نشست خبری نخستین نمایشگاه گردشگری سلامت عراق برگزار شد

فضای شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد دو برابر شد

نشست خبری نخستین نمایشگاه گردشگری سلامت عراق روز یکشنبه ۲۵ فروردین در دفتر آژانس مسافرتی بادران پرواز برگزار شد. در این نشست جلال اقدامی مدیرعامل شرکت بادران پرواز، فلاحت نماینده شورای راهبردی گردشگری سلامت، دیاکو عباسی دبیر انجمن گردشگری سلامت ایران، ساسان مومنی مشاور ارشد نمایشگاه بغداد و امیرمحمد ابهری دبیر کانون همگرایی رویکردهای بین‌المللی دانشگاه امیرکبیر به تشریح اهداف و برنامه‌های پاویون ایران در نمایشگاه بغداد پرداختند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

در آغاز نشست، ساسان مومنی، مدیرعامل شرکت گلوسی مدیکال سرویس عمان به ارائه اطلاعاتی درباره این نمایشگاه پرداخت و گفت: این نمایشگاه به همت عراق و ترکیه پایه‌گذاری شده است و ما می‌کوشیم با حضوری موفق در نمایشگاه نخست، برای حضور قدرتمندتر در نمایشگاه‌های آینده آماه شویم و پاویون بزرگ‌تری را به خود اختصاص دهیم. وی این رویدادها را فرصت بزرگی برای معرفی توانایی‌های بالای کشورمان در میزبانی گردشگران سلامت دانست و اظهار کرد: غرفه‌های پاویون ایران خیلی زود توسط شرکت‌های ایرانی پر شد و به دلیل تقاضای بالا حدود ۱۰۰ متر دیگر به فضای غرفه‌های ایرانی افزوده شد تا شرکت‌های بیشتری امکان معرفی خود را داشته باشند و اکنون پاویون ایران در این نمایشگاه حدود ۲۱۴ متر است. مومنی با اشاره به افت آمار گردشگران ورودی به مراکز درمانی ایران بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار بیماران ورودی کشور عراق به ایران در مقایسه با سه سال گذشته کاهش یافته است و ما باید بتوانیم این آمار را افزایش دهیم.

ساسان مومنی مشاور ارشد نمایشگاه بغداد
ساسان مومنی مشاور ارشد نمایشگاه بغداد در نشست خبری نمایشگاه گردشگری سلامت بغداد

سپس دیاکو عباسی، دبیر انجمن گردشگری سلامت، سیاست‌های این انجمن را در صنعت گردشگری سلامت کشور تشریح کرد و درباره حضور در رویدادهای داخلی و خارجی گفت: عراق بزرگ‌ترین بازار گردشگری سلامت برای ایران است و به همین دلیل رویدادهای این کشور برای ما اهمیت بالایی دارند. از این‌رو انجمن گردشگری سلامت به این نمایشگاه نگاه ویژه‌ای دارد. وی سپس به بیان جزییاتی درباره اجلاس بین‌المللی کشورهای عضو اکو در گردشگری سلامت پرداخت و گفت: این اجلاس که خردادماه در اردبیل برگزار خواهد شد برای ما بسیار مهم است و یکی از اهداف ما از حضور در نمایشگاه بغداد، دعوت از فعالان بزرگ این صنعت برای حضور در اجلاس اردبیل است.

فلاحت، نماینده شورای راهبردی گردشگری سلامت در سخنان خود با اشاره به درآمدزایی بالای این صنعت برای کشور گفت: یکی از توافق‌های همکاری ما با کشور عراق برگزاری این نمایشگاه‌ها و رویدادها است و باید امکان حضور حداکثری بخش خصوصی و شرکت‌ها را در این برنامه‌ها فراهم کنیم. وی با تاکید بر فراگیر شدن مناسبات همکاری دو کشور میان دولت‌ها بیان کرد: در مذاکرات روسای جمهوری دو کشور، همکاری‌های گوناگون دو کشور مورد توجه قرار گرفته است و ما باید این مناسبات را در صنعت گردشگری سلامت پیگیری کنیم. فلاحت درباره مذاکرات صورت گرفته برای حضور شرکت‌های ایرانی نمایشگاه گفت: ما با مدیر عراقی برگزاری این رویداد جلساتی را در شورای راهبردی گردشگری سلامت برگزار کردیم و ۵۰ تا ۶۰ درصد تسهیلات و تخفیف بگیریم.

فلاحت نماینده شورای راهبردی گردشگری سلامت در حال ارائه توضیحات در مورد نمایشگاه بغداد

جلال اقدامی، مدیرعامل آژانس مسافرتی بادران پرواز درباره پاویون ایران در این نمایشگاه بیان کرد: در ابتدا قرار بود در نمایشگاه گردشگری سلامت عراق، تنها شرکت‌های ترکیه حضور داشته باشند. ولی با رایزنی‌های سازمان میراث فرهنگی و شورای راهبردی گردشگری سلامت، توانستیم بخشی از فضای نمایشگاه را به بیمارستان‌ها و شرکت‌های ایرانی اختصاص دهیم. غرفه‌های نمایشگاه ۹ متری، ۱۲ متری و ۲۴ متری هستند. با استقبال شرکت‌های ایرانی، خیلی زود ظرفیت تکمیل شد و با مذاکرات بیشتر توانستیم پاویون ایران را ۱۰۰ متر بزرگ‌تر کنیم. وی درباره تسهیلات و امکانات اقامتی برای غرفه‌داران ایرانی بیان کرد: هزینه غرفه در این نمایشگاه برای هر متر مربع ۴۲۵ دلار بود که پرداخت آن برای شرکت‌های ایرانی خیلی دشوار بود. ما توانستیم هزینه اجاره غرفه را تا ۳۱۰ دلار برسانیم.

غرفه‌دارانی که این مبلغ را می‌پردازند، دو بلیت رفت و برگشت هواپیما و اقامت برای دو نفر در هتل ۵ ستاره به آنان تعلق می‌گیرد. اگر دو شرکت در یک غرفه حضور داشته باشند، به هر شرکت یک بلیت رفت و برگشت و اقامت برای دو نفر در هتل اختصاص می‌یابد. هتل محل اقامت نیز حدود ۱۰ دقیقه با نمایشگاه و فرودگاه فاصله دارد. اقدامی اظهار امیدواری کرد که شرکت‌های ایرانی حضوری پررنگ و حرفه‌ای در این نمایشگاه داشته باشند و گفت: به دلیل همزمانی برگزاری نمایشگاه با جشن نیمه شعبان، پس از پایان نمایشگاه در روز ۲ اردیبهشت، شرکت‌کنندگان ایرانی با اتوبوس به کربلا اعزام می‌شوند و پس از زیارت و یک شب اقامت در هتل ۴ ستاره در کربلا راهی نجف می‌شوند و پس از زیارت حرم حضرت علی (ع)، از فرودگاه نجف به تهران بازمی‌گردند.

جمع خبرنگاران در نشست خبری نمایشگاه گردشگری سلامت بغداد

امیرمحمد ابهری دبیر کانون همگرایی رویکردهای بین‌المللی دانشگاه امیرکبیر(کهربا) سخنران دیگر این نشست بود. وی درباره ضرورت حضور استارتاپ‌ها در این نمایشگاه گفت: هدف استارتاپ‌ها از حضور در چنین رویدادهایی این است که با بازارهای بین‌المللی ارتباط بیشتری داشته باشند و خوشبختانه آژانس بادران تسهیلات حضور استارتاپ‌ها را در این نمایشگاه فراهم کرد. وی درباره فعالیت‌های کهربا بیان کرد: شعار ما در کانون “شبکه‌ای برای همه” است و در زمینه آموزش بین‌المللی، پژوهش بین‌المللی و حوزه‌های فناورانه کار می‌کنیم. به دنبال شبکه‌سازی علمی منسجم بین فعالان دیپلماسی علمی و فناوری هستیم تا نقش کشور را در عرصه‌های بین‌المللی تثبیت کنیم. ابهری درباره شبکه‌سازی داخلی نیز گفت: ما با شبکه‌سازی علمی داخلی به ۲۰۰ دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری برای حضور استارتاپ‌ها در این رویداد اطلاع‌رسانی کردیم و امیدواریم تعداد و تنوع این برنامه‌ها بیشتر باشد.

نخستین نمایشگاه گردشگری سلامت عراق روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت در بغداد برگزار می‌شود.

برای شرکت و اجاره غرفه در این نمایشگاه کلیک کنید.
۳ نظرات
  1. دکتر ساسان مومنی می گوید

    جناب اقای جمیلی با تشکر از زحمات شما و سایر همکاران انشاله بزودی زبان انگلیسی رو هم فعال کرده که در سطح وسیع امکانات ایران رو معرفی کنید
    موفق باشید

  2. محسن می گوید

    استارتاپ‌هایی که هنوز شرکت ثبت نکردند و شخصیت حقوقی ندارن هم میتونن در این نمایشگاه شرکت کنن؟

    1. امیرحسین می گوید

      بله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.