نباید سلیقه‌گرایی در مدیریت صنعت گردشگری حاکم باشد

یک نماینده مجلس با اشاره به ضرورت قانون گرایی در گردشگری یادآور شد: نباید سلیقه‌گرایی در مدیریت صنعت گردشگری حاکم باشد، بلکه باید قوانین و ضوابط مشخص در مدیریت صنعت گردشگری، مبنا قرار بگیرد.

شمس الله شریعت نژاد در گفتگو با مدتورپرس افزود: اعمال سلیقه‌های شخصی و دور زدن قوانین به صنعت گردشگری آسیب می‌زند. ضرورت قانون‌گرایی در گردشگری باید ملاک عمل مدیران قرار بگیرد تا رویه‌های علمی و کارشناسی بر صنعت گردشگری حاکم شود.

وی با اشاره مجدد به اهمیت و ضرورت قانون گرایی در گردشگری تاکید کرد: در قوانین برنامه ششم توسعه و سایر قوانین بالادستی نیز به ضرورت توسعه گردشگری و راهکارهای آن اشاره شده است. توجه عملی به این راهکارها می‌تواند اهداف صنعت گردشگری را در سند چشم انداز توسعه ایران، محقق سازد.

همچنین این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی در کشور، خاطرنشان کرد: یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، توسعه گردشگری دریایی است. با توجه به پتانسیل بالای ایران در صنعت گردشگری دریایی و دسترسی گسترده ایران به دریاها، توسعه گردشگری دریایی می‌تواند برای ورود گردشگران خارجی به داخل ایران، ایجاد انگیزه کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری و اشکال مختلف این صنعت می‌تواند میزان وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهد، تاکید کرد: البته توسعه گردشگری دریایی به ارتقای زیرساخت‌های این نوع گردشگری هم نیاز دارد. همچنین باید متولیان گردشگری کشور نیز نسبت به صنعت گردشگری دریایی، توجه بیشتری داشته باشند و مسیرهای توسعه این شکل از گردشگری را هموار سازند.

شریعت نژاد در ادامه به بحث تشکیل وزارت گردشگری نیز اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل وزارت گردشگری می‌تواند میزان پاسخگویی متولیان صنعت گردشگری را افزایش دهد. درواقع تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه، موجب خواهد شد که سطح نظارت‌ها بر عملکرد مدیران صنعت گردشگری نیز افزایش پیدا کند. همچنین انتظار می‌رود که با تشکیل وزارت گردشگری، درآمدزایی صنعت گردشگری هم افزایش یابد و مشاغل بیشتری در این صنعت سودآور ایجاد شود.

   مطالب مرتبط:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.