سرمایه‌گذاری مونته‌نگرو برای توسعه گردشگری پزشکی

مونته‌نگرو می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ میلادی درآمدهای گردشگری پزشکی را به ۲۵ درصد کل درآمدهای گردشگری خود افزایش دهد.

وزارت توسعه پایدار و گردشگری مونته‌نگرو هفته گذشته اعلام کرد این کشور قصد دارد برای افزایش درآمدهای خارجی خود سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بخش گردشگری سلامت انجام دهد.

به گزارش مدتور پرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران؛ مونته‌نگرو می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ میلادی سهم درآمدهای خود از گردشگری پزشکی را به ۲۵ درصد کل درآمدهای گردشگری خود افزایش دهد.

در برنامه‌های ارائه شده از سوی مسئولان دولتی مونته‌نگرو از ابتدای سال جاری میلادی کارگروهی برای بررسی پتانسیل‌های درمانی موجود در این کشور تشکیل شده است. نتایج تحقیقات این کارگروه طی ماه گذشته به وزارت توسعه و توسعه پایدار این کشور ارسال شده تا کارشناسان تخصصی در این وزارتخانه طی هفت ماه آینده برنامه‌ای تدوین شده و قابل اجرا را در اختیار نهادهای پایین دست خود قرار دهند.

اگرچه در این زمینه برخی از کارشناسان معتقدند اهداف تعیین شده بسیار خوشبینانه است اما درصورتی که هدف‌گذاری تعیین شده براساس پتانسیل‌های موجود صورت گرفته باشد احتمال موفقیت این طرح با اندکی تاخیر قابل تصور خواهد بود.

به گفته کارشناسان و متخصصان بخش درمان این کشور پتانسیل‌های موجود در مونته‌نگرو بیشتر طبیعت این کشور و همچنین تخصص‌هایی همچون درمان‌های پیشگیرانه، دندان‌پزشکی، جراحی‌های زیبایی خواهد بود که مسئولان وزارتخانه مربوطه باید به این مهم، توجه ویژه داشته باشند.

   مطالب مرتبط:

در این زمینه لازم به یادآوری است وزارت امور خارجه این کشور نیز در برنامه تدوین شده نقش قابل توجه‌ای را به خود اختصاص داده و با درنظر گرفتن ارتباطات سیاسی این کشور با سایر کشورها به عنوان بازارهای بالقوه هدف برای جذب گردشگر سلامت از هم اکنون دنبال ایجاد ارتباط و تسهیل سفر گردشگران احتمالی به مونته‌نگرو است.

از سوی دیگر اتاق بازرگانی، سازمان محیط زیست، اتحادیه هتلداران و آژانس‌های مسافرتی این کشور نیز با دریافت مجوزهای قانونی از دولت در تلاش هستند نسبت به انعقاد قراردادهای همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی زمینه ایجاد و تجهیز مراکز تندرستی و سلامتی را در مونته‌نگرو فراهم کنند تا همزمان با اجرایی شدن طرح یاد شده بتوانند از پتانسیل‌ همکاری‌های بین‌المللی به خوبی استفاده کنند.

مونته نگرو در شبدر همین حال اتاق بازرگانی این کشور توانسته مجوزهای قانونی برای ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های بین‌المللی را دریافت کند. به این ترتیب که سرمایه‌گذاران در این زمینه می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی ۵ ساله، وام‌های بدون بهره با دوره تنفس سه ساله و همچنین دریافت مجوزهای قانونی با کمترین بروکراسی اداری استفاده کنند.

نکته قابل توجه در زمینه اراده جدی کشور مونته‌نگرو برای دستیابی به سهم بالای درآمدهای گردشگری خود در این شاخه از صادرات نامرئی اینجا مشخص می‌شود که توانسته با رایزنی‌های گسترده خود در اتحادیه اروپا کمک مالی ۸٫۳ میلیارد یورو دریافت کند .

1 نظر
  1. احمد سیاح می گوید

    به نظرم کشورهایی مثل مونته نگرو که منابع طبیعی بکری دارد باید بیشتر بر روی گردشگری تندرستی متمرکز شوند. گردشگری پزشکی نیاز به سرمایه های انسانی مثل پزشکان متبحر دارد که فکر نمیکنم این کشور پزشکان با کیفیتی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.