غذاهایی که می شود در یک پیک‌نیک برنامه‌ریزی نشده آماده کرد

یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های پیک‌نیک غذا خوردن در دل طبیعت و امتحان کردن طعم‌های جدید است. اما قبل از رفتن به پیک‌نیک، همیشه زمان کافی برای درست کردن غذاهای از پیش تعیین شده و فراهم کردن چند مدل اسنک با طعم‌های متنوع وجود ندارد. اگر اهل پیک‌نیک‌های برنامه‌ریزی نشده در وسط هفته هستید و درست کردن غذا در پیک‌نیک‌های غیرمنتظره برایتان چالش‌برانگیز است، بهتر است نگاهی به این مقاله بیندازید. بسیاری از غذاهای مخصوص پیک‌های برنامه‌ریزی نشده آن‌قدر لذیذ و خوشمزه هستند که مطمئن باشید از طعم آن در کنار دوستان لذت خواهید برد. در این مقاله می‌توانید با لیستی از غذاهایی که می‌شود در یک پیک‌نیک بدون برنامه آماده کرد آشنا شوید.

1- ساندویچ مرغ ریش شده

طعم ساندویچ مرغ ریش شده آن‌قدر خوشمزه است که می‌تواند لذت یک پیک‌نیک خانوادگی را دو چندان کند. درست کردن این ساندویچ راحت‌تر از آن چیزی است که فکرش را کنید. برای تهیه ساندویچ مرغ ریش شده می‌توانید مقداری سینه مرغ پخته شده را به صورت ریش‌ریش درست کنید. سپس آن را با سبزیجات خرد شده و کمی سس مایونز ترکیب کنید. برای آماده کردن ساندویچ می‌توانید از نان باگت یا نان تست استفاده کنید.

2- سوسیس بندری

به جرات می‌توان گفت که سوسیس بندری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پیک‌نیک‌های برنامه‌ریزی نشده است. این غذا آن‌قدر پرطرفدار و آسان است که خیلی از افراد برای دورهمی‌های برنامه‌ریزی شده هم آن را ترجیح می‌دهند. برای تهیه این غذای خوشمزه باید سوسیس خرد شده را با کمی سیب‌زمینی و پیاز سرخ شده و گوجه فرنگی رنده شده ترکیب کنید. فراموش نکنید در آخر کمی فلفل و ادویه کاری به سوسیس بندری‌تان اضافه کنید تا خوش‌طعم‌تر شود.

3- کنسرو ماهی

برای پیک‌نیک‌های برنامه‌ریزی نشده می‌توانید چند عدد کنسرو ماهی تن و کیلکا  120 و 180 گرمی تهیه کنید. تعداد کنسروها معمولا به تعداد شما بستگی دارد. برای درست کردن کنسرو ماهی تنها لازم است کنسروها را همراه خودتان به پیک‌نیک ببرید و قبل از غذا خوردن آن‌ها را برای حدود 20 دقیقه در آب بجوشانید. قطعا به همراه داشتن کنسرو ماهی برای چنین روزهایی انتخاب هوشمندانه‌تری خواهد بود.

4- جوجه کباب

جوجه کباب محبوب‌ترین غذای پیک‌نیک است که اتفاقا نیاز به آماده کردن از قبل ندارد و برای پیک‌نیک‌های بدون برنامه نیز گزینه مناسبی است. برای تهیه جوجه کباب می‌توانید خودتان تکه‌های مرغ را در خانه مزه‌دار کنید و یا از جوجه مزه دار شده آماده استفاده کنید. فراموش نکنید برای درست کردن جوجه کباب در پیک‌نیک حتما چند عدد گوجه فرنگی و سیخ نیز همراه خودتان داشته باشید. قطعا خوردن یک لیوان نوشابه انرژی زا، بدون قند یا زیرو و رژیمی نیز طعم این غذا را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

5- سالاد ماکارونی

یکی دیگر از غذاهایی که می‌توانید برای پیک‌های بدون برنامه‌ریزی درست کنید، سالاد ماکارونی است. برای تهیه سالاد ماکارونی می‌توانید پاستا شکلی را در آب جوش بریزید و بعد از نرم شدن آبکش کنید. سپس مقداری خیار شور خرد شده، کالباس خرد شده، ذرت و نخود فرنگی به آن اضافه کنید. در انتهای کمی سس مایونز، آبلیمو و نمک و فلفل به سالاد اضافه کنید تا مزه دار شود. می‌توانید برای تهیه این غذا از انواع سبزیجات خرد شده یا حتی مرغ ریش‌ریش استفاده کنید.

 

6- ساندویچ ژامبون و اسفناج

اگر قصد دارید برای پیک‌نیک یک ساندویچ ساده اما مقوی و خوشمزه آماده کنید، پیشنهاد ما ساندویچ ژامبون و اسفناج است. برای تهیه این غذا باید مقداری اسفناج را بشویید و خرد کنید. سپس چند عدد گوجه فرنگی و ژامبون خرد شده به آن اضافه کنید. همه مواد را ترکیب کنید و داخل نان ساندویچی قرار دهید و از طعم این ساندویچ لذت ببرید.

 

7- کوکو سیب‌زمینی

کوکو سیب‌زمینی یکی دیگر از خوشمزه‌ترین غذاهای مخصوص پیک‌نیک‌های برنامه‌ریزی نشده است که می‌توانید آن را در مدت زمانی کوتاه آماده کنید. برای تهیه این غذا باید چند عدد سیب‌زمینی را بپزید. سپس مقداری سبزی خشک، چند حبه سیر و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را ترکیب کنید و درنهایت مایه کوکو را در روغن سرخ کنید. بعد از آماده شدن کوکوها می‌توانید آن را همراه با گوجه فرنگی، کاهو و خیار شور داخل نان ساندویچی قرار دهید. مطمئن باشید که هم کودکان و هم بزرگسالان از طعم این ساندویچ خانگی لذت می‌برند.

 

8- نودل و تن ماهی

یکی دیگر از بهترین خوراکی‌هایی که می‌توانید برای دورهمی‌هایتان در پیک‌نیک‌های بدون برنامه‌ریزی شده آماده کنید، نودل و تن ماهی است. برای تهیه این غذا تنها به چند بسته نودل و چند کنسرو تن ماهی احتیاج دارید. باید نودل ها را طبق دستورالعمل آن در آب بریزید و سپس آبکش کنید. سپس کنسرو تن ماهی را برای 20 دقیقه در آب بجوشانید و این نودل و تن ماهی را در کنار هم میل کنید.

 

سخن نهایی

پیک‌نیک‌های بدون برنامه گاهی بیشتر از دورهمی‌های برنامه‌ریزی شده لذت‌بخش هستند. اما فکر تهیه غذا در این نوع پیک‌نیک‌ها برای خیلی از افراد چالش‌برانگیز است. در این مقاله پیشنهادات جذابی از راحت‌ترین و سریع‌ترین غذاها برای پیک‌نیک‌های بدون برنامه‌ریزی را ارائه دادیم. بهتر است به جای دستپاچگی در پیک‌نیک رفتن، این بار که به صورت ناگهانی تصمیم به پیک‌نیک رفتن گرفتید، یکی از این غذاها را آماده کنید و از طعم آن در کنار اعضای خانواده و دوستان لذت ببرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.