چینی‌ها گردشگری تندرستی کامبوج را رونق بخشیدند

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده از نشریه Jing Travel، طی سال گذشته میلادی تقریباً یک‌میلیون چینی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی کامبوج دیدن کرده‌اند.

به گزارش مدتور پرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، بازدید گردشگران چینی از جاذبه‌های طبیعی کامبوج نسبت به سال قبل از آن یعنی ۲۰۱۷ تقریباً ۷۳ درصد رشد داشته و اغلب گردشگران چینی در مراکز اقامتی طبیعی این کشور دوره سفرشان را طی کرده‌اند.

اتحادیه مراکز اقامتی تیانجین در این زمینه اعلام کرده است که اقامتگاه‌های طبیعی و همچنین مراکز تندرستی اصلی‌ترین مقصد گردشگران چینی با توجه به سبک زندگی صنعتی آنها در سرزمین خود بوده و برآورد شده طی دوره یادشده تقریباً ۲/۱ میلیارد دلار در این مراکز هزینه کرده‌اند.

این اتحادیه همچنین معتقد است گردشگران چینی بیشتر ترجیح داده‌اند که در مراکز لوکس حداقل برای یک هفته اقامت داشته باشند که این مراکز خدماتی همچون مراکز مدیتیشن، ورزش‌های صبحگاهی و همچنین رستوران‌های ارگانیک را برای آنها تدارک دیده بودند.

    مطالب مرتبط:

نشریه Jing Travel درباره سرمایه‌گذاری انجام‌شده در کامبوج برای جذب حداکثری گردشگران چینی در مقاله خود نوشته است، سرمایه‌داران چینی با توجه به رشد اقتصادی این کشور معمولاً به دنبال استفاده از استراحتگاه‌های لوکس و دریافت خدمات مطالب باسبک زندگی سالم هستند ازاین‌رو کامبوج طی برنامه‌ای ده‌ساله از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی اقدام به احداث شهرک‌های تندرستی در مناطق خوش آب‌وهوای خودکرده است.

به گفته کارشناسان نشریه Jing Travel مسئولان دولتی کامبوج با ارائه مشوق‌های مختلف توانسته‌اند از ابتدای اجرای این برنامه تا ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی رقمی معادل ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در شهرک‌های تندرستی یادشده جذب کنند و گردشگری تندرستی کامبوج را در مسیر توسعه قرار دهند.

در گزارش این نشریه آمده مشوق‌هایی که دولت برای سرمایه‌گذاران ارائه کرده تخفیف‌های مالیاتی، اجاره ۹۹ ساله زمین از منابع طبیعی و همچنین تخفیفات گمرکی برای واردات تجهیزات موردنیاز بوده و درنهایت وام‌های بدون بهره نیز تکمیل‌کننده این مشوق‌ها بوده است.

    مطالب مرتبط:

همچنین Jing Travel نوشته اصلی‌ترین استان برای احداث مراکز گردشگری تندرستی کامبوج منطقه کن گونگ بوده و همچنان روند جذب سرمایه‌ها برای استفاده حداکثری از بازار هدف چین در این منطقه صورت می‌گیرد.

نکته قابل‌توجه درباره برنامه توسعه گردشگری تندرستی کامبوج این است که مسئولان گردشگری این کشور با در نظر گرفتن سبک زندگی صنعتی بازار هدفشان یعنی کشور چین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که گردشگران چینی روزبه‌روز بیشتر به استفاده از این امکانات با توجه به نزدیکی دو کشور تشویق شده‌اند و تقاضای سفر نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۸۰ درصد افزایش‌یافته است.

در این گزارش قیدشده کمپ‌های طبیعت‌گردی، تورهای مدیتیشن، آب‌درمانی، لجن درمانی و هتل‌های درختی اصلی‌ترین جاذبه‌هایی هستند که توانسته برای چینی‌ها جذابیت ایجاد و آنها را وادار به بستن چمدان‌هایشان و اقامت در این منطقه کند، به صورتی که هر گردشگر چینی طی اقامت یک‌هفته‌ای خود در این مراکز بیش از ۱۰۰۰ دلار هزینه می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.