برندگان جایزه ملی تعالی گردشگری معرفی شدند

طی مراسمی در دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین دوره جایزه ملی تعالی صنایع گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. این مراسم با هدف ایجاد یک فضای رقابتی برای رشد و هم‌افزایی میان موسس‌ها و بنگاه‌های صنعت گردشگری و همچنین به رسمیت شناختن این موسسه‌ها اعم از دولتی و خصوصی به همت دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مدتورپرس، این رویداد با سخنرانی کوتاه سیدسعید هاشمی مدیر گروه برنامه‌ریزی گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شد. پس‌از آن دو سخنرانی توسط محمدحسین ایمانی خوشخو عضو هیات علمی و سرپرست پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی و حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی انجام شد.

اختتامیه تقدیر از برکزیدگان گردشگری
شروع مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان صنعت گردشگری با اجرای محمد سلوکی

ایمانی خوشخو با اشاره به دلایل برگزاری این مراسم و و صنعت گردشگری کشور گفت: «مفهوم جایزه تعالی به معنای حرکت بدون توقف رو به جلو است. تعالی گردشگری تعالی کشور را به دنبال خواهد داشت و باعث ارتقا جایگاه ایران در رده‌بندی‌های جهانی می‌شود.»

او در ادامه افزود: «امروز همه نهادهای سیاسی، اجرایی و مذهبی پذیرفته‌اند که روی آوردن به گردشگری یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی است و طبیعی است که این روی‌آوری ملزوماتی دارد و باید آنها را درچارچوب ارزش‌های اجتماعی کشور بپذیریم.»

سخنرانی آقای محمدحسین ایمانی خوشخو
ایمانی خوشخو در حال سخنرانی در اختتامیه مراسم اهدای جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری

همانگونه که در قبل اشاره شد سخنرانی دیگری در این رویداد انجام شد. در این سخنرانی حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی متنی را از طرف دکتر علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرائت کرد. دکتر مونسان در این متن با توجه به ارزش گردشگری کشور گفت: « امروزه دیگر هیچ تردیدی برای مسئولان و برنامه‌ریزان توسعه در سراسر جهان باقی نمانده است که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اقتصادی و اجتماعی و بیشترین بازده است. با چنین رویکردی شاهد رشد روزافزون و شتابان گردشگری در جهان هستیم.»

او در ادامه از رشد جهانی این صنعت گفت: « رشد ۶ درصدی گردشگری در جهان در سال ۲۰۱۸ در حالی به ثبت رسیده است که اقتصاد جهانی در این سال ۳.۷ درصد رشد داشته است. به این ترتیب گردشگری پیشتاز رشد در عرصه صنعت و اقتصاد جهانی است.»

در ادامه این مراسم از برگزیدگان حوزه گردشگری با ارائه لوح و تندیس قدردانی شد. اسامی برندگان جایزه ملی تعالی گردشگری به شرح ذیل است:

هتل ایرانگردی و جهانگردی کرمان

خانه توریسی زواره

مجتمع گردشگری خورشید اردهال

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مجموعه ساحلی سپیدکنار متین

مجموعه تاریخی سعدآباد

مجموعه هتل آپارتمان فیروزه متین مشهد

شرکت راهنمای سفر کارناوال

هتل آپارتمان لاله متین بانه

هتل همای بندرعباس

هتل همای خیام مشهد

گروه هتل‌های پارسیان

هتل پارسیان آزادی

شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی جهانگردی

مجموعه موزه علوم و فناوری‌های ایران

هتل همای مشهد، هتل همای تهران

هتل همای شیراز

هلدینگ همای تهران

شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا

اداره کل راه‌آهن استان لرستان

هتل جهانگردی ارومیه

هتل ایرانگردی جهانگردی سنندج

1 نظر
  1. زهرا سلطانی می گوید

    با تشکر از سایت محترم مدتور پرس و پوشش خبری مراسم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.