رنسانس ملی پزشکی چیست؟

استفاده از فناوری‌های نوین و روباتیک در راستای توسعه گردشگری پزشکی در تایلند

تایلند به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصدهای گردشگری پزشکی در سراسر جهان، براساس برنامه‌ای با نام «رنسانس ملی پزشکی» تصمیم گرفته برای تحکیم جایگاه خود در این صنعت استفاده از فناوری‌های نوین را در اولویت قرار دهد.

به گزارش مدتورپرس؛ خبرگزاری گردشگری پزشکی ایران، وزارت بهداشت تایلند در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی پس از انجام تحقیقات گسترده‌ از شرایط موجود گردشگری پزشکی این کشور با تدوین یک برنامه ده ساله تصمیم گرفته است با سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های نوین و علم روباتیک در قالب رنسانس ملی پزشکی جایگاه گردشگری پزشکی سرزمین لبخندها را در منطقه جنوب شرق آسیا تحکیم کند.

به گفته کارشناسان وزارت بهداشت این کشور، در دنیایی که علم روباتیک در تمامی مراحل زندگی انسان وارد شده است قطعا بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند اثرگذاری منفی و مخربی در توسعه گردشگری پزشکی تایلند داشته باشد.

این کارشناسان ضمن اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ مرکز درمانی بین‌المللی که دارای معتبرترین گواهینامه‌های مربوطه هستند، تاکید می‌کند: «برای حفظ مقام برتر لازم است هرچه سریعتر استفاده از علم روباتیک در ارائه خدمات گردشگری پزشکی به متقاضیان را آغاز کنیم؛ در غیر این صورت مقصد گردشگران از تایلند به منطقه‌ دیگری منتقل خواهد شد که این روند به نفع اقتصاد گردشگری کشور نیست.»

در این زمینه گلوبال دیتا طی گزارشی اعلام کرده است که وابستگی قابل توجه اقتصاد تایلند به صنعت گردشگری در شاخه‌های مختلف باعث شده تا مسئولان تایلند همواره برای حفظ جایگاه درآمدی از این صنعت به دنبال استفاده از شیوه‌های نوین و سیاست‌گذاری‌های اصولی باشند.

در این برنامه برآورد شده تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۹۰ درصد خدمات پزشکی با استفاده از فناوری‌های نوین و علم روباتیک در این کشور ارائه شود که نقطه عطف آن در مراکز درمانی بین‌المللی این کشور تعیین شده است.

دولت این کشور با حمایت از هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای این منظور حمایت‌های مادی و قانونی گسترده‌ای را برای متقاضیان درنظر گرفته است و اولویت‌های تعیین شده در ارائه خدماتی درمانی در انواع جراحی‌ها، مراقبت از کودکان خاص، اتوماسیون‌های اداری، اختلال‌های روانی و همچنین سیستم پذیرش هوشمند است.

به گفته برخی از کارشناسان اقتصاد گردشگری مشوق‌های مالیاتی و همچنین ارائه تسهیلات به مشاغل وابسته به صنعت گردشگری عمومی و پزشکی می‌تواند طی این برنامه نزدیک به ۱۰ درصد درآمدهای تایلند از بخش گردشگری پزشکی را توسعه بخشد.

مطالب مرتبط: 

ترجمه : عماد عزتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.