ضرورت برقرار شدن مجدد ویزای کم‌هزینه عراق

گفتگو با نورالله احمدی‌نژاد مدیرعامل شرکت کوین اهواز

استان خوزستان به‌علت همجواری با شهر بصره عراق و مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین به دلیل وجود منطقه آزاد اروند یکی از قطب‌های گردشگری سلامت ایران به‌شمار می‌رود. به همین سبب شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی بسیاری در حوزه گردشگری سلامت در این استان کار می‌کنند. شرکت کوین اهواز یکی از شرکت‌های فعال بخش گردشگری سلامت است که توسط نورالله احمدی نژاد تاسیس و درحال فعالیت است. مدتورپرس با احمدی‌نژاد درخصوص فعالیت‌های این شرکت و همچنین چالش‌های موجود گردشگری سلامت اهواز گفتگویی را انجام داده است که در ادامه آن را خواهید خواند.

شرکت کوین اهواز در چه سالی تاسیس شده و فعالیت این شرکت در گردشگری سلامت چگونه است؟

شرکت کوین در سال ۱۳۸۱ با هدف انجام کلیه امور گردشگری و زیارتی در شهر اهواز تاسیس شده است و در سال ۱۳۹۳ مجوز گردشگری سلامت این شرکت توسط وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر شد. این شرکت در این چند سال به‌صورت مستمر در حال فعالیت بوده به‌گونه‌ای که حدود ۲۵هزار بیمار در حوزه‌های چشم پزشکی، مشکلات کلیوی، مشکلات کبدی، ارتوپد، کاشت مو، دندانپزشکی، مجروحین عراقی در جنگ با داعش، آزمایش‌ها و چکاب‌های سالیانه و …. از طریق این شرکت وارد ایران شده‌اند.

همچنین ما توانستیم با حمایت دکتر ورفرد و با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان کلینیکی در شهر آبادان با نام کلینیک مادر افتتاح کنیم و با توجه به برنامه‌ریزی که در این حوزه داریم قرار است به‌زودی تمام خدمات پزشکی و کلیه جراحی‌ها در این کلینیک راه‌اندازی شود. تا هم مردم استان خوزستان و هم اتباع عراقی بتوانند به راحتی از خدمات این کلینیک استفاده کنند.

شیوه جذب بیمار توسط شرکت کوین چگونه است؟

جذب بیمارهای ما از طریق کارگزاران و نیروهای مستقر در کشور عراق است. ما پس از جذب بیمار، آنها را از طریق مرزهای زمینی چذابه و شلمچه به ایران می‌آوریم.

 

آیا شما تنها با بیمارستان‌های استان خوزستان کار می‌کنید؟

تمام تلاش ما این است که گردشگر سلامت در این استان مورد درمان قرار گیرد اما اگر بیمار خود بخواهد در شهر دیگری درمان شود و یا در روند درمان نیاز باشد که به شهر دیگری برود، ما با چند مراکز درمانی در تهران، مشهد و شیراز قرارداد داریم و می‌توانیم گردشگر سلامت را به این شهرها بفرستیم.

در گذشته هزینه‌ صدور ویزای عراق ۴۰ دلار بود اما اکنون  ۵۰ دلار است. از سویی ما برای جذب بیمار نیازمند رفت‌وآمد به این کشور هستیم که درگذشته ویزای متعدد با هزینه ۱۰۰ دلار برای ما صادر می‌شد اما در حال حاضر کشور عراق دیگر این ویزا را برای ما صادر نمی‌کند.

در مدت فعالیت شما در حوزه گردشگری سلامت با چه چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اید؟

یکی از چالش‌های ما وجود دلال‌ها در مرزهای چذابه و شلمچه است که فعالیت آنها باید مهار و کنترل شود. تنها راه کنترل عملکرد این افراد، جذب آنها در آژانس‌ها و شرکت‌های گردشگری سلامت است.

یکی دیگر از مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم، ویزاهایی است که کشور عراق باید برای حضور و رفت‌وآمدهای ما به آن کشور صادر کند. در گذشته هزینه‌ صدور ویزای عراق ۴۰ دلار بود اما اکنون  ۵۰ دلار است. از سویی ما برای جذب بیمار نیازمند رفت‌وآمد به این کشور هستیم که درگذشته ویزای متعدد با هزینه ۱۰۰ دلار برای ما صادر می‌شد اما در حال حاضر کشور عراق دیگر این ویزا را برای ما صادر نمی‌کند.

علاوه براین موارد ما نیازمند حمایت دولت هستیم تا بتوانیم با دریافت وام‌های کم بهره، خودروها و اتوبوس‌هایی را برای حمل گردشگران سلامت از مرزها به داخل استان و همچنین سفرهای برون شهری مانند سفر از خوزستان به استان فارس، تهیه کنیم.

با توجه به موقیعت اهواز در گردشگری سلامت زیرساخت‌های این شهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوبی در این شهر وجود دارد اما متاسفانه امکانات هتلینگ در این شهر مناسب نیست و بسیاری از بیماران ما برای اقامت چند روزه در این شهر دچار مشکل می‌شوند. همچنین نیروی متخصص و آموزش دیده در این حوزه که به زبان عربی و انگلیسی مسلط باشد در اهواز بسیار اندک است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.