برای سفرهای زمستانی آماده‌اید؟ کجا برویم؟ چطوری برویم؟

تفاوتی ندارد که در چه فصلی از سال هستیم، در هر صورت می‌توانیم در فصول مختلف سال و حتی در فصل زمستان برای سفر به مناطقی از ایران برنامه‌ریزی کنیم. بخشی از نقشه ایران با داشتن آب‌وهوای گرم در فصل زمستان هوای خنک و معتدلی دارند و بهترین مقصد برای سفرهای زمستانی به شمار می‌روند و می‌توان با خرید بلیط قطار یا هواپیما به این مناطق سفر کرد. البته بعضی از مقاصد نیز برای سفر جاده‌ای مناسب هستند.

بهترین مقاصد زمستانی برای سفر هوایی

از جمله جذاب‌ترین مقاصد برای سفرهای زمستانی شهرهای با آب‌وهوایگرمسیری در ایران هستند که در بخش مرکز تا جنوب ایران می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. این مناطق با داشتن آب‌وهوای معتدل برای تفریح و گشت‌گذار و همچنین لذت بردن از هوای مطبوع بسیار مناسب هستند.

از جمله این مقاصد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جزایر خلیج فارس

خلیج فارس یکی از پرطرفدارترین و در عین حال جذاب‌ترین مقاصدی است که می‌توانید به آن سفر کنید. جایی که با وجود جزایر زیبا و دیدنی شما را مهمان آبی فیروزه‌ای و آب‌وهوای مطبوع در دل زمستان می‌کند. ضمن اینکه با وجود تفریحات مختلف می‌توانید انواع تفریح در آب و خشکی را تجربه کنید.

از معروف‌ترین جزایر خلیج فارس برای سفر می‌توان به جزیره کیش، قشم، هنگام و هرمز اشاره کرد که دیدن هر یک از آن‌ها با وجود تفاوت در نوع تفریحات و همچنین اقلیم تجربه متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما در تمامی جزیره‌ها به دلیل آب‌وهوای مطبوع می‌توانید از طبیعت و سفر لذت ببرید. یکی از بهترین راه‌های دسترسی به جزایر خلیج فارس بهویژه کیش و قشم خرید بلیط هواپیماست.

چابهار

از دیگر مقاصد جذاب و دیدنی برای سفرهای زمستانی می‌توان به چابهار اشاره کرد. مقصد زیبا و منحصربهفردی که عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران را به خود اختصاص داده است. این منطقه از نقشه ایران در واقع یک نوار ساحلی است که از شرق هرمزگان تا مرز پاکستان ادامه پیدا می‌کند و می‌توانید شاهد یک اقلیم متفاوت در آنجا باشید.

چابهار برای تجربه غذاهای جدید، تفریحات آبی، سواحل زیبا و دیدنی دریای عمان و همچنین خرید در منطقه آزاد یکی از بهترین گزینه‌ها بهشمار می‌رود. بهترین راه سفر به چابهار از طریق هواپیماست چراکه با وجود فاصله طولانی از پایتخت و سایر شهرهای بزرگ و نداشتن ایستگاه راه‌آهن می‌توانید به سادگی با خرید بلیط هواپیما خود را به آنجا برسانید.

کرمان

از دیگر مقاصد زمستانه می‌توان شهر کرمان را معرفی کرد. شهری که به خاطر داشتن آب‌وهوای کویری، در زمستان روزها و شب‌های خنک و دلچسبی دارد. این شهر دارای طبیعتی زیبا و دیدنی و همچنین مناطقی تاریخی است که می‌توانید برای سفر در زمستان آن را به عنوان مقصد خود در نظر بگیرید. به دلیل فاصله زیاد کرمان با برخی از شهرهای بزرگ از جمله تهران، مشهد و تبریز یکی از بهترین روش‌های سفر به این شهر، سفر هوایی است.

یزد

یکی دیگر از شهرهای کویری ایران، شهر بادگیرها یا همان یزد زیباست که زیبایی‌های تاریخی و طبیعی را به‌صورت یکجا می‌توانید در آن ببینید. شهری که به اولین شهر خشتی جهان معروف است و در کوچهپسکوچه‌هایش می‌توانید در تاریخ قدم بزنید. برای سفر به یزد نیز می‌توانید از هواپیما استفاده کنید.

بهترین مقاصد زمستانی برای سفر ریلی

قطار همیشه یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل و نقل بین شهری بوده است. چرا که با قطار می‌توانید سفر امن، راحت و البته اقتصادی داشته باشید. بیشتر شهرهای ایران نیز مجهز به ایستگاه راه‌آهن و خطوط ریلی هستند که سفر را برای شما ساده‌تر می‌کنند. پس اگر در زمستان قصد سفر به شهرهای مختلف ایران به‌ویژه مرکز و جنوب را داشته باشید،می‌توانید از قطار برای حمل و نقل استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین مزایای قطار این است که در مسیرهای طولانی می‌توانید در کوپههایی که به‌صورت خانوادگی یا دوستانه رزرو کرده‌اید، استراحت کرده و سفری راحت را تجربه کنید.

از جمله مقاصد پرطرفدار برای سفرهای زمستانی با قطار می‌توان به یزد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، دزفول، شوش و شوشتر، اهواز و آبادان اشاره کرد.

مقاصد زمستانی مناسب برای سفر جاده‌ای

اگر قصد دارید در فصل زمستان به دل جاده بزنید، باید کمی محتاط‌تر عمل کنید چرا که بخشی از جاده‌های ایران در برف و بوران هستند. بنابراین می‌توانید بر مقاصدی تمرکز کنید که مسیر  جاده‌ای امن‌تری داشته و آب‌وهوای معتدلی دارند. برای مثال از مبدا تهران می‌توانید برای شهرهای مرکز تا جنوب برنامه‌ریزی کنید که البته برای رسیدن به بعضی از مقاصد مسافت زیادی را در راه خواهید بود.

از جمله شهرهایی که می‌توانید برای سفر جاده‌ای در زمستان برنامه‌ریزی کنید، می‌توان به اصفهان، شیراز، یزد، کاشان، بندرعباس، بوشهر، دزفول، اهواز، شوشتر، شوش، آبادان، خرمشهر، کرمان و هرمزگان اشاره کرد.

با توجه به مسافت مبدا و مقصد و زمان سفر خود می‌توانید برای مقاصد مختلف برنامه‌ریزی کنید. در این برنامه‌ریزی باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید که شامل روش حمل و نقل و اقامت است.

این روزها به راحتی میتوانید برنامه سفر خود را به شکل آنلاین انجام دهید. برای مثال با مراجعه به سایت معتبری مثل مستربلیط می‌توانید بلیط قطار یا بلیط هواپیما مِستربلیط یا حتی بلیط اتوبوس را رزرو کرده و سپسرزرو هتل یا هر نوع اقامتگاه دیگر را با توجه به مقصد و بودجه‌اتان انجام دهید.

شما همچنین می‌توانید با کمک اینترنت موارد دیگری همچون جستجوی رستوران‌ها یا برنامه‌ریزی برای وعده‌های غذایی در سفر را انجام دهید. به این ترتیب سه ضلع اصلی سفر یعنی حمل‌ونقل، اقامتگاه و خوراک را برنامه‌ریزی خواهید کرد.

یکی دیگر از کارهایی که بهتر است پیش از سفر در کنار رزرو بلیط و هتلانجام دهید، جستجوی جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی در شهر مقصد است، ضمن اینکه با بررسی فاصله آن‌ها با یکدیگر و همچنین نحوه دسترسی به آن‌ها می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و از قبل بدانید که با رسیدن به مقصد کدام جاذبه‌های تفریحی، تاریخی یا حتی طبیعی را در برنامه سفر خود دارید. یک سفر برنامه‌ریزی شده مخصوصا در فصل زمستان می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.