ایجاد آرامش روانی برای توریست سلامت

یادداشتی از پاییز رحمانی مسئول IPD بیمارستان آریا اهواز و کارشناس ارشد برنامه‌ریزی توریسم

گرچه امروزه اثرات مثبت حاصل از توسعه توریسم پزشکی در اقتصاد و افزایش بهره‌وری ارزی کشورهای فعال در این حوزه به اثبات رسیده است و ایران هم نیز به دلیل داشتن قابلیت‌های بی‌شمار در این حوزه مستثنی ازین مقوله نیست، اما متاسفانه هنوز به جایگاه قابل قبولی در این صنعت نرسیده‌ است. که خود نشان از مشکلات و عدم توجه کافی به این نوع از شاخه گردشگری است. که این خود فراز و فرودهایی را برای توسعه گردشگری سلامت به‌ویژه گردشگری پزشکی ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط:

گردشگری سلامت به‌خصوص در ۶ ماهه دوم سال ۹۸، به دلیل شرایط خاص سیاسی کشور و کشورهای همسایه و در حال حاضر شیوع کرونا ویروس که اکنون تبدیل به یک اپیدمی جهانی شده، در حالت رکود و تعلیق به‌سر می‌برد. گسترش این ویروس به شدت بر گردشگری سلامت کشور تاثیر گذاشته است که البته می‌توان با ارائه راهکارهای مناسبی فرصتهایی را برای توسعه گردشگری سلامت بعد از عبور از این بحران به‌وجود آورد. از جمله این راهکارها با توجه به شرایط کنونی، نشان دادن توان پزشکی و درمانی کشور در مقابله با کرونا ویروس به کشورهای بازار هدف است. این موضوع خود به‌تنهایی توان بالقوه و بالفعل خدمات درمانی در حوزه گردشگری سلامت را به بازارهای هدف نشان خواهد داد. تولید کلیپ‌ها، گزارش‌ها، و به‌طورکلی تبلیغاتی از این دست در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای آشنایی بیشتر کشورها به‌خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس که جزو درصد قابل ملاحظه‌ای از مشتریان ایران در گردشگری سلامت هستند، ضروری است.

با اینستاگرام مدتورپرس همراه باشید.

یکی دیگر از مهمترین فعالیت‌هایی که می‌توان در زمینه توسعه توریسم درمانی انجام داد، آشنا سازی ذهن مردم ایران به‌عنوان میزبان با این صنعت است. از آنجایی که بیشتر بیماران از کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق هستند، تفکراتی از زمان جنگ تحمیلی در ذهن مردم نقش بسته که مشکلات سیاسی به آن‌ها دامن زده است. این درحالی است که یکی از ارکان اصلی گردشگری سلامت آرامش روانی بیمار در کشور میزبان است. این تفکر در ذهن بیمار عراقی وجود دارد که مردم ایران احساس خوبی نسبت به آن‌ها ندارند. این یک موضوع بسیار مهم است باید به آن از طریق مختلف مانند تولید محتوا و ساخت کلیپ پرداخته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.