حمایت دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی از صنعت گردشگری ایران

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی در اجلاس جهانی سازمان جهانی جهانگردی در همدان ضمن حمایت از صنعت گردشگری ایران گفت: ورود پنج میلیون گردشگر خارجی به ایران با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری زیاد و اعجاب‌انگیز، رقم بسیار ناچیزی است.

به گزارش خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، زوراب پلولیکاشویلی از تلاش‌ها برای ورود بیشتر گردشگران خارجی به ایران و شهر همدان در سازمان جهانی جهانگردی خبر داد و گفت: دفتر صنایع‌دستی نیز به‌زودی در زیرمجموعه سازمان جهانی جهانگردی افتتاح می‌شود و ایران می‌تواند استفاده خوبی از ظرفیت این دفتر در مجموعه سازمان جهانی جهانگردی داشته باشد.

همچنین پلولیکاشویلی در اجلاس سازمان جهانی جهانگردی در همدان میزبان یک سخنران آمریکایی هم بود که به پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی سفر کرده بود. اما این تنها آمریکایی‌ها نیستند که به تمام تهدیدات ترامپ علیه ایران، راه سفر به ایران را در پیش گرفتند.

سال گذشته سی و نهمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در کشور ارمنستان برگزار شد و تنها ۵۰ عضو وابسته مهم‌ترین مرجع تصمیم‌گیری گردشگری جهان در آن اجلاس حاضر شدند، اما امسال در چهلمین رویداد گردشگری ایران به‌رغم تمام تلاش‌های ترامپ در آمریکا برای افزایش موج ایران‌هراسی در جهان و ایجاد ترس از سفر به ایران، ۸۰ عضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی، درست همزمان با آغاز تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه کشورمان به ایران سفر کردند.

همچنین علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، پیشتر گفته بود که ورود هر گردشگر خارجی به ایران معادل فروش ۳۰ بشکه نفت، درآمدزایی دارد.

با این تعبیر، همدان در این اجلاس، صاحب درآمد ناشی از ۲۴۰۰ بشکه نفت از محل گردشگری شد. دولت ایران در تلاش برای جایگزین کردن درآمدهای گردشگری به‌جای فروش نفت از یک دهه گذشته است.

برپایی اجلاس جهانی اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در همدان که عنوان پایتختی گردشگری کشورهای آسیایی برای سال ۲۰۱۸ را به‌خود اختصاص داده است از این منظر اهمیت دارد که نه‌تنها اعضای حاضر در این اجلاس که حتی کارشناسان داخلی گردشگری کشور نیز این رویداد را نشانه‌ای از شکست تلاش‌های یکجانبه آمریکا با هدف ایزوله کردن ایران و ایجاد مانع در ورود گردشگران خارجی به ایران دانسته‌اند.

 علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی در حاشیه اجلاس سازمان جهانی جهانگردی تاکید کرد: حضور ۸۰ عضو وابسته سازمان جهانی جهانگردی از کشورهای مختلف جهان در ایران نشانه شکست تلاش‌های یکجانبه آمریکا در ارائه تصویر غیرواقعی و دروغین از ایران به جهان است.

نظرات بسته شده است.