پایتخت گردشگری سلامت فیلیپین وارد مرحله‌ای تازه شد 

مراکز درمانی ماکاتی در فیلیپین افتتاح شد

دستیابی به سهم بیشتر از اقتصاد گردشگری سلامت سیاستی است که اغلب کشورهای دارای پتانسیل‌های پزشکی در تلاش هستند از آن استفاده کنند. از این رو فیلیپین هم با درنظر گرفتن توانمندی‌های پزشکی و همچنین طبیعت کشور از ابتدای دهه گذشته به این فکر افتاده که گردشگری سلامت خود را توسعه ببخشد.

به گزارش مدتور پرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، در همین راستا پروژه گردشگری «سنتوریا سنتر» در ۱۶ کیلومتری ماکاتی معرفی شده و در این مرکز علاوه بر ارایه خدمات قابل توجه پزشکی در بخش‌های سلامت روحی و روانی بخصوص در زندگی صنعتی امروز سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

براساس گزارش‌های یادشده سنتوریا سنتر که از آن به عنوان پایتخت گردشگری سلامت فیلیپین یاد می‌شود، سال ۲۰۱۷ میلادی برای اولین بار به بازار گردشگری سلامت دهکده جهانی با ۲۰۰ کلینیک در بخش‌های مختلف معرفی شد و تنها پس از یک سال یعنی پایان سال ۲۰۱۸ میلادی؛ امسال با افزایش ۳۰۰ کلینیک دیگر ارایه خدمات سلامت و درمانی وارد مرحله‌ای جدید از فعالیت‌های گردشگری سلامت خود شده است.

برخی از کارشناسان و طراحان این مرکز درمانی براین باورند تغییرسبک زندگی امروز ساکنان دهکده جهانی و همچنین تغییرات اقلیمی به نوعی باعث شده روند تقاضای دستیابی به خدمات سلامت، بهداشت و درمانی نیز متفاوت شده باشد و اغلب مردم با درنظر گرفتن زیرساخت‌های مناسب سفر خارج از مرزهای محل سکونت خود به دنبال تامین این نیاز خود هستند، از این رو ساخت و تجهیز چنین مرکزی می‌تواند بسیار مفید و سودآور باشد.

در همین راستا کارشناسان تاکید می‌کنند مکان‌یابی پایتخت گردشگری سلامت فیلیپین یا اولین مگامال کلینیک‌های گردشگری سلامت در جهان به‌گونه‌ای صورت گرفته که اگرچه یک مرکز ساخت دست بشر مورد نظر است اما از امکانات طبیعی بگونه‌ای استفاده حداکثری صورت گرفته که این سازه دست بشر به هیچ عنوان حس حضور در کلان‌شهرهای پراسترس را برای مراجعه کنندگان ندارد، چون بسیاری از خدمات مورد نیاز گردشگران مربوط به تغییر شرایط و سبک زندگی صنعتی آنهاست و تقریبا خدمات درمانی و پزشکی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

به گفته این افراد اگرچه در مرکز یاد شده خدمات تخصصی پزشکی از جمله چشم‌پزشکی، دندانپزشکی، درمان ناباروری، سرطان، جراحی‌های زیبایی و … انجام می‌شود اما طراحی تمامی کلینیک‌ها براساس اصول فنکشویی صورت گرفته تا علاوه بر بیماران بخش‌های یاد شده آن دسته از بیماران که برای سلامت روح و روان خود به مرکز مراجعه می‌کنند نیز بتوانند بهترین تجربه از ورود به مرکز یاد شده را داشته باشند.

نوع طراحی ساختمان‌ها، فضای سبز و همچنین امکانات مورد نیاز گردشگران و مراجعین آنقدر دقیق و اصولی صورت گرفته است که ناخودآگاه حس آرامش در مراجعه کنندگان ایجاد شده و در نهایت به سادگی می‌توانند نیازهای خود را در این مرکز برطرف کنند.

در بخش ارایه خدمات تخصصی سرمایه‌گذاران و همچنین وزارت بهداشت فیلیپین تاکید دارند، خوشنامی پزشکان و متخصصان این کشور در سراسر جهان بخصوص منطقه خاورمیانه می‌تواند امتیازی برای رونق و توسعه بیشتر مرکز بوده و در نهایت گردش مالی و اقتصادی مناسبی در نزدیکی مانیل پایتخت فیلیپین ایجاد کند.

1 نظر
  1. زهرا سلطانی می گوید

    به نظر میاد کشوری مثل فیلیپین که خیلی در پزشکی مطرح نیست و اسم آن در سر زبان ها نیست بیشتر بتونه در بخش هلث توریسم و ولنس توریسم موفق باشه و به توفیق چندانی در قسمت مدیکال توریسم نرسه… چراکه مدیکال توریزم نیازمند زیرساخت اساسی بیمارستانی و منابع انسانی متخصص در زمینه ی پزشکی ست که کشوری مثل فیلیپین بعیده در این زمینه موفق باشه و با صرف داشتن طبیعت خوب و سبز نمیشود طبابت در سطح بین المللی انجام داد.

    در مجموع چیزی که نظر من رو جلب کرد اینه که همه ی دنیا میخواهند به هر طریقی شده شانس خود را در مدیکال توریزم امتحان کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.