آمارها از رشد گردشگری پزشکی روسیه خبر می‌دهند

از سال ۲۰۰۱ تا کنون، روس‌ها ۷۰ درصد صنعت گردشگری سلامت خود را بزرگتر کرده‌اند

براساس گزارش‌ها و مستندات موجود گردشگری پزشکی روسیه در ۱۷ سال اخیر رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرده و اکنون این کشور به عنوان یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری پزشکی منطقه CIS تبدیل شده است.

به گزارش مدتور پرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران و به نقل از راشا تودی، اولگا کانونیکوا، مدیر بازاریابی یکی از بیمارستان‌های ارایه دهنده خدمات به گردشگران خارجی در این زمینه می‌گوید: براساس گزارش‌های منتشر شده اکنون بیشترین تقاضای سفر برای دریافت خدمات پزشکی از سوی متقاضیان کشورهای مشترک‌المنافع است که نسبت به سال ۲۰۰۱ میلادی تقریبا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

کانونیکوا در ادامه تاکید می‌کند: در واقع اگر بخواهیم رشد گردشگری پزشکی روسیه را به صورت سالانه مد نظر داشته باشیم با عدد حدود ۲/۴ درصد روبرو خواهیم شد که به ظاهر رشد قابل توجهی نیست، اما در مجموع می بینیم این روند همواره روبه رشد بوده و اکنون توانسته سهم بالایی در اقتصاد این کشور به خود اختصاص دهد.

رونق گردشگری سلامت در روسیه از کجا آب می‌خورد؟

وی درباره رشد قابل ملاحظه گردشگران پزشکی در روسیه تصریح می‌کند: اکنون تقاضای دریافت خدمات پزشکی از جمله خدمات IVF و درمان ناباروری، جراجی مغز و اعصاب و همچنین جراحی‌های زیبایی از سوی خارجی‌ها در مراکز تخصصی روسیه بسیار قابل توجه است و بسیاری از مراکز درمانی درحال برنامه‌ریزی برای بازاریابی در سایرکشورها هستند.

بازارهای هدف گردشگری پزشکی روسیه

به گفته این متخصص بازاریابی مراکز درمانی روسیه که می‌توانند پذیرای گردشگران خارجی باشند امروز بازارهای هدفشان را در کشورهای بلغارستان، مغولستان، آلمان و سایر کشورها به غیر از چین گسترش داده‌اند که این فرایند می‌تواند سهم درآمدهای گردشگری پزشکی روسیه را حداقل طی سال آینده رشدی معادل ۲۰ درصد تنها در یک سال افزایش دهد.

وی درادامه می‌گوید: سند افزایش تقاضای گردشگران خارجی برای دریافت خدمات مورد نیاز خود در مرزهای کشور روسیه این است که اکنون بیمارستان‌های معتبر و معروف روسیه که درحال برنامه‌ریزی جهت دستیابی به بازارهای هدف بیشتری خارج از مرزهای کشورشان هستند مشغول استخدام مترجمان بیشتری متناسب با کشورهای هدف خود هستند.

    مطالب مرتبط:

در این زمینه مقامات وزارت بهداشت روسیه نیز تاکید می‌کنند برآوردهای انجام شده بیانگر این نکته است که رشد گردشگری پزشکی روسیه می‌تواند سالانه ۱۳ میلیارد روبل معادل ۲۰۰ میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک کند و به همین دلیل بروکراسی دریافت ویزا برای ورود گردشگران به روسیه حذف شده است.

به گفته وی این خدمات شامل ارایه ویزای ۳۰ روزه به بیمار و همراهش بدون هرگونه تشریفات دست‌وپاگیر است که می‌توان علاوه بر مراجعه‌های حضوری به صورت الکترونیک هم از سوی متقاضیان ارایه شود.به عنوان مثال گردشگران کریمه، برای ورود به خاک روسیه و دریافت خدمات درمانی موردنظرشان ویزای رایگان دریافت می‌کنند.

بیمارستان‌های معتبر و معروف روسیه که درحال برنامه‌ریزی جهت دستیابی به بازارهای هدف بیشتری خارج از مرزهای کشورشان هستند مشغول استخدام مترجمان بیشتری متناسب با کشورهای هدف خود هستند.

در گزارشات رسمی وزارت بهداشت روسیه آمده سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۱۰ هزار نفر گردشگر پزشکی از خارج این کشور وارد روسیه شده‌اند که نسبت به سال قبل از آن یعنی سال ۲۰۱۶ میلادی تنها ۸۶ هزار نفر گردشگر خارجی به این کشور وارد شده‌اند که عموما درخواست دریافت خدمات دندان‌پزشکی و ارتوپدی بوده‌اند.

به گفته مقامات وزارت بهداشت این کشور یکی از فرصت‌های قابل توجه روسیه برای دستیابی به تعداد گردشگران بیشتر طبیعت بکر آن است که می‌تواند نقش کلیدی درکنار قیمت و کیفیت مناسب ارایه خدمات پزشکی برای متقاضیان باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.