شکایت سه زن فرانسوی از پزشکان تونسی

گردشگری پزشکی تونس با چالشی تازه روبرو شد

خبرگزاری Inkyfada در تونس هفته گذشته اعلام کرد: طبق شکایت چند زن فرانسوی از یکی از مراکز خدمات درمانی این کشور، گردشگری پزشکی تونس با چالشی جدی روبرو شده است.

این خبرگزاری در این گزارش نوشت، سپتامبر گذشته ۷ زن فرانسوی که برای انجام جراحی زیبایی (ایمپلنت سینه) به یکی از مراکز درمانی تونس مراجعه کرده بودند، پس از انجام عمل جراحی و بازگشت به فرانسه دچار عفونت و درد شدید در ناحیه سینه شده و درنهایت پزشکان فرانسوی مجبور به تخلیه کامل سینه آنها شدند.

 این زنان پس از طی مراحل درمانی خود در فرانسه پرونده‌ای علیه مرکز درمانی تونسی گشودند که پس از تحقیقات انجام شده مسئولان بهداشتی تونس، مشخص شد مرکز درمانی مورد نظر از تجهیزات غیراستاندارد استفاده کرده و در برخی موارد اصول بهداشتی را رعایت نکرده‌اند.

«سوفی» یکی از زنان فرانسوی در پرونده مذکور گفت: هنگامی که برای انجام این عمل مشغول جست‌‌وجو در میان مراکز درمانی تونس بودم با این مرکز آشنا شدم و پزشک مربوطه از طریق شبکه اجتماعی واتس‌آپ تنها ده دقیقه با من صحبت کرد و در پایان تاریخ انجام عمل را تعیین کرد.

    مطالب مرتبط:

این زن فرانسوی تاکید کرد: اگرچه در ابتدا این زمان کوتاه ارتباط برای من جای شک داشت اما با خودم گفتم جراحی ساده است و احتمالا همین میزان اطلاع و ارتباط میان بیمار و پزشک کافی است.

وی در ادامه گفت: هنگامی که عمل ایمپلنت انجام شد درد زیادی در سینه داشتم اما پزشک گفت این درد طبیعی است و پس از سه روز که به فرانسه بازگشتم درد نه تنها برطرف نشده بود بلکه بیشتر شد که به مرکز درمانی نزدیک منزل مراجعه کردم و پس از اسکن مشخص شد نوع ایمپلنت مورد استفاده استاندارد نبوده و احتمال نشتی مواد داخل بدنم وجود دارد که به سرعت پزشکان عمل تخلیه را آغاز کردند و پس از اتمام مراحل درمان با وکیلم تماس گرفتم و روند پیگیری قضایی را آغاز کردم.

از سوی دیگر آدری بالموند، پزشک و متخصص فرانسوی در این زمینه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تقریبا ماهانه سه بیمار مشابه که در تونس جراحی زیبایی سینه انجام داده‌اند به من مراجعه می‌کنند و از درد محل عمل شکایت دارند.

تونس با بیش از ۱۱۰ مرکز درمانی خصوصی و بین المللی، ۳۴۰۰ پزشک متخصص و ۱۴۰۰ دندان‌پزشکی (تخصص جراحی فک و صورت) یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری پزشکی فرانسوی‌ها است، به صورتی که ۸۳ درصد از گردشگران پزشکی تونس از مبداء کشور فرانسه وارد می‌شوند.

بالموند در ادامه تاکید کرد: اگرچه تاکنون کیفیت ارایه خدمات بهداشتی در تونس برای گردشگران فرانسوی مناسب بود اما مدتی است افزایش تقاضا و رقابت ناسالم میان مراکز درمانی این کشور باعث شده تا سودجویی‌هایی از بیماران صورت گرفته باشد و در نهایت سلامتی گردشگران فرانسوی با مخاطره روبرو شده باشد.

این پزشک فرانسوی گفت: پس از گشوده شدن این پرونده ظاهرا وزارت بهداشت تونس تصمیم‌گرفته برای جلوگیری از بروز بحران در هر مرکز ارایه دهنده خدمات درمانی به گردشگران خارجی یک ناظر متخصص مستقر داشته باشد تا به فرایند پذیرش و انجام درمان نظارت کافی و دقیق داشته باشد.

گردشگری پزشکی در تونساین درحالی است که تونس با بیش از ۱۱۰ مرکز درمانی خصوصی و بین المللی، ۳۴۰۰ پزشک متخصص و ۱۴۰۰ دندان‌پزشکی (تخصص جراحی فک و صورت) یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری پزشکی فرانسوی‌ها است، به صورتی که ۸۳ درصد از گردشگران پزشکی تونس از مبداء کشور فرانسه وارد می‌شوند.

براساس گزارش سال گذشته وزارت بهداشت این کشور اکنون تونس در میان ۴۱ مقصد اصلی گردشگری پزشکی جهان مقام ۳۶ را به خود اختصاص داده و از نظر میزان هزینه دریافت خدمات پزشکی در میان همان تعداد مقصد گردشگری بین المللی مقام سی و دوم را در اختیار دارد و تقریبا ۱۰ درصد از یازده میلیون گردشگر ورودی به تونس از خدمات درمانی و بهداشتی این کشور استفاده می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.