نقش توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در جذب گردشگران سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نقش توسعه زیرساخت های فرهنگی در جذب گردشگران سلامت گفت: برای توسعه صنعت گردشگری سلامت باید علاوه بر توسعه زیرساخت‌های درمانی به زیرساخت‌های فرهنگی هم توجه شود.

دکتر عباسعلی پوربافرانی در گفتگو با مدتورپرس اظهار کرد: زیرساخت‌های فرهنگی در کشور باید به گونه‌ای فراهم شود که فرهنگ پذیرش گردشگر سلامت در کشور نهادینه شود و همچنین نحوه برخورد درست و تعامل مناسب با گردشگران به ارائه دهندگان خدمات گردشگری، آموزش داده شود.

وی یادآور شد: در صورت توسعه صنعت گردشگری و زیرشاخه‌های مختلف آن، قطعا اقتصاد ما رونق بیشتری خواهد گرفت، زیرا درآمد صنعت توریسم حتی می‌تواند از درآمدهای نفتی کشور هم پیشی بگیرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعت گردشگری، طرح‌های قابل توجهی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، اما فقط زمانی این طرح‌ها می‌تواند گرهی از چالش‌های صنعت گردشگری باز کند که اراده‌ای جدی برای اجرای این طرح‌های توسعه گردشگری در کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت در صنعت گردشگری سلامت، بدون هماهنگی و تعامل سازمان‌های مسئول، امکان پذیر نخواهد بود، ادامه داد: بسیاری از پزشکان ایرانی از جمله چهره‌های شناخته شده علم پزشکی در جهان به شمار می‌آیند و از دانش بالایی برخوردار هستند. این پزشکان توانمند می‌توانند برگ برنده توسعه گردشگری سلامت ایران باشند. در این راستا باید واحدهای گردشگری سلامت در شهرهای گردشگر پذیر ایران نیز فعال‌تر شوند تا ایران بتواند جایگاه شایسته ای در صنعت گردشگری سلامت داشته باشد.

پوربافرانی یادآور شد: نیاز کشورهای منطقه خاورمیانه به خدمات درمانی، پتاسیل بالایی برای توسعه صنعت گردشگری سلامت در ایران به وجود آورده است که نباید از این پتانسیل بزرگ غافل شویم. اگر در جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت حرکت نکنیم و ساختار منظم و قانونمندی برای جذب بیماران خارجی نداشته باشیم، در این شرایط باید انتظار داشت که دلالان غیرقانونی و افراد فاقد تخصص در گردشگری سلامت جولان دهند و به جذب بیماران خارجی اقدام کنند.

1 نظر
  1. دکتر عارف زاده می گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید. بنده هرگاه پیرامون گردشگری سلامت مطالعه میکنم فقط از بخش درمانی و پزشکی آن یاد شده است و بخش گردشگری آن خیلی جدی گرفته نشده است به خصوص مسائل فرهنگی که از آن غفلت شده است. توریست به هر نحوی که وارد کشور میشود چه گردشگر مطلق چه گردشگر درمانی در کل با مردم کوچه و خیابان در ارتباط هست و با افراد و منابع انسانی که در کلینیک ها و بیمارستان ها هستند در ارتباط می باشد بنابراین نوع رفتار انسان ها و فرهنگ آن ها با توریست درمانی بسیار بسیار مهم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.