جایگاه تایلند در صنعت گردشگری سلامت آسیا و جهان

اقتصاد رو‌به‌رشد تایلند، این سرزمین ۶۷ میلیون نفری را با وجود ناآرامی‌های اجتماعی و سیاسی در چند سال گذشته به رتبه‌های بالایی در جدول ملل صنعتی ارتقا داده است. تایلند که به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین صادرکنندگان برنج شناخته می‌شود اکنون جایگاه محکمی در حوزه‌های الکترونیک و ساخت‌وساز نور دارد. علاوه بر این طبقه متوسط شهری این کشور رو به افزایش است. تمام اینها می‌تواند دست به دست هم دهد تا مردم تایلند در بستر مناسبی برای شکوفایی گردشگری سلامت زندگی کنند.

دولت تایلند در مقابل این رفتار جمعیتی یعنی افزایش جمعیت طبقه متوسط شهری به طرزی چشمگیری نظام مراقبت‌های سلامتی خود را در دهه گذشته رونق داده است، به طوری که ۱۹ میلیون نفر از مردم تایلند را زیر پوشش جهانی سلامت گرفته است و بیمارستان‌های جدید، ابزارهای مطابق روز، فناوری و خدمات مراقبت پزشکی در اختیارشان قرار داده است.

مردم تایلند به مهمان‌نوازی استثنایی خود شهره هستند، این یکی از دلایلی است که چرا گردشگری سلامت در تایلند یکی از پتانسیل‌های خوب صنعت گردشگری در آسیا محسوب می‌شود. خدمت رسانی و مهربانی مردم تایلند در تجربیات بالینی آنها عمیقاً نفوذ کرده است؛ در واقع تأمین‌کنندگان مراقبت‌های پزشکی در غرب باید نسخه تایلندی مراقبت از بیمار و محور قرار دادن بیمار در رفتارهای درمانی را الگو قرار دهند!

وضعیت کنونی گردشگری سلامت در تایلند

حدود بیست سال قبل با سقوط ارزش بات تایلند، رهبران کسب‌وکار و دولت بر زیرساخت فوق‌العاده پزشکی تایلند سرمایه‌گذاری کردند تا آن دسته از مردم تایلند که آمریکایی‌های مقیم این کشور هستند و بیماران آن سوی مرزهای کشورهای نزدیک را به گزینه‌های مراقبت‌های پزشکی کم هزینه‌تر جذب و جلب کنند.

با اینکه تایلند هم اکنون می‌تواند با هند، سنگاپور و مالزی برابری کند خودش به تنهایی منبع حقیقی صنعت گردشگری در حال حاضر است. مراجعه کنندگان اروپایی حالا به سرعت به دنبال درمان در خاورمیانه، کامبوج، لائوس و ویتنام هستند. این روزها هزاران آمریکایی و کانادایی نیز به سمت بانکوک یا پوکه روانه می‌شوند و بخش اعظم آنها به خاطر هزینه‌های پایینی که جراحی‌های انتخابی دارد می‌توانند پرواز طولانی و راحت به این مکان ها را جبران کنند.

اولین اعتبار JCI یعنی دارای رتبه کمیسون مشترک بین المللی در آسیا به بیمارستانی در بانکوک تعلق گرفت؛ اکنون ۶۱ بیمارستان، دپارتمان و کلینیک سیار از این اعتبار برخوردار هستند که بیشتر از هر کشور دیگری در این منطقه است.

گردشگری سلامت در تایلند
بیمارستان BNH در بانکوک یکی از مراکز پیشگام تایلند در ارائه باکیفیت‌ترین خدمات به بیماران بین‌المللی خود است.

تابلند خدمات بسیار بیشتری از رویه‌های تغییر جنسیت را که اغلب مورد توجه گردشگران پزشکی بوده است ارائه می‌کند. تخصص‌ها عبارتند از جراحی زیبایی، ارتوپدی، کاردیولوژی، لقاح مصنوعی و تولید مثل، جراحی نخاع و دندان پزشکی. به رغم بالاترین استانداردهای زندگی، تایلند یکی از بهترین ارزش های جهان را دارد؛ به طوری که هزینه عمل‌های پزشکی در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد بیشتز از هزینه‌های قابل پیشبینی در آمریکا، اروپا و ژاپن قابلیت پس انداز دارد.

اسپاهای شناخته شده و اقامتگاه‌های تندرستی تایلند که اغلب در محیط‌های ساحلی خیره کننده واقع شده‌اند این سرزمین را به منطقه‌ای بسیار قابل ملاحظه و حتی جذاب‌تر برای مسافران پزشکی تبدیل می‌کند، به ویژه در جهانی که اکنون از هشیاری بیشتری در مورد بیماری‌های قابل پیشگیری و راهبردهای درمانی جایگزین برخوردار است. اسپاهای پزشکی نظیر S-Spa در بانکوک و Chiva-Som در منطقه هواهین در ترکیب کردن آرامش با رویه‌های بالینی زیر نظر سرپرستی پزشکی پیشگام جهان بوده است.

با اینکه انگلیسی زبان بومی مردم تایلند نیست استفاده روزافزون آن در شهرهای تایلند و مراکز اقامتگاهی این کشور و نیز تدریس آن به عنوان زبان دوم در مدارس این کشور آسیایی، از دیگر دلایل رونق گردشگری سلامت در تایلند است.

منبع: Patient Beyond Borders

نظرات بسته شده است.