مدیریت دانش در بحران را جدی بگیریم

یادداشتی از امیر رضائی فعال توریسم سلامت و مشاور مدیریت اجرایی IPD

سوال اساسی این است که در دوران بحران شیوع ویروس کرونا علاوه‌بر مسوولیت‌های اجتماعی مربوطه، برای مجموعه درمانی یا توریستی خود چه کرده‌ایم؟

استراتژی‌های آینده‌نگر و مدیریت دانش در بحران‌ها به‌عنوان اسناد افتخار هر مجموعه موفق به یادگار می‌ماند. انجام مسئولیت‌های اجتماعی مربوط به بحران کرونا و پیگیری پیشنهادات زیر در دوران رکود فعلی صنعت گردشگری سلامت را به سایر مجموعه‌های درمانی و توریستی پیشنهاد می‌دهم.

مطالب مرتبط:

این پیشنهادات کاربردی که برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در حیطه گردشگری سلامت در ایام کرونا و به نوعی بیداری امیدوارانه بعد از خواب زمستانی ناخواسته فعلی به شرح زیر است:

  • آشنایی با مدیریت بحران و پیاده‌سازی دستورالعمل‌های مربوطه.
  • بازآموزی مباحث علمی و کاربردی مرتبط با توریسم درمانی.
  • مطالعه و بررسی الگوهای موفق جهانی در توریسم سلامت.
  • تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف مجموعه درمانی یا توریستی و تغییر مثبت زیرساخت‌های قدیمی ناکارآمد.
  • شبکه‌سازی اطلاعاتی و عملیاتی با سایر همکاران و فعالان تخصصی.
  • به‌روزرسانی آموزش‌های درون تیمی و بین‌دستگاهی.
  • برقراری کانال‌های ارتباطی با همکاران بین‌المللی.
  • توجه به اهمیت Iranian Domestic Medical Tourism در دوران بحران‌های جهانی.

اخبار اکوسیستم گردشگری سلامت را در تلگرام مدتورپرس دنبال کنید

  • تشکیل کارگروه مدیریت دانش و مدیریت بحران توسط سایر فعالان توریسم درمانی.
  • تحقیقات علمی پیرامون مدیریت بحران کرونا و ارائه به مراکز داخلی و بین‌المللی.
  • ارائه نقاط مثبت عملکردی بعد از بحران به صورت مقاله به مراکز دانشگاهی.
  • برگزاری مشاوره های مکاتبه ای و دوره های آموزشی آنلاین و پژوهش های موردی
  • تشکیل هسته یا کار تیمی خیریه و انسان دوستانه توسط همکاران برای فعالیت در مناطق کم‌برخوردار.
  • بهینه‌سازی نرم‌افزاری و به‌سازی فضای مجازی مرکز درمانی یا توریستی.
  • تهیه بروشورهای مشاوره‌ای برخط در زمینه مدیریت اجرایی مجموعه‌های گردشگری سلامت و پخش در سراسر کشور برای استفاده سایر همکاران.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.