رشد ۱۸ درصدی گردشگری پزشکی کره جنوبی

هفته گذشته وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد: «رشد ورود گردشگران پزشکی برای دریافت خدمات درمانی به این کشور درسال گذشته حدود ۱۸ درصد بوده است.»

به گزارش مدتور پرس؛ خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، طی اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت کره جنوبی، تعداد گردشگران پزشکی ورودی به این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۷۸ هزار و ۹۶۷ نفر اعلام شده که این عدد نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی رشدی معادل ۱۷٫۸ درصد را تجربه کرده است.

دلالان مدیکال توریسم کره، چینی‌ها را سرکیسه می‌کنند!

در این گزارش آمده در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۷۴ نفر گردشگر خارجی برای دریافت خدمات درمانی وارد خاک این کشور شدند و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و بازاریابی‌های انجام شده روند افزایش ورود گردشگران پزشکی به کره ثبت شده است.

این وزارتخانه درباره روند افزایش ورود گردشگران پزشکی به کره جنوبی اعلام کرد: «رشد ورود گردشگران پزشکی سال گذشته بالاترین سطح رشد، از ابتدای سال ۲۰۰۹ میلادی بوده و برآورد شده است که سال ۲۰۱۹ نیز رقم ۱۹ درصد رشد ورود گردشگران پزشکی به این کشور تجربه شود.»

به گفته کارشناسان وزارت بهداشت کره جنوبی، بیشترین تقاضای دریافت خدمات درمانی از سوی گردشگران بین‌المللی، انواع جراحی‌های زیبایی، دندان‌پزشکی و جراحی قلب بوده است و بیشترین تعداد گردشگران از کشورهای آمریکا، چین، استرالیا و بعضی از کشورهای اروپایی بودند.

همچنین این گروه تاکید کردند احداث مراکز درمانی پیشرفته و متخصصان معتبر از جمله عواملی بوده‌اند که کره را در میان مقاصد معتبر گردشگری مطرح کرده و اکنون سالانه حجم بالایی از تقاضای سفر برای دریافت خدمات درمانی را به خود می‌بیند.

در همین حال کارشناسان اقتصاد گردشگری درباره آینده گردشگری پزشکی کره جنوبی معتقدند جاذبه‌های گردشگری، خدمات حمل و نقل گسترده و دسترسی آسان به کره جنوبی می‌تواند در جهت موفقیت بیشتر کره کارآیی بالایی داشته باشد.

1 نظر
  1. عباس اسحاقی می گوید

    امیدوارم ما هم بتونیم این رشدهارو تجربه کنیم و لااقل در صنعت گردشگری پزشکی که به تازگی در حال گسترش در تمام دنیاست از دیگر کشورها عقب نیفتیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.