برای سرمایه‌گذاری در بخش بهداشت و سلامت نیجریه وجود دارد و همین امر می‌تواند پتانسیل گردشگری پزشکی را توسعه بخشد.

رئیس جمهور نیجریهوی معتقد است، سیاست‌گذاری‌های جدید در بخش سلامت بر این مبناست که ابتدا نیازهای داخلی و شهروندان این کشور را بطور کامل و بدون درنظر گرفتن فاصله آن‌ها از مرکز برطرف کند و پس از آن می‌تواند به درمان گردشگران خارجی فکر کرد. اما نکته این جاست که ایجاد چنین شرایطی نه تنها سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند، بلکه درآینده زمینه درآمدهای ارزی بیشتری برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

بوهاری درباره رونق گردشگری پزشکی نیجریه و دستاوردهایش گفت: درصورت ورود سرمایه‌های جدید و خارجی و ایجاد مراکز درمانی با درنظر گرفتن بازارهای همسایه این کشور می‌توان برآوردی از درآمدهای ۴۰۰ میلیارد نایرا داریم.

وی تاکید کرد: امتیازات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران در بخش سلامت کشور درنظر گرفته شده است تا سرمایه‌گذاران علاقمند به حضور در این کشور باشند به عنوان مثال معافیت‌های مالیاتی، مشوق‌هایی مثل زمین و … درنظر گرفته‌ایم.

منبع: Sahara Reporters

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.