«اقتصاد منهای نفت» با توسعه گردشگری محقق می‌شود

یک نماینده مجلس با اشاره به نقش گردشگری در توسعه اقتصادی گفت: اقتصاد منهای نفت، یکی از مهم‌ترین اهدافی است که برای توسعه کشور به آن نیاز داریم. این شکل از توسعه اقتصادی هم با توسعه گردشگری محقق می‌شود.

فریده اولاد قباد در گفتگو با مدتورپرس افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه صنعت گردشگری کشور، تلاش برای ایجاد برند ملی گردشگری است که در سطح جهان، شناخته شده باشد، طوری که این برند بتواند گردشگران خارجی را به کشور جذب کند. البته در کنار پروژه ایجاد برند ملی گردشگری، باید زیرساخت‌های گردشگری نیز تقویت شود و سایر فعالان صنعت گردشگری در بخش دولتی و خصوصی نیز برای تحقق این برند ملی، تلاش کنند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه آکادمیک رشته گردشگری در دانشگاه‌های کشور یادآور شد: با توجه به اینکه صنعت گردشگری می‌تواند پا به پای درآمدهای نفتی، ارزآوری داشته باشد، باید فارغ‌التحصیلان متخصص در صنعت گردشگری داشته باشیم که بتوانند مسیر ارزآوری از صنعت گردشگری را هموار سازند. توجه بیشتر به آموزش‌های دانشگاهی در رشته گردشگری می‌تواند مسیر علمی و کارشناسی را برای توسعه صنعت گردشگری ایجاد کند.

    مطالب مرتبط:

اولاد قباد با تاکید مجدد بر نقش گردشگری در توسعه اقتصادی اظهار کرد: برای توسعه صنعت گردشگری ایران باید بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری کشورمان را به دنیا معرفی کنیم. یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقق این موضوع، عقد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی و گردشگری با سازمان‌های فرهنگی کشورهای مختلف است. چنین رویکردی می‌تواند موجب تبادل فرهنگی بین کشورها شود و ایران را به مقصدی جذاب برای گردشگران خارجی تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد: تنها زمانی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که صنعت گردشگری، سرمایه عظیمی برای کشور به همراه بیاورد و اشتغال‌زایی گسترده‌ای ایجاد کند که سرمایه‌گذاری قابل توجهی هم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری اختصاص دهیم، اما بدون توجه به این مولفه مهم، نمی‌توان انتظار ارزآوری بالایی از این صنعت داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.