جایگاه بالای علمی پزشکانمان را به کشورهای دیگر نشان دهیم

مسئله گردشگری سلامت از موضوعات قابل‌توجهی است که مسئولان دولتی و بخش خصوصی برای گسترش آن برنامه‌ریزی دارند. گردشگری سلامت سال‌هاست در دنیا منشا درآمدزایی کشورهای مختلف شده است. در کشورهای شرق دور و حتی در همین اطراف کشور خودمان کشورهایی هستند که برای گردشگری سلامت برنامه‌های ویژه‌ای دارند. در این راستا، ضرورت نمایش توانمندی‌ های پزشکی ایران ، بیش از پیش برای توسعه گردشگری سلامت، احساس می شود.

نمونه‌اش را در تبلیغات ماهواره‌ای ترکیه می‌بینیم. کشورهای آسیای شرقی مانند مالزی و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مانند امارات هم روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌اند. کشورها سال‌هاست برای افزایش درآمد ملی خود تمرکز خود را بر روی بحث گردشگری گسترش داده‌اند، اما در مورد بخش درمان، این حوزه کمی جدیدتر است.

در کشور خودمان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روی این موضوع کار می‌کند و در بخش خصوصی هم اتاق بازرگانی و کمیسیون گردشگری آن تلاش دارد با نشان دادن پتانسیل کشور در حوزه درمان و بهداشت کشورمان به مردم سراسر دنیا، جذب گردشگر و درنتیجه درآمدزایی کشور را افزایش دهد.

 پیرو این مسئله هیئت‌های تجاری مختلف که وارد کشور می‌شوند در حوزه توجه و دقت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی قرار می‌گیرند و در مذاکرات مختلف تجاری، قابلیت‌های حوزه درمان کشور را به این هیئت‌ها نشان می‌دهیم. در امتداد همین مذاکرات، برگزاری کنفرانس بزرگ گردشگری سلامت در حوزه‌ کشورهای اکو در استان گلستان را در میان برنامه‌های خود داشته‌ایم.

این‌گونه کنفرانس‌ها می‌توانند به‌خوبی ظرفیت‌های حوزه درمان کشور را به مردم کشورهای همجوار و سایر کشورها نشان دهند. نکته دیگر این است که کشورهای اطراف مانند عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را هدف قرار دهیم. جایگاه بخش درمان کشور ما به لحاظ علمی به دنیا ثابت شده و ظرفیت علمی و تخصصی متخصصان کشور ما بسیار بالاست. ما هم به‌عنوان دستگاه‌های اجرایی بخش خصوصی و سایر مسئولان دولتی باید تلاش کنیم این جایگاه را به مردم کشورهای دیگر نشان دهیم.

محمدجعفر رائیچی/ نایب‌رئیس دوم کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی ایران

محمدجعفر رائیچی

نظرات بسته شده است.