لغو روادید گردشگری بین ایران و روسیه تا ۲ ماه آینده

توافقنامه لغو روادید گردشگری بین ایران و روسیه از سوی مقامات تهران و مسکو امضا می‌شود و بر این اساس، تصمیم گرفته شده است که طی یک الی دو ماه آینده، مقدمات لغو روادید گردشگری بین دو کشور آماده شود.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با اشاره به لغو روادید گردشگری ایران و روسیه گفت: آنچه به صنعت گردشگری مربوط می‌شود، ما با روسیه قرارداد لغو روادید گردشگری را به امضا رسانده‌ایم و تنها نیاز به آماده‌سازی مقدمات اجرای این توافقنامه است.

وی افزود: ما تصمیم داریم که طی یک الی دو ماه آینده مقدمات لغو روادید گردشگری بین دو کشور را آماده کنیم.

تحریم‌های ایران و روسیه موجب شده است این دو کشور بیشتر به سمت همکاری با یکدیگر رفته و در راستای کاهش اثرات تحریم با یکدیگر همکاری نزدیک‎تری داشته باشند.

یک گام تا لغو روادید کامل

همچنین مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران نیز با اشاره به اینکه تقریبا تمام موانع بر سر راه تبادلات مردمی بین ایران و روسیه برداشته شده، گفت که گام کوچکی تا لغو روادید کامل بین دو کشور باقی مانده است.

علی چگنی افزود: دو طرف تقریبا تمام موانعی را که در راه تبادلات مردمی و ارتباطات مردم دو کشور وجود داشت را برداشتیم و می‌توان گفت یک گام کوچکی به لغو روادید کامل مانده است.

وی یکی از توافقات دیگر را بحث زندانیان بین دو کشور خواند و در این باره عنوان کرد: از جمله مواردی که در ضمن ملاقات با مقامات روسی به آن پرداخته شد بحث زندانیان بود. البته تعدادشان کم است و کمتر هم می‌شود.

چگنی افزود: درباره انتقال زندانیان بیمار و کسانی که دچار مشکلات جسمی هستند توافق شد که بتوانیم در آینده آنها را منتقل کنیم تا دوران محکومیتشان را در کشور خودشان بگذرانند.

مدیرکل کنسولی وزارت خارجه درباره تعداد زندانیان ایرانی در روسیه هم گفت که علیرغم حجم زیاد روابط و به دلیل تفاهمات و سازوکارهای خوب و دوستی دو کشور، کمترین میزان زندانی در این کشور هستند و در حال حاضر ۹ نفر زندانی ایرانی در این کشور به سر می‌برند.

قرار است بزودی برای شهروندان روس که قصد عزیمت به ایران را دارند، روادید الکترونیکی صادر شود.

نظرات بسته شده است.