نشست رسمی IPH 2023 برگزار شد

محمدعلی فردوسی| آیین رسمی دومین همایش بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی IPH 2023 در روز دوشنبه ۲۶ تیر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌ها، فعالان گردشگری سلامت، نمایندگان بیمارستان‌ها برگزار شد.


در سخنرانی آغازین، مجید زنگویی دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و رییس انجمن گردشگری سلامت استان تهران ضمن خوشامدگویی حاضران این رویداد، اظهار امیدواری کرد که با این شبکه‌سازی فعالان گردشگری سلامت از این رویداد منتفع شوند. او از وزارتخانه‌های بهداشت و گردشگری درخواست کرد که رسیدگی به صنعت گردشگری سلامت را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. او همچنین از بخش خصوصی و بیمارستان‌ها خواست که برندسازی را یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه بدانند و با جدیت به آن توجه کنند.

مهدی کریمی، رییس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در سخنان خود بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را پیشانی گردشگری سلامت دانست و گفت: تلاش‌های بخش‌های دولتی و خصوصی برای توسعه گردشگری سلامت کشور ناکافی است و باید دفاتری در وزارتخانه‌ها برای رسیدگی به گردشگری سلامت تاسیس شود. عدم توسعه بیمارستان‌های کشور و فقدان مگاهاسپیتال‌ها مسئله دیگری است که باعث فعالیت‌های جزیره‌ای مراکز درمانی می‌شود.
وی کشور را دارای ظرفیت وجود هزار شرکت تسهیلگری گردشگری سلامت دانست و ادامه داد: بزرگ‌ترین دیپلماسی کشور در گردشگری سلامت رخ می‌دهد. زیرا کسی در این زمان به رنگ پوست، دین و گرایش سیاسی دیگری توجه نمی‌کند و تنها ارائه بهترین خدمات سلامت اهمیت دارد.

محمدعلی محسنی بندپی نایب‌رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در آیین رسمی IPH 2023 در سخنان خود گردشگری را نه تنها در اهداف اقتصادی که در اهداف دیپلماتیک نیز دارای اهمیت دانست و گفت: کادر درمانی ورزیده، کیفیت مطلوب خدمات درمان، دسترسی آسان کشورهای همسایه به درمان در ایران و قیمت پایین آن کشور ما را در موقعیت استثنایی قرار می‌دهد.

محمدرضا دشتی اردکانی رئییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان خود گفت: من به عنوان دبیر اول کمیسیون تلفیق برنامه هفتم امیدواریم بتوانیم در بررسی برنامه‌ها، فصل ۱۷ را به خوبی را برای تصویب آماده کنیم.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های درمان کشور گفت: امروز درمانی نیست که ما در ایران قادر به انجام آن نباشیم. نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم مگر در موارد نادری که نیاز به تکنولوژی ویژه‌ای وجود داشته باشد ولی آن نیز نزدیک به صفر درصد است.
او با اشاره به آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار خارجی در سال گذشته بیان کرد: از این تعداد ما بیش از یک میلیارد دلار درآمد کسب کردیم و اعداد و درآمدهای پیش‌بینی شده دست‌یافتنی هستند.
او با اشاره به ساخت و افتتاح کلان‌بیمارستان‌ها اظهار کرد: افتتاح بیمارستان حضرت مهدی و بیمارستان غدیر در این راستا بود و در دیگر شهرها نیز در حال ساخت چند کلان‌بیمارستان یا مگاهاسپیتال هستیم.

احمد شجاعی باغینی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنان کوتاهی به اهمیت فالوآپ بیماران در صنعت گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: باید در کشور مبدا سازوکاری برای پیگیری سلامت بیمار بیاندیشیم.

در پایان رویداد رسمی و با حضور سخنرانان و نمایندگان گردشگری سلامت کشورهای مهمان، تندیس برترین رهبران مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی با رویکرد ارائه خدمات بین‌المللی به این ترتیب اهدا شد:

در بخش دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تندیس دریافت کردند.
در بخش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیمارستان‌های ایرانمهر، ولیعصر تبریز، تریتا، عرفان، مهداد، مهرآیین لواسان، مرکز قلب تهران، مرکز طبی کودکان، پژوهشگاه رویان، شفای ساری، شهید فکوری جویبار، سینای اراک، میلاد کاشان و محب کاشان برگزیده شدند.
طب مدتوریسم و مبنا سفر دوران در بخش شرکت‌های گردشگری سلامت تندیس برترین رهبران خدمات سلامت بین‌المللی را دریافت کردند. در نهایت در بخش شرکت‌های نوآور سلامت، شرکت عالی نشان پارسیان تولیدکننده خودکارهای آنتی‌باکتریال ویژه مراکز درمانی با برند پنتر تندیس دریافت کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.