رویکردمان نزدیک کردن کشورهای عضو اکو است

گفت‌وگو با دیاکو عباسی دبیر اجرایی نمایشگاه – کنفرانس اکو

دیاکو عباسی دبیر اجرایی دومین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو گفت: «در رویداد اکو، فعالان زنجیره ارزش و تامین گردشگری سلامت حضور چشمگیری داشتند و تعاملات خوبی برقرار کردند. مشارکت‌کنندگان بخش نمایشگاهی متشکل از استارتاپ‌ها، شرکت‌های تسهیل‌گر، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها بودند که از حیث تنوع و تعداد، قابل توجه بود.»

دیاکو عباسی ، در گفت‌وگو با مدتورپرس و درباره عملکرد تیم اجرایی رویداد بیان کرد: «خوشبختانه رویداد در سطح خوبی برگزار شد، مشارکت‌کنندگان ایرانی و خارجی بسیاری داشت و بازخوردهای خوبی گرفتیم. طبیعتا ضعف‌هایی داشت که تلاش کردیم آن را پوشش دهیم. این رویداد با تیم‌های حرفه‌ای رسانه، تیم اجرایی، کمیته علمی و سایر عوامل کار به خوبی مدیریت شد و ساختار خوبی شکل گرفت.»

وی درباره دریافت و ارائه مقالات علمی کنفرانس اظهار کرد: «در بعد علمی، کمیته علمی سطح بالایی را از استادان داخلی و خارجی تشکیل دادیم و مقالات خوبی دریافت شد. غربالگری و داوری آن‌ها انجام شد و از میان ۳۰ مقاله دریافتی، ۷ مقاله را با معیارهای سختگیرانه پذیرفتیم. ولی با توجه به فشردگی برنامه‌ها، تنها دو مقاله در کنفرانس ارائه شد. در نظر داریم تعدادی مقاله دریافت و بررسی کنیم و مقالات برگزیده فعلی را به همراه مقالاتی که پس از این انتخاب خواهند شد، به چاپ برسانیم. احتمالا حدود ۸ تا ۱۰ مقاله پس از اصلاحات نهایی چاپ خواهند شد که البته زمان‌بر است.»

عباسی درباره شیوه انتشار مقالات گفت: «با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی ایران داریم، مقالات احتمالا در نشریه علمی پژوهشی مدیریت سلامت که سطح بالایی دارد، در قالب ویژه‌نامه توسعه گردشگری سلامت ایران منتشر خواهد شد.»

دبیر اجرایی رویداد اکو، درباره انتخاب موضوعات نشست‌ها و کارگاه‌های رویداد بیان کرد: «در طراحی کارگاه‌ها و نشست‌ها با کمک تیم‌های متخصص تلاش کردیم موضوعات زمینه مطالعاتی و پژوهشی داشته باشند، از موضوعات حال حاضر گردشگری سلامت باشند و در سطح بین‌المللی کارشناسی و ارائه شوند. سخنرانان از افراد سرشناس موضوعات منتخب در ایران و کشورهای عضو اکو بودند. به‌طور کلی به دنبال آن بودیم که در قالب یک عزم فراملی و با توجه به رویکرد جدید کشورمان در این صنعت، کشورهای عضو اکو را به هم نزدیک‌تر کنیم.»

مطالب مرتبط:

1 نظر
  1. یلدا می گوید

    مرسی از مطلب جالبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.