یزد؛ قطب درمان ناباروری کشور است

یزد؛ قطب درمان ناباروری کشور است

بنیان‌گذار استارتاپ رادینا سلامت از ظرفیت‌های گردشگری سلامت یزد می‌گوید

استارتاپ رادینا سلامت توسط حمید برازنده در خرداد ماه ۹۷ در حوزه گردشگری سلامت و در شهر یزد راه‌اندازی شد. حمید برازنده متولد سال  ۵۶ و دارای مدرک لیسانس مدیریت صنعتی از دانشگاه یزد و کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی از دانشگاه تهران است. او قبل از این با تیم IT  شرکت، وب‌سایت جامع گردشگری یزد به آدرس WWW.GoToYazd.com را راه‌اندازی کرده بود که به عنوان تنها وبسایت گردشگری مقصد در ایران به ارائه خدمات می پردازد. در این وبسایت، مسافرانی که مقصد سفر خود را یزد انتخاب می کنند می توانند تمامی نیازهای خود را از این طریق دریافت نمایند. او در ادامه فعالیت در حوزه گردشگری و با توجه به امکانات خوبی که در حوزه پزشکی در مراکز درمانی یزد ارائه می‌شود تصمیم گرفت که به حوزه گردشگری سلامت هم وارد شود.

دقیقا چه نیازی را احساس کردید که تصمیم گرفتید علاوه بر خدمات گردشگری تاریخی و تفریحی، حوزه گردشگری سلامت را هم پوشش دهید؟

ساکنان کشورهایی همچون لبنان ، آذربایجان ، عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس معمولا ایران را به دلیل کیفیت بالای خدمات پزشکی و پایین بودن  قیمت‌ها و دسترسی آسان انتخاب می نمایند. باتوجه به تعدد پزشکان حاذق در رشته های مختلف  ، مراکز درمانی مجهز و ارائه خدمات مطلوب با هزینه های مناسب و از آنجا که شرکت دیگری ، خدمات گردشگری سلامت را بصورت پکیج در یزد ارائه نمی دهد تصمیم گرفتیم به این حوزه ورود کرده و استارتاپ رادینا سلامت را شروع کنیم.

در رادینا سلامت چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

خدمات ما در قالب یک پکیج است. این پکیج شامل تهیه ویزا، صدور بلیط، ترانسفر ، رزرو هتلها و مراکز اقامتی، هماهنگی با پزشکان و مراکز درمانی و تورهای گردشگری است.. لازم به ذکر است که در حال حاضر تمرکزمان بر ارائه خدمات در شهر یزد است، ولی در حال رایزنی با استان‌های دیگر هم هستیم تا در صورت نیاز ، به متقاضیان ، در استان‌های دیگر هم ارائه خدمات نماییم.

   مطالب مرتبط:

در حال حاضر با چه تعداد مراکز درمانی و اقامتی همکاری دارید.

از آنجایی که شرکت سفرهای رادینا فعالیت خوبی در حوزه گردشگری دارد با تمامی ‌مراکز اقامتی یزد از جمله هتل‌های سنتی و مدرن و اقامتگاه‌های بوم‌ گردی همکاری داشته و از نظر مراکز درمانی نیز با تعدادی از مراکز درمانی یزد تفاهم نامه همکاری امضا نموده است. از جمله این مراکز درمانی پژوهشکده علوم تولید مثل ( مرکز ناباروری ) یزد می باشد که به عنوان قطب بین الملل در خاورمیانه مطرح می باشد.

بیشتر چه نوع بیماری‌هایی را در استارتاپ رادینا سلامت پوشش می‌دهید؟

به طور کلی استان یزد با دارا بودن ۲۱ بیمارستان، ۲۹۲ پزشک عمومی، ۸۴۳ پزشک متخصص و فوق تخصص در ۴۲ رشته پزشکی و ۱۰۰۰ دندانپزشک به نسبت جمعیتی که دارد، ظرفیت خوبی برای گردشگری سلامت دارا بوده و در چند حوزه درمانی نظیر ناباروری ، بیماریهای قلب و عروق ، دندانپزشکی ، بیماریهای زنان ، سرطان و دیابت سرآمد است .

استارتاپ‌های موفق در حوزه سلامت و گردشگری سلامت

تا کنون چه تعداد گردشگر خارجی از خدمات استارتاپ رادینا سلامت استفاده کرده‌اند؟

در حال حاضر تعدادی گردشگر از کشورهای افغانستان، عراق و عمان از خدمات رادینا سلامت استفاده کرده‌اند که عمدتا در زمینه درمان ناباوری بوده و در تلاش هستیم تا با معرفی بیشتر شرکت و ایجاد ارتباطات گسترده تر بتوانیم فعالیت بیشتری در حوزه توریسم درمانی داشته باشیم .

استارتاپ رادینا سلامت در حال حاضر در چه مرحله‌ای است؟

شما واقف هستید که کسب وکار‌های نوپا در ابتدای راه فقط در حال معرفی خود و هزینه کردن هستند و از درآمدزایی و سوددهی فاصله دارند.  با توکل برخدا ، افزایش تلاش و در سایه حمایتهای دولت امیدواریم بتوانیم به مرحله مطلوبی از درآمدزایی برسیم.

از چه شیوه‌هایی استقاده می‌کنید تا خدمات درمانی یزد را به گردشگرهای خارجی معرفی کنید؟

درحال حاضر وبسایت رادینا سلامت به آدرس www.raadinahealth.com ، شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستا راههای معرفی شرکت و خدمات درمانی یزد می باشند. البته شرکت در نمایشگاه‌های حوزه گردشگری سلامت نیز بسیار موثر است که جزء برنامه‌های آتی ماست.

   مطالب مرتبط:

به طور کلی ظرفیت بازار و اکوسیستم سلامت ایران را چطور ارزیابی کردید و فکر می‌کنید چقدر این قابلیت وجود دارد که این حوزه به یک صنعت تبدیل شود؟

توریسم درمانی، حوزه جدیدی است که هنوز چالشها و نقاط قوت و ضعف آن برای مسئولین و دست اندرکاران شناخته شده نیست و به همین دلیل نمی‌توان آینده را به وضوح پیش‌بینی کرد. ولی به طور کلی در ایران با وجود مراکز درمانی مجهز و پزشکان متخصصی که داریم از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار هستیم. نکته قابل توجه آن است که سازمان‌های ذی ربط همچون میراث فرهنگی، وزارت بهداشت و درمان و وزارت خارجه  هماهنگی لازم را با هم داشته باشند و با تدوین استراتژی جامع در حوزه گردشگری سلامت از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده نموده و از طرف دیگر راه را برای فعالان این حوزه بیشتر هموار نمایند تا افراد بیشتری به فعالیت در این حوزه علاقه‌مند شوند.

در این مدت با چه موانع حقوقی و استارتاپی روبرو بوده‌اید؟

متاسفانه عدم هماهنگی نهادهای ذی ربط از مهمترین چالشهای موجود در این حوزه می باشد که امیدواریم هر چه سریعتر رفع گردد.

گفت‌وگو: آزاده خیر‌آبادی

۴ نظرات
  1. ali می گوید

    برای من بسیار جالب بود این عزیزان در این استارتاپ در حوزه مدیکال توریزم فعالیت میکنند اما سایت آن ها فقط زبان فارسی بود! شاید دلیل خاصی دارد که ما نمی دانیم .

    1. امیررضا می گوید

      آره، برای منم جالب بود که سایتشون حتی زبان انگلیسی هم نداره، چه برسه به عربی و روسی و …

    2. محسن می گوید

      شاید بازار هدفشون کشورهای فارسی زبان مثل افغانستان باشه

    3. رادینا سلامت می گوید

      سلام دوست عزیز. وقت به خیر
      سایت رادینا سلامت به تازگی راه اندازی شده است و هدف بخش فارسی آن جذب توریسم از افغانستان و جذب توریسم درمانی داخلی هست که برای درمان بیماری های مختلف ز جمله ناباروری به یزد سفر میکنند.
      راه اندازی زبان عربی و انگلیسی این سایت در دست اقدام هست.
      ممنون از توجه شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.