نباید برای جذب گردشگر خارجی به «نوسانات ارزی» تکیه کنیم

یک عضو فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر نوسانات ارزی در جذب گردشگران خارجی گفت: نباید برای جذب گسترده گردشگران خارجی، به نوسانات ارزی دل ببندیم و تکیه کنیم، بلکه باید اقدامات اصولی و کارشناسی برای جذب گسترده گردشگران انجام شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با مدتور پرس افزود: با وجود آنکه در ماه‌های اخیر و همگام با افزایش قیمت دلار در کشور، گردشگران خارجی بیشتری برای سفر به ایران ترغیب شدند، اما متاسفانه شاهد هستیم که برای جذب گسترده گردشگران خارجی، برنامه‌های بلندمدت و کارشناسی تدوین نمی‌شود؛ در حالی که نباید برای جذب گردشگر خارجی، فقط روی نوسانات ارزی حساب باز کنیم.

کاهش ارزش ریال، عامل اصلی در جذب گردشگر سلامت نیست

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ایران به عنوان یک مقصد گردشگری ارزان در جهان شناخته می‌شود، یادآور شد: بستر اقتصادی برای توسعه صنعت گردشگری در ایران فراهم است، اما برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای نیست که به رشد این صنعت سودآور منجر شود. حتی در زمینه‌های فرهنگی نیز نتوانسته‌ایم در صنعت گردشگری موفق عمل کنیم و گاهی نگاه به یک گردشگر خارجی در شهرهای مذهبی ایران، نگاهی درست و منطقی نیست که همین عوامل در بلندمدت موجب تضعیف صنعت گردشگری کشور می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری کشور توسعه یابد، تاکید کرد: گردشگران مسلمان کشورهای همسایه، بخش مهمی از آمار گردشگران خارجی کشور را تشکیل می‌دهند که نباید این ظرفیت مهم را از دست بدهیم. درواقع نباید اجازه دهیم که برخی حواشی نادرست، موجب تغییر نگاه ایرانی‌ها به گردشگران مسلمان کشورهای همسایه شود، زیرا اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بخش مهمی از درآمد صنعت گردشگری کشور از بین خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه باید هم در دولت و هم در مجلس، اراده‌ای جدی برای توسعه صنعت گردشگری وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های گردشگری ایران و زیرشاخه‌های این صنعت به درستی تبلیغ و معرفی شود و برای جذب گردشگر خارجی از کارشناسان مجرب در این حوزه بهره ببریم تا فقط نوسانات ارزی به عنوان عامل محرک در افزایش مقطعی آمار گردشگران خارجی شناخته نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.