محدودیت‌های اینترنت و تاثیر آن بر گردشگری سلامت

گردشگری سلامت از آن دسته کسب‌و‌کارهایی است که ارزآوری بسیار زیادی برای کشور داشته است.

خوشنامی پزشکان ایران،کیفیت بالای درمان‌ها، ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی، مردم میهمان نواز، در کنار قیمت‌های جذاب به واسطه تفاوت نرخ ارز از مزایای رقابتی این صنعت در کشور ما بشمار می‌رود.

این کسب‌وکار سابقه طولانی در کشور دارد ولی به مدد رشد بستر آنلاین و فراگیری شبکه‌های اجتماعی، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپایی در این حوزه ظهور کرده‌اند.

شرکت‌هایی کوچک با تاثیر‌گذاری بزرگ در اقتصاد کشور. حضور و ظهورپلتفرم‌های گردشگری سلامت،وجهه گردشگری سلامت ایران را در جهان ارتقا داد و خود‌به‌خود به ساماندهی بازیگران اصلی این صنعت انجامید.

اتوماسیون و سازوکارهای خلاقانه این پلتفرم‌ها مانع از بروز تجربه‌های بد برای گردشگران و سوءاستفاده از آنها شد و همین امر خون تازه‌ای در رگ این صنعت جاری کرد.

حضور گردشگران که اغلب تصویر غریبی از ایران به واسطه سیاست‌های ایران‌هراسی داشتند دگرگون شد و آنها با اشتراک عکس‌ها و فیلم‌ها از زیبایی‌های ایران در شبکه‌های اجتماعی تصویر حقیقی ایران را به نمایش گذاشتند.

اما این صنعت همواره مورد بی‌مهری دولت‌ها قرار گرفته است و توجه‌ کافی به تاثیر این صنعت استراتژیک نشده است.

صنعتی که هم ارزآور است، هم اشتغال آفرین و هم برهم‌زننده بازی آنان که ایرانی هراسناک را در رسانه‌های خود القا می‌کنند.

گذشته از سخت‌گیری‌ها و مانع‌تراشی‌هایی که بر سر راه این کسب و کارها قرار گرفت، همه‌گیری کرونا بزرگترین آسیبی بود که به این صنعت وارد شد و امروز هم به واسطه شرایط کشور در حالی که در مرحله پسا‌کرونا هستیم و فنر فشرده شده نیازهای درمانی بیماران  این بازار در حال باز شدن است،گرفتاری دیگری متوجه این کسب‌وکارها است. این‌بار از نوع تحریم داخلی. با بنیانگذاران چند پلتفرم مطرح در این حوزه صحبت کردیم و حال و روز کسب‌و‌کارشان را از آنها جویا شدیم.

زمستان پشت زمستان

این روزها که ایران‌هراسی یکی از تاکتیک‌های معاندین است، هیچ صنعتی مانند گردشگری سلامت نمی‌تواند نقشه‌های آنها را نقش بر آب کند. چرا می‌گویم گردشگری سلامت و چرا گردشگری نه؟ گردشگری به تنهایی شاید این پتانسیل را نداشته باشد و گزینه‌های بسیار دیگری برای گردشگران وجود داشته باشد که ترجیح بدهند به آن…

لگد به چرخ شکسته مدیکال توریسم

مانند هر کسب‌و‌کار آنلاین دیگری که در فضای بین‌المللی فعالیت دارد، تاثیر این اتفاقات بر روی کسب‌و‌کار ما هم کاملا محسوس است. قریب به یک میلیارد تومان خسارت همین چند هفته اخیر است که به کسب وکار ما وارد شد.اینترنت مختل است، شبکه‌های اجتماعی مسدود است. ما نمی‌توانیم مدارک را برای بیماران ما…

این بازار مین‌گذاری شده

در حال حاضر ما دو مسئله مهم داریم که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. یک مسأله قبل از ورود بیماران به کشور و مسئله بعد هم بعد از ورود بیمار است. مسلما تنها راه ارتباط ما با بیماران از طریق اینترنت است. برای دادن مشاوره، برای مارکتینگ، برای دریافت مدارک پزشکی و هماهنگی‌های مختلف جهت ورود به ایران…

آیا در تصمیمات اخیر کسب‌و‌کارهای بین‌المللی دیده شده‌اند؟

ضمن ابراز همدردی و تسلیت نسبت به حوادث اخیر باید بگویم با توجه به شرایط کنونی که در کشور اتفاق افتاده است راه‌های ارتباطی ما با بیماران بین‌الملل مسدود شده است. کسب‌و‌کارهایی نظیر تریتا که با بیماران بین‌المللی سروکار دارند سوشیال‌مدیا و شبکه‌های اجتماعی را یکی از شریان‌های حیاتی کسب‌و‌کار خود…

بازار را به دشمن باختیم

از آغاز بحران کرونا تا به امروز همواره کسب‌و‌کارهای گردشگری سلامت تحت فشار و در معرض خطر نابودی بودند. در پی اتفاقات اخیر و بسته‌شدن راه ارتباطی ما با مخاطبان خارج از کشور ورودی کسب‌و‌کار ما به عدد صفر رسید؛ مطلقا صفر. انگار حاکمیت هیچ تصوری از کسب‌و‌کارهای بین المللی ندارند. برای راه‌اندازی…
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.