ویروس کرونا، فرصتی برای تولید محتوا

حمید سقایی مدیر عامل گروه پزشکی پالسی نو

شیوع ویروس کرونا فعالیت همه کسب‌وکارها را تحت تاثیر خود قرار داده است. در این بین اما شرکت‌های حوزه گردشگری به‌خصوص گردشگری سلامت بیشترین ضرر را متحمل شدند و مدت‌ زمان بسیاری است که در حالت معلق به‌سر می‌برند و حتی شاید سایه این رخ‌داد تا ۵ یا ۶ ماه دیگر هم برطرف نشود.

اکنون پرسشی که مطرح می‌شود این است، بهترین راهکار برای وضعیت کنونی شرکت‌های توریسم سلامت چیست تا کمترین ضرر را متحمل شوند؟

همه ما می‌دانیم که مارکتینگ، بازاریابی و تولید محتوا در گردشگری سلامت باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم بیماران را از کشورهای مختلف به ایران جذب کنیم. این روش‌ها به شرح ذیل است:

  1. تبلیغات دهان به دهان
  2. پخش آگهی‌های تبلیغاتی
  3. شبکه‌های اجتماعی
  4. جست‌وجو در گوگل
  5. تاسیس دفتر و نمایندگی در بازارهای هدف

همه این موارد هزینه‌، تکنیک و پیچدگی‌های مربوط به خود را دارند. اگر همه این موارد را بررسی کنیم خواهیم دید که بیشتر شرکت‌های گردشگری سلامت در توییتر، لینکدین و یوتیوب فعالیتی ندارند. این درحالی است که بسیاری از افراد در کشورهای مختلف در این شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و در آن‌ها به جست‌وجو می‌پردازند.

یکی دیگر از مهمترین مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد تولید محتوا است. بیشتر شرکت‌های فعال حوزه توریسم درمانی، ضعف زیادی در تولید محتوا در گردشگری سلامت دارند. سئو بسیار ضعیف، ویدیو و کلیپ‌های محتوایی ناچیز، مقالات مرتبط اندک، استراتژی‌های سوشیال مارکتینگ ضعیف، وبلاگ‌ها و سایت‌ها با محتوای بسیار کم و…

مطالب مرتبط:

اگر شخصی در خارج از ایران به یکی از زبان‌های رایج دنیا در گوگل برای درمان به کشور دیگری، جست‌وجو کند، از بین همه شرکت‌های فعال در ایران شاید تنها یک یا دو شرکت در گوگل به نمایش درآید. این به آن معنا است، همه جامعه هدفی که از طریق گوگل به‌دنبال یک مقصد درمانی مناسب هستند، از دست می‌رود.

برای نمونه شرکتی را می‌شناسم که بازار هدف این شرکت کشورهای حوزه خلیج فارس بوده اما زبان سایت و محتوای آن همه به زبان فارسی است. درواقع شرکتی که باید همه فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش به زبان عربی باشد، هیچ محتوایی به این زبان ندارد و این یک نقص بسیار بزرگ است.

اخبار اکوسیستم گردشگری سلامت را در تلگرام مدتورپرس دنبال کنید

با توجه به این موارد باید گفت که ما همه فعالان و شرکت‌های تسهیل‌گر باید به‌گونه‌ای بر روی تولید محتوا و سئو کار کنیم تا اگر فردی در کشورش، travel and treatment in Iran را جست‌وجو کند، لیستی از شرکت‌های تسهیل‌گر کشور برایش نمایان شود.

شیوع ویروس کرونا و تعلیق گردشگری سلامت در همه دنیا، فرصت مغتنمی برای تولید محتوا است. تا پس از عبور از این بحران با دست پر وارد میدان رقابت شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.