توسعه توریسم درمانی؛ خواسته مهم مردم عراق

رئیس جمعیت زنان جنوب عراق با اشاره به علاقه عراقی ها برای توسعه گردشگری سلامت گفت: سفر به ایران برای استفاده از خدمات وامکانات درمانی خوب موجود در ایران از مهمترین خواسته ها و اهداف مردم عراق برای سفر به این کشور شیعه همسایه است.

به گزارش ایرنا، وفیقه مومن  با بیان اینکه مردم عراق از گردشگری سلامت در ایران استقبال بی نظیری کرده اند، گفت: با توجه به نزدیکی و اشتراکات دینی و مذهبی ایران و عراق مردم این کشور برای گردشگری دینی، گردشگری دریایی و گردشگری سلامت جمهوری اسلامی ایران را در اولویت قرار داده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی زیست محیطی و سلاح های شیمیایی به کار برده شده در جنگ های متعدد علیه مردم عراق درمان برخی از بیماریها در این کشور امکان پذیر نیست و بیماران برای درمان بیماری خود ناچارند به کشورهای خارجی سفر کنند.

مومن، یکی از شایعترین بیماریها در عراق را سرطان بیان کرد و گفت: برخی از بیماران عراقی برای درمان به صنعت گردشگری سلامت در هند اعتماد کرده و به این کشور سفر کرده اند اما اکثر مردم کشور جمهوری اسلامی ایران را به خاطر نزدیکی و اشتراکات دینی و فرهنگی انتخاب می کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه فی ما بین اتاق بازرگانی آبادان و جمعیت زنان جنوب عراق گفت: در بخش عمده ای از این تفاهمنامه ، رفع مسایل و مشکلات سفر گردشگران عراقی بخصوص گردشگران سلامت دیده شده است.

رئیس جمعیت زنان جنوب عراق با بیان اینکه روزانه سه هزار گردشگر عراقی وارد کشور ایران می شوند، اظهار داشت: در این تفاهمنامه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان برای راه اندازی دفتر خدمات به جمعیت زنان فعال اقتصادی برای پی گیری مسایل آموزشی، درخواست های گردشگران زنان و فعالان اقتصادی کشور عراق هنگام سفر به ایران توافق کرده ایم.

مومن در ادامه گفت: مفاد این تفاهمنامه معرفی بیمارستان ها، آزمایشگاهها و پزشکان متخصص و فوق تخصص برای درمان بیماری صعب العلاج بیماران عراق کمک کرده و همکاری های لازم را برای گردشگران سلامت تسهیل می کند.

وی برگزاری دوره های آموزشی، فنی و حرفه ای ویژه بانوان، را از دیگر خواسته های گردشگران عراقی بیان کرد و گفت: برگزاری سمینارهای اقتصادی مشترک و راه اندازی بازارچه مرزی در مرز شلمچه در این تفاهمنامه مطرح شده و امید است در اولین فرصت مذاکراتی در این خصوص انجام با طرف ایرانی داشته باشیم.

مومن حذف روادید در منطقه آزاد اروند را از امتیازات این منطقه دانست و گفت: حذف روادید مسایل و مشکلات صدور و دریافت ویزا را برای گردشگران را رفع کرد و امید است که روادید در سرزمین اصلی نیز حذف شود تا بتوانیم برای زیارت مشهد مقدس مشرف شویم.

جمعیت زنان فعال اقتصادی جنوب عراق ببه دعوت اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر حضور یافته و در نشست های مشترک تفاهمنامه منعقد کرده اند.

نظرات بسته شده است.