کاهش ارزش ریال، عامل اصلی در جذب گردشگر سلامت نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نقش کاهش ارزش ریال در جذب گردشگر سلامت گفت: کاهش ارزش ریال نمی‌تواند به خودی خود عامل اصلی در جذب گردشگر سلامت به کشور شود.

دکتر مرتضی خاتمی در گفتگو با مدتورپرس افزود: کاهش ارزش ریال می‌تواند انگیزه دریافت خدمات درمانی در ایران را  افزایش دهد، اما نمی‌تواند تنها عامل مهم در این مسیر باشد، زیرا بیمار خارجی صرفا به ارزان بودن خدمات درمانی در یک مرکز درمانی نگاه نمی‌کند و سلامتش را صرفا بخاطر هزینه‌های پایین درمان به خطر نمی‌اندازد، بلکه برای گردشگران سلامت، مولفه‌های دیگری هم برای انتخاب کشور مقصد اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه باید هتلینگ مراکز درمانی ایران ارتقا پیدا کند تا شاهد توسعه صنعت گردشگری سلامت باشیم، یادآور شد: در چند دهه اخیر، شاهد پیشرفت چشمگیر دانش پزشکی در ایران بوده‌ایم و هم اکنون علاوه بر وجود پزشکان حاذق و ماهر، تجهیزات پزشکی پیشرفته در بسیاری از مراکز درمانی ایران وجود دارد. همه این عوامل می‌تواند بیمار خارجی را برای سفر درمانی به ایران ترغیب کند، اما متاسفانه هنوز در زمینه هتلینگ مراکز درمانی، ضعف جدی داریم و برای اسکان بی‌دغدغه بیمار خارجی در ایران، تمهیدات خاصی اتخاذ نکرده‌ایم.

خاتمی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های مسئول در صنعت گردشگری سلامت باید از حضور بخش خصوصی قانونمند در این صنعت حمایت کنند، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید نقش اصلی را در ارائه خدمات گردشگری سلامت بر عهده داشته باشد. بخش خصوصی فعال در این حوزه توانسته‌اند تا حدودی ظرفیت‌های بالای ایران در صنعت گردشگری سلامت را به اطلاع برخی کشورها برسانند، اما نیاز داریم که همه دستگاه‌های مسئول در گردشگری سلامت، اعم از وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، هماهنگی بیشتری با بخش خصوصی داشته باشند و زمینه را برای رشد بخش خصوصی در صنعت گردشگری سلامت فراهم کنند.

وی تصریح کرد: همانطور که متولیان صنعت گردشگری سلامت باید با دلالان و افرادی که به شکل غیرقانونی در صنعت گردشگری سلامت فعالیت دارند، برخورد قانونی کنند، به همان نسبت هم نیاز است که از فعالان قانونی در بخش گردشگری سلامت و شرکت های قانونی که در زمینه گردشگری سلامت، تخصص و مجوز دارند، حمایت بیشتری به عمل بیاید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.