مشاوره آنلاین درباره مشکلات پوستی ناشی از بیماری های هورمونی

در این مقاله درباره دکتر غدد آنلاین و مشکلات پوستی هورمونی حرف خواهیم زد. شاید بسیاری ندانند که مشکلات پوستی آن‌ها به‌دلیل عدم تعادل ترشح هورمون‌ها است. اگر شما نیز چنین مشکلاتی دارید و مشکوک به عملکرد نادرست سیستم غدد درون‌ریز خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سیستم غدد درون‌ریز بدن چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه غدد درون‌ریز بدن فعالیت‌های زیادی را تنظیم می‌کند و این را نیز به کمک ترشح هورمون انجام خواهد داد. غددی که دستگاه درون‌ریز را تشکیل می‌دهند وظیفه تولید و ترشح هورمون‌ها را دارند. جریان خون نیز هورمون را به اندام‌های داخلی و بافت‌های بدن انتقال خواهد داد.

ضربان قلب، فشار خون، رشد بدن، میزان اشتها، متابولیسم، تنظیم دما، عملکرد جنسی و کنترل چرخه خواب و بیداری بخش‌هایی است که سیستم غدد درون‌ریز با تولید و ترشح هورمون بر روی آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت. از همین بخش می‌توانیم اهمیت این سیستم را درک کنیم.

بررسی ساختار غدد درون‌ریز در بدن

زمانی که از یک دکتر غدد آنلاین درخواست مشاوره کنید او با توجه به ساختار غدد مشکل را و نشانه‌ها را بررسی خواهد کرد و تشخیص نهایی را خواهد داد. در ادامه همراه دکترتو باشید چون قصد داریم این ساختار را برای شما نیز مشخص کنیم.

سیستم غدد درون‌ریز بسیار پیچیده بوده و تنها می‌توانیم با تشریح برخی از پارامتر‌های سازنده آن به ساختارش پی ببریم. پاراتیروئید در جلوی گردن، پانکراس در پشت معده، پینال در وسط مغز، تیروئید در جلوی گردن، هیپوتالاموس در مغز، هیپوفیز زیر هیپوتالاموس، تیموس در بالاتنه و آدرنال در بالای هر کلیه ساختار اصلی سیستم غدد درون‌ریز را تشکیل می‌دهند که هر کدام هم وظیفه خاص خود را دارند.

هورمون‌ها در سیستم غدد درون‌ریز چه نقشی دارند؟

هورمون‌ها موادی شیمیایی هستند که در سیستم غدد درون‌ریز برای پیام‌رسانی به بافت‌ها و سایر اندام‌های بدن استفاده می‌شوند. اگر یک‌بار ویزیت آنلاین دکتر غدد را تجربه کرده باشید احتمالا می‌دانید که چرا سلامتی پوست برای ما اهمیت زیادی دارد. به‌این‌دلیل‌که پوست جلوه‌ای از سلامت داخلی بدن ماست. اگر بدن در وضعیت خوبی نباشد ما می‌توانیم نشانه‌های آن را در پوست ببینیم.

به همین خاطر به‌صورت دوره‌ای به افراد مختلف ویزیت دکتر غدد آنلاین پیشنهاد می‌شود تا آن‌ها بتوانند از سلامت پوست و بدن خود اطمینان حاصل کنند. زمانی که سیستم غددی ما در ترشح هورمون کم‌کاری یا پرکاری می‌کنند بدن ما دچار مشکلات خاصی می‌شود که نشانه‌های آن را در پوست خود می‌بینیم. بیماری تیروئید که معمولا پرکاری یا کم‌کاری این غده بوده، شایع‌ترین بیماری غددی است.

بیماری‌های هورمونی چگونه بر روی پوست تاثیر می‌گذارند؟

افرادی که در پوست خوبی برخوردار نیستند معمولا دچار مشکلات هورمونی خواهند بود. می‌بینیم که افرادی با تیروئید پرکار یا کم‌کار به دکتر غدد آنلاین در دکترتو مراجعه می‌کنند و خود نیز نسبت به بیماری خود آگاهی ندارند. تنها می‌دانند که مشکلات پوستی گریبان آن‌ها را گرفته است.

پوست حرارت بدن ما را تنظیم خواهد کرد و وظیفه دفع مایعاتی مانند عرق و چربی را دارد. یک دکتر پوست آنلاین در مرحله اول وظیفه دارد که سلامت پوست شما را بررسی کند و سپس از پوست به سایر مشکلات شما برسد. هورمون‌های ما از طریق پوست خود را نشان می‌دهند. در ادامه توضیحات بیشتری دراین‌باره به شما خواهیم داد.

تاثیر هورمون استروژن بر پوست

یکی از شناخته‌ترین هورمون‌های بدن استروژن است. بسیاری فکر می‌کنند که این هورمون، هورمونی زنانه بوده درحالی‌که اصلا این‌طور نیست. حتی می‌توانید از یک دکتر آنلاین پوست و مو این موضوع را سوال کنید تا اطمینان بیابید.

این هورمون بااین‌که در بدن زنان به‌وفور یافت می‌شود اما در بدن مردان هم تولید خواهد شد. استروژن خود نیز مجموعه‌ای بوده و یک هورمون واحد را شامل نمی‌شود. پس در واقع گروهی از هورمون‌های مختلف است. ضخامت پوست، رطوبت و چین‌وچروک از جمله مواردی هستند که استروژن بر روی آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

تاثیرات هورمون تستوسترون بر پوست

این هورمون، اصلی‌ترین هورمون جنسی مردانه است. معمولا با افزایش سن افراد زیادی به دکتر غدد آنلاین مراجعه می‌کنند چون مشکلات پوستی مختلفی برای‌شان ایجاد شده و یکی از دلایل شایع مشکلات آن‌ها نیز همین هورمون مردانه است. نسبت استروژن و آندروژن در مردان و زنان چیزی است که مشکلات هورمونی را ایجاد می‌کند و در نهایت در پوست بروز پیدا خواهد کرد.

تاثیر هورمون‌های تیروئید بر پوست

این غده پروانه‌ای شکل درست در جلوی گلوی ما قرار دارد. این غده و هورمون‌هایی که توسط آن ترشح می‌شود تاثیر زیادی بر روی تنفس، دمای بدن، رشد مغز، قدرت عضلانی و موارد متعدد دیگری خواهد داشت. افزایش هورمون‌های این غده موجب برانگیخته‌شدن پوست، زبری و کاهش تعریق خواهد شد.

آشنایی با آکنه هورمونی

با تولید‌شدن بیش از حد چربی، منافذ پوستی مسدود خواهند شد و جوش‌های سرسفید، سرسیاه و کیست‌ها نمود پیدا خواهند کرد. دکتر غدد آنلاین و همچنین مشاوره تلفنی دکتر غدد می‌تواند این نوع از آکنه را تشخیص دهد و راه‌حل‌هایی را به شما پیشنهاد کند.

هورمون‌ها تاثیر قابل توجهی در تولید چربی ایفا خواهند کرد. 5درصد از زنان و 1درصد از مردان بالای 25 سال از چنین مشکلی رنج خواهند برد. البته که این نوع از مشکلات پوستی جدی نیست و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را درمان کرد.

بهترین راه برای مشاوره آنلاین درباره مشکلات پوستی هورمونی

برای ویزیت آنلاین متخصص پوست راه‌های مختلف و متعددی پیش روی ماست. اما استفاده از پلتفرم دکترتو قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام این کار است. شما در این پلتفرم می‌توانید دکتر‌های مختلف پوست را با یکدیگر مقایسه کنید و عملکرد آن‌ها بسنجید.

نظرات کاربران مختلف به شما درباره این نتیجه‌گیری کمک زیادی خواهد کرد. شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری توسط برترین پزشکان ایران ویزیت آنلاین یا تلفنی شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر تنها کافی‌است سر به وبسایت این پلتفرم بزرگ بزنید و تمام چیز‌هایی که گفتیم را از نزدیک مشاهده کنید.

جمع‌بندی

دکتر غدد آنلاین می‌تواند پس تشخیص دکتر پوست به شما کمک زیادی بکند. معمولا پزشکان پوست پس از این تشخیص بدهند مشکلات پوستی شما به‌دلیل مشکلات غددی است شما را به دکتر غدد ارجاع خواهند تا او بتواند مشکل شما را حل کند. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.