حضور دلال‌ها بازار را رقابتی می‌کند

گفت‌وگو با دکتر سیدحسن عطار‌زاده، عضو هیات مدیره بیمارستان شمال آمل

بیمارستان شمال آمل با ۱۵۰ تخت فعال بزرگترین بیمارستان خصوصی در منطقه شمال کشور است که دارای امکانات کامل از جمله بخش تصویربرداری با امکانات دیجیتال و پبشرفته و همچنین جراحی هایی مانند جراحی قلب باز، جراحی‌های ارتوپد و … است. این بیمارستان نزدیک به دو سال است که مجوز IPD خود را از وزارت بهداشت دریافت کرده و با شعار از فرودگاه تا فرودگاه مشغول فعالیت است. در ادامه گفت‌وگو با سیدحسن عطارزاده را با مدتورپرس می‌خوانید.

نقش پلتفرم‌هایی که توسط استارتاپ‌های حوزه سلامت ارائه می‌شود، تا چه میزان می‌تواند به شما در جذب گردشگر سلامت کمک کند؟

ما در منطقه‌‌ای هستیم که از نظر جغرافیایی و اقلیمی شرایط مطلوبی دارد اما به دلیل عدم وجود جاذبه‌های توریستی و مذهبی همچون آنچه که در شیراز و یا اصفهان وجود دارد، کمتر شناخته شده‌ایم و یک سری شرایط را نداریم. اما تبلیغات دیجیتال و اینترنتی به گونه‌ای عمل می‌کند که دیگر این موضوع مهم نخواهد بود که ما در همچون شیراز نباشیم. پلتفرم‌های این‌چنینی در واقع مانند یک تبلیغ اینترنتی می‌ماند که ما را به عنوان یک بیمارستان خوب در این حوزه معرفی می‎کند.

در حوزه گردشگری سلامت موضوع دلالی بسیار داغ است، به نظر شما آیا نقش کسب‌وکارهای دیجیتال در کاهش عملکرد دلال‌ها موثر است؟

دلال ها جزئی از بازار هستند و سهمی از آن را در اختیار دارند نمی‌توان گفت که باید حذف شوند. وجود آنها در این حوزه باعث ایجاد رقابت خواهد شد و رقابت همیشه نتیجه مثبتی دارد. ما باید در این رقابت به صورت هدایت شده و در کانال خود حرکت کنیم و دلال‌ها نیز در کانال خودشان کار کنند.

چه انتظاری از این دست پلتفرم‌ها دارید؟

انتظار اول اینکه طبق وعده‌ای که می‌دهند گردشگر سلامت را برای بیمارستان جذب کنند و دوم بازاری رقابتی را به وجود آورند. هرچه میزان کیفیت بالاتر باشد رقابت نیز بهتر و تبلیغات بیشتری صورت میگیرد.

1 نظر
  1. رضا می گوید

    ممنون از سایت خوبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.