ورود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی در ۷ ماهه امسال

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با اشاره به آمار ورود گردشگران خارجی در هفت ماهه امسال گفت: در هفت ماه سال جاری، بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، علی‌اصغر مونسان تصریح کرد: در هفت ماهه سال گذشته شاهد ورود سه میلیون گردشگر خارجی به کشور بودیم که امسال این رقم به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مدت مشابه رسید که نشان‌دهنده رشد بسیار خوب و چشمگیر جذب گردشگران خارجی به ایران است.

وی افزود: این در حالی است که در گردشگری داخلی نیز شاهد رونق بسیار خوبی هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: می‌توانیم بگوییم که در تمام حوزه‌های گردشگری خارجی رشد داشته‌ایم اما در این میان گردشگری سلامت از رشد بیشتری برخوردار بوده است.

مونسان ادامه داد: در گردشگری سلامت یکی از کشورهای هدف ما، عمان است که با مصوبه هیئت دولت با این کشور لغو یک‌طرفه روادید را انجام داده‌ایم و لغو یک طرفه روادید با چین نیز در دستور کار است.

معاون رئیس جمهوری همچنین به سفر دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به ایران اشاره کرد و گفت: چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری چندی پیش در همدان برگزار شد و در این اجلاس علاوه بر دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، ۸۰ عضو این سازمان نیز با وجود فضاسازی‌های منفی آمریکا علیه ایران حضور داشتند و این موضوع باعث شد تا ایران مدتی در راس اخبار گردشگری دنیا باشد.

وی در ادامه گفت: اعضای شرکت‌کننده در این اجلاس و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری از ایران و جاذبه‌های آن تعریف کردند و سایت سازمان جهانی گردشگری نیز در مدت چند روز به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و امنیت گردشگری در ایران پرداخت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در برخی سایت‌ها، ایران را به رنگ زرد در مقصد سفر نشان می‌دادند که اکنون خوشبختانه با برگزاری این اجلاس وضعیت ایران تفاوت کرده است و ایران را به عنوان مقصد امن گردشگری می شناسند.

مونسان با بیان این که خوشبختانه اخبار خوبی از حوزه گردشگری منتشر می‌شود، ادامه داد: تغییر نرخ ارز باعث شد تا بسته‌های سفر به ایران ارزان شود و در عین حال توانستیم برخی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، به عنوان مثال در رایزنی با برخی ایرلاین‌ها توانستیم آن‌ها را جایگزین ایرلاین‌هایی کنیم که به ایران کاهش پرواز داشتند.

نظرات بسته شده است.