نشانه‌های بهبود گردشگری در اروپا 2021

چشم انداز سفر برای سال 2022 در اروپا حتی در سایه جنگ مثبت است

بر اساس برآوردهای اولیه منتشر شده توسط Eurostat ، دفتر آمار اتحادیه اروپا ، در سال 2021، گردشگری از جمله بخش‌هایی بود که شروع به بهبودی، پس از همه گیری COVID-19 کرد.

در سال 2021، تعداد شب های اقامت در اقامتگاه‌های توریستی اتحادیه اروپا به 1.8 میلیارد رسید که در مقایسه با سال 2020، 27 درصد افزایش داشت، اما در مقایسه با سال 2019، 37 درصد کاهش داشت.

بیشترین افزایش در یونان، اسپانیا و کرواسی با افزایش بیش از 70 درصد ثبت شد. این کشورهای به شدت متمرکز بر گردشگری، محدودیت‌های ورود کمتری را اتخاذ کردند و این کار را برای مدت زمان کوتاه‌تری انجام دادند. لتونی، اسلواکی و اتریش با کاهش 18 درصدی مواجه شدند.

در مقایسه سال 2021 با سال پیش از همه گیری 2019، کشورهای لتونی، اسلواکی، مالت و مجارستان با افت بیش از 50 درصد بیشترین آسیب را دیدند و دانمارک و هلند کاهش کمتر از 20 درصد را گزارش کردند.

افراد غیر مقیم این کشورها در سال 2021 در مقایسه با سال 2020 شب های بیشتری را سپری کردند. این افزایش به سهم گردشگران سایر کشورهای اتحادیه اروپا (از 21 درصد در سال 2020 به 24 درصد در سال 2021) نسبت داده شده است، در حالی که سهم گردشگران از بقیه کشورهای اتحادیه اروپا اروپا و بقیه جهان به ترتیب (به ترتیب 5 و 3 درصد) باقی ماندند.

گردشگران داخلی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 68 درصد از شب‌هایی را که در اقامتگاه‌های کوتاه سپری می‌کنند، تشکیل می‌دهند، در حالی که بازدیدکنندگان از کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا 24 درصد از شب‌های اقامتی را تشکیل می‌دهند.

آخرین گزارش آکسفورد اکونومیکس در مورد چشم انداز گردشگری اروپا در سال 2022 نشان می دهد که چشم انداز سفر برای اروپا همچنان مثبت است و پیش بینی می‌شود تقاضا در سال 2022 تنها 20 درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری باشد که ناشی از تقاضای سفرهای داخلی و درون اروپایی است.

انتظار می‌رود امسال سفرهای داخلی از اوج‌های پیش از همه‌گیری فراتر رود، در حالی که تقاضای سریع درون منطقه‌ای نیز یک عامل کلیدی خواهد بود.

گزارش دیگری از Oxford Economics در مورد اثرات گردشگری تهاجم روسیه به اوکراین می گوید:

  • اوکراین و روسیه از نظر سفرهای ورودی متحمل تأثیرات قابل توجهی خواهند شد و به دلیل شرایط اقتصادی ضعیف تر، تأثیرات فوری و مستقیم در سایر مقاصد وجود خواهد داشت. سفرهای خارجی روسیه و اوکراین 5.4 درصد از سفرهای بین المللی جهانی را در سال 2019 به خود اختصاص داده است.
  • تحریم ها قبلاً بر اقتصاد روسیه تأثیر زیادی گذاشته است و به طور قابل توجهی بر سفر و فعالیت اقتصادی در روسیه و فراتر از آن تأثیر خواهد گذاشت.
  • در کوتاه مدت، کشورهایی که به بازدیدکنندگان روسی و اوکراینی متکی هستند تحت تأثیر قرار خواهند گرفت زیرا سفر از هر دو کشور محدود خواهد شد. از این نظر سفر از روسیه تأثیرات منفی بیشتری را تجربه خواهد کرد.
  • در درازمدت، اثرات محدودیت‌های حریم هوایی و افزایش قیمت نفت می‌تواند به قیمت بلیط منتهی شود و بهبود سفرهای بین‌المللی را کاهش دهد، در حالی که اختلالات عرضه از نظر عرضه نفت، گاز و مواد غذایی به نرخ‌های تورم بالا در غرب منتهی خواهد شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.