حمایت مرکز توسعه گردشگری سلامت از استارتاپ‌ها

حمایت مرکز توسعه گردشگری سلامت از استارتاپ‌ ها کلید خورد. مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی طی فراخوانی اعلام کرد که از استارتاپ‌های حوزه گردشگری و سلامت، حمایت مادی و معنوی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در فراخوانی از شرکت‌ها و استارتاپ‌های حوزه گردشگری و سلامت دعوت به همکاری کرد.

در این فراخوان آمده است که شرکت‌ها و استارتاپ‌های حوزه گردشگری و سلامت می‌توانند پروپوزال معرفی استارتاپ حوزه گردشگری را به مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و در صورت انتخاب، حمایت مادی و معنوی این مرکز را خواهند داشت.

بر اساس این فراخوان، بهتر است این پروپوزال خلاصه و درعین حال مشروح و گویا باشد و معرفی کاملی از استارتاپ حوزه گردشگری و سلامت ارائه دهد. در این راستا علاقمندان می‌توانند پروپوزال‌های خود را به آدرس Smeiranislamic@gmail.com ارسال کنند. در صورت قبولی اولیه، با متقاضیان تماس گرفته خواهد شد.

مزیت‌های کم نظیر ایران در صنعت گردشگری سلامت

همچنین رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: ایران مزیت‌های بالفعلی در زمینه گردشگری سلامت دارد که کمتر به آن پرداخته شده است.

پرویز افشار بیان کرد: ایران در زمینه گردشگری سلامت مزیت‌های بالفعلی دارد که کمتر به آن پرداخته شده و کشورهای دیگر نیز آن را نمی‌دانند. یکی از این موارد سطح بالای امنیت ایران در این منطقه بحران زا و همچنین قابلیت‌های پزشکی ما است. علاوه بر آن ایران در تولید علم و مقاله بی نظیر است و باید این ظرفیت‌ها را با صدای بلند به گوش دنیا برساند.

وی افزود: دنیا به دنبال ارائه خدمات استاندارد است؛ به همین دلیل ما نیز قدم‌هایی در زمینه استانداردسازی مراکز درمانی خود برای گردشگری سلامت برداشته‌ایم تا به استانداردهای بین‌المللی بپیوندیم؛ اما تا رسیدن به این مدینه فاضله فاصله زیادی داریم. ایران به برخی زمینه‌ها در حوزه گردشگری سلامت مانند طب ایرانی و گیاهان دارویی اصلا ورود پیدا نکرده و استفاده مطلوبی نداشته است. این ضعف در دیپلماسی سلامت نیز وجود دارد و اطلاع رسانی و ارتباط با کشورهای خارجی در این زمینه ضعیف است. این در حالی است که دنیا از این مکانیسم‌ها به خوبی استفاده می‌کند.

افشار همچنین اضافه کرد: باید به این باور برسیم که اقتصاد تک محصولی شکست خورده است و کشورها باید مزیت بالفعل داشته باشند. نفت دیگر برای ما یک مزیت بالفعل نیست. اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم تا پنج سال دیگر آمار گردشگران حوزه سلامت را به دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال برسانیم.

نظرات بسته شده است.