بازسازی بازار سفرهای هوایی تا سال ۲۰۲۵

گزارش انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی درخصوص بازار سفرهای هوایی

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) تجزیه و تحلیل جدیدی را در خصوص مارکت و بازار سفرهای هوایی منتشر کرده است. این تحلیل نشان می‌دهد که خسارت ناشی از مسافرت هوایی بر اثر شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و مسافرت‌های طولانی بین‌المللی تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند. این انجمن دولت‌ها را ترغیب می‌کند که از گزینه‌های دیگری برای حفظ و ادامه قرنطینه استفاده کنند.

تحلیل منتشر شده از سوی IATA  نشان می‌دهد که بیشتر افراد از ۱۴روز قرنطینه شدن پس از سفر به شدت نگران هستند بنابراین از هر سه نفر دو نفر ترجیح می‌دهند که به مسافرت نروند.

این تحلیل همچنین نشان می‌دهد که اگر تا سال ۲۰۲۱ میلادی بازارهای گردشگری داخلی و خطوط بین‌المللی نیز بازگشایی شوند، باز هم بازار این صنعت نسبت به پیش‌بینی‌هایی که قبل شیوع ویروس کرونا شده بود افت شدیدی خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

بر طبق این پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۲۱ تقاضای جهانی سفر ۲۴ درصد کمتر از ۲۰۱۹ و ۳۲ درصد کمتر از پیش‌بینی سفر هوایی در اکتبر ۲۰۱۹ است. رشد و توسعه مارکت و بازارهایی که تا سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه ناشی از آن که سبب لغو پروازهای خارجی شده است تا ۲۰۲۳ رخ نخواهد داد. اگر بازارهای بین‌المللی هم نیز بازگشایی شوند، در سال ۲۰۲۵ این بازار رشد کرده اما حداقل ۱۰ درصد کمتر از بازار ۲۰۱۹ خواهد بود.

با لینکدین مدتورپرس همراه شوید

برطبق این گزارش داشتن یک برنامه جایگزین بدبینانه که شامل اقدامات کندتر برای برطرف کردن محدودیت‌های اقتصادی و تفریحی و همچنین تمدید قرنطینه در سه ماهه سوم سال است، موجب تاخیر در بازیابی مسافرت‌های هوایی خواهد شد. در این حالت تقاضای جهانی تا ۳۴ درصد پایین‌تر از سطح ۲۰۱۹ و ۴۱ درصد پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی برای سال ۲۰۲۱ است.

این تحلیل می‌گوید شروع بهبود صنعت گردشگری همراه با پروازهای داخلی است. IATA  توصیه می‌کند که برای انجام این مهم باید موارد زیر نیز رعایت شوند:

  • از مسافرت افرادی که با استفاده از آزمایش دما و سایر اقدامات دارای علائم ویروس کرونا هستند، جلوگیری شود.
  • دولت‌ها سیستم‌های بهداشتی قوی برای تشخیص مسافران مبتلا به کرونا اما بدون علائم در مکان‌های مرتبط قرار دهند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.