هلندی‌ها، چشم ایرلندی‌ها را رایگان عمل می‌کنند!

سیاست تازه صنعت گردشگری سلامت هلند برای رونق بیشتر: جراحی رایگان چشم برای بیماران ایرلندی!

درحالی که رقابت کشورهای قاره سبز برای دستیابی به سهم بالاتری از درآمدهای گردشگری پزشکی روز به روز شدید‌تر می‌شود؛ صنعت گردشگری سلامت هلند با تمام جاذبه‌های گردشگری خود دست به ابتکار عملی جالب زده تا از دیگر رقبای خود در این منطقه پیشی بگیرد.

به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، با توجه صنعت گردشگری سلامت هلند به اینکه سالانه صدها هزار گردشگر خارجی را پذیرایی می‌کند، این کشور یکی از مقاصد اصلی اتحادیه‌ اروپا بخصوص در فصل تابستان است. از این رو سیستم و زیرساخت‌های گردشگری عمومی این کشور یکی از توسعه‌یافته‌ترین و همچنین دقیق‌ترین‌ها در قاره سبز شناخته می‌شود.

این درحالی است که در بخش صنعت گردشگری سلامت هلند با توجه به فعالیت متخصصان و همچنین ارتباطاتی که از گذشته با کشورهای توسعه‌یافته‌ همسایه مثل آلمان، فرانسه، سوئیس و انگلستان داشته نیز جذابیت‌هایی برای گردشگران سلامت ایجاد کرده است.

از این رو هلند؛ با درنظر گرفتن داشته‌های خود سعی کرده گردشگری و تخصص پزشکانش را بکار گیرد تا بتواند سهم بیشتری از درآمدهای گردشگری سلامت منطقه برای خود داشته باشد. براساس آخرین برنامه تدوین‌شده، صنعت گردشگری سلامت هلند بازار هدفش را کشور ایرلند انتخاب کرده است.

مسئولان صنعت گردشگری سلامت هلند با توجه به بررسی‌هایی که انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که ایرلندی‌ها برای دریافت خدمات چشم پزشکی بخصوص جراحی‌های تخصصی بعضا تا ۲ سال باید در کشور خودشان انتظار بماندند که همین زمان طولانی بهترین گزینه برای تبلیغات گسترده و جلب نظر ایرلندی‌ها به سوی صنعت گردشگری سلامت هلند بود.

مراوده گردشگری سلامت هند با هلند

از سوی دیگر مطالعات میدانی مسئولان گردشگری پزشکی هلند در کشور ایرلند نشان داد؛ با توجه به اینکه ایرلند مطابق با دستورالعمل بهداشت و درمان اتحادیه اروپا عمل می‌کند و هزینه درمان برای اتباع کشورش رایگان است؛ نیازمندان به خدمات چشم پزشکی این زمان انتظار را برای دریافت خدمات رایگان مطابق قانون تحمل می‌کنند؛ چون ترجیح می‌دهند از خدمات رایگان بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند.

به این ترتیب بیمارانی که از خدمات رایگان بیمارستان‌های دولتی استفاده می‌کنند بدون پرداخت هزینه، خدمات مورد نظرشان را در زمان تعیین‌شده، هرچند طولانی دریافت می‌کنند. اداره خدمات بهداشتی اروپا هم صورتحساب را به بیمارستان می‌پردازد.

بررسی‌های انجام‌شده توسط مسئولان صنعت گردشگری سلامت هلند در جمهوری ایرلند باعث شد تا طرحی جالب برای جذب حداکثری درآمد از بیماران ایرلندی ایجاد و به کار گرفته شود.

تبلیغات هدفمند در صنعت گردشگری سلامت

این موسسه خیریه براساس قانون خدمات بهداشتی و درمانی اتحادیه اروپا تفاهم‌نامه‌ای با کلینیک چشم‌پزشکی Eyescan به عنوان یکی از خوشنام‌ترین کلینیک‌های چشم‌پزشکی هلند منعقد کرده است که براساس آن بیماران ایرلندی می‌توانند بدون پرداخت هزینه خدمات درمانی مورد نیازشان را از این مرکز دریافت کنند.

به این‌ترتیب ایرلندی‌ها که بیشتر برای جراحی آب مروارید در صف انتظار بیمارستان قرار می‌گیرند اکنون می‌توانند از خدمات رایگان این مرکز چشم پزشکی در نزدیکی فرودگاه «اسپیخول» آمستردام استفاده کنند و در پایان با امضاء رضایت‌نامه خدمات دریافت شده از در مرکز خارج شوند. بدون اینکه مجبور به استفاده از کارت اعتباری یا عابربانکشان باشند؛ چون صورتحساب برای اداره خدمات بهداشتی و درمانی اتحادیه اروپا ارسال خواهد شد.

براساس تفاهم‌نامه یادشده میان خیریه ایرلندی و همچنین کلینیک هلندی، بیمارانی که قصد استفاده از خدمات این مرکز را دارند برای ثبت درخواست خود تنها نیاز به نسخه پزشک معالج محلی خود دارند که در آن قید شده باشد نیازمند چه نوع خدماتی هستند؛ تا با استفاده از این نسخه باقی مراحل کار آغاز شود.

البته برای اینکه بیماران بخواهند از این خدمات استفاده کنند و فهرست انتظار دو تا سه ساله محل سکونت خودشان را دور بزنند، لازم است کمی هم دست به جیب شوند ولی نه آنقدر که از خیر دریافت خدمات چشم پزشکی هلند بگذرند. این همان جایی است که صنعت گردشگری سلامت هلند از آن بهره‌مند می‌شود.

درتفاهم‌نامه یادشده مدیریت کلینیک چشم پزشکی هلند اعلام کرده بیماران ایرلندی که قصد دارند از این نوع خدمات استفاده کنند باید هزینه سفر به آمستردام را شخصا بپردازند به این معنی که بیماران باید هزینه بلیت رفت و برگشت هواپیما و بلیت اتوبوس فرودگاه آمستردام تا مرکز درمانی را بپردازند و اگر قرار است همراهی داشته باشند نیز علاوه بر پرداخت هزینه دو بلیت یادشده باید ۶۰ دلار هم بابت خدمات اقامتی همراه خود در بیمارستان برای دو شب بپردازند.

یک مرکز خدمات گردشگری سلامت در جمهوری ایرلند که زیر نظر یکی از موسسات خیریه معتبر این کشور با نام بال فرشتگان فعالیت می‌کند؛ از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تبلیغات گسترده‌ای را با عنوان «جراحی رایگان آب مروارید در هلند» آغاز کرده است که براساس آن متقاضیان ایرلندی می‌توانند پس از دریافت مشاوره‌های مختلف رایگان خدمات موردنظرشان را در هلند دریافت کنند.

یکی از مسئولان خیریه بال فرشتگان ایرلند در این زمینه می‌گوید: براساس هزینه‌های محاسبه‌شده سال ۲۰۱۷ میلادی اگر یک بیمار ایرلندی قصد انجام عمل جراحی آب مروارید چشم را بدون بیمه بپردازد رقمی نزدیک به ۵ هزار دلار حداقل باید پرداخت کند. درحالی که کل هزینه‌های پرداختی همین بیمار براساس تفاهم‌نامه یادشده در کشور هلند حداکثر ۵۰۰ دلار خواهد بود.

به گفته وی هم اکنون هزینه بلیت رفت و برگشت هواپیما از دوبلین به آمستردام به ازای هر نفر حدود ۱۷۰ دلار برای ایرلاین‌های ارزان‌قیمت است و هزینه بلیت اتوبوس فرودگاه آمستردام تا کلینک موردنظر هم ۲۰ دلار است. به این ترتیب یک ایرلندی با پرداخت هزینه‌ای نزدیک به ۲۰۰ دلار در واقع لیست انتظار حداقل دوساله ایرلند را دور زده است و حتی اگر همراهی با خود داشته باشد بازهم با مبلغی کمتر از ۵۰۰ دلار این کار را از طریق صنعت گردشگری سلامت هلند انجام خواهد داد.

ایرلندی‌ها برای درمان به روسیه هم می‌روند

وی در ادامه می‌افزاید: موسسه خیریه بال فرشتان نیز برای اینکه ایرلندی‌ها تشویق به بیمار باید برای پرواز خود به آمستردام رزرو و پرداخت کند و هزینه اتوبوس را از فرودگاه تا کلینیک پوشش دهد. بنیاد بال های فرشتگان هزینه‌های صبحانه برای بیمار و همراهش و همچنین خدمات درمانی بیمار در کلینیک را پوشش می دهد. بیمار هم برای تمام مواد غذایی، نوشیدنی و هزینه‌های سفر هزینه می‌کند.

نکته قابل‌توجه اینجاست که موسسه خیریه یاد شده هزینه خوراک بیمار و احتمالا همراهش را در تمام طول سفر یعنی دو شب اقامتی که در آمستردام دارند را به عهده می‌گیرد.

مترجم: شیدا رمزی

نظرات بسته شده است.