فرش ارزان 500 شانه بهترین گزینه برای ویلا

قطعا اگر تا به حال تجربه خرید فرش را داشته‌اید در مورد چند شانه بودن فرش چیزهایی شنیده‌اید. یکی از پارامترهایی که باعث تمایز انواع فرش‌های ماشینی می‌شود، شانه است. فرش 500 شانه به دلیل استفاده از نخ ارزان‌تر و نخ پلی استر از قیمت خیلی عالی برخوردار است و به همین دلیل در بسیاری از موارد می‌تواند انتخاب خوبی برای مکان‌هایی مانند ویلا باشد. خیلی از افراد به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که این نوع فرش‌ها دارند، آن را انتخاب می‌کنند. در این مقاله در مورد قیمت فرش ماشینی 12 متری صحبت خواهیم کرد.

شانه فرش چیست؟

قبل از اینکه در مورد مزایای استفاده از فرش 500 شانه و همچنین قیمت فرش ماشینی 12 متری صحبت کنیم، بهتر است به این موضوع بپردازیم که منظور از شانه فرش چیست؟

در ساختار ماشین‌های بافندگی قطعه‌ای به نام شانه وجود دارد که نخ فرش از آن عبور می‌کند. شانه فرش ارتباط مستقیمی با تعداد ریشه‌های فرش در عرض آن دارد.

 

با توجه به ثابت بودن تعداد دندانه‌ها در هر دستگاه بافندگی، تعداد ریشه‌ها در واحد اندازه‌گیری عرض فرش ماشینی ثابت بوده و تراکم عرضی ریشه‌ها را در یک متر عرض فرش مشخص می‌کند. پس منظور از شانه فرش، تراکم عرضی فرش است که به تعداد ریشه یا گره رنگ در یک متر عرض فرش ماشینی گفته می‌شود.

88

هرچه شانه فرش بیشتر باشد، فرش تولید شده ریز نقش خواهد بود و به فرش دستباف شباهت بسیار زیادی دارد. در اصل، تعداد شانه‌های بالاتر فرش می‌تواند زیبایی و لطیف بودن فرش را دو چندان کند. این در حالی است که فرش‌هایی که متراکم هستند، محکم‌اند و دوام بسیار بالایی خواهند داشت. پس می‌توان گفت که فرش ماشینی که تراکم بالایی داشته باشد، بهترین گزینه است؛ اما با این حال فرش‌های ماشینی با تراکم و شانه کم هم همچنان ارزش و زیبایی خاص خودشان را دارند.

همه چیز در مورد فرش 500 شانه

تقریبا می‌توان گفت که از اوایل دهه 1900، مردم فرش‌های ماشینی خریداری کردند. پنبه و ابریشم از جمله الیاف طبیعی هستند که در تولید اولیه این فرش‌ها استفاده شده است. امروزه از الیاف مصنوعی در تولید فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود.

تولید مواد مصنوعی به طور قابل توجهی ساده‌تر و کم هزینه‌تر از تولید الیاف طبیعی است زیرا مواد مصنوعی به کار کمتری نیاز دارند. همچنین این نوع فرش‌ها طول عمر بسیار بالایی دارند.علاوه بر این، در برابر لکه‌ها و رطوبت غیر قابل نفوذ هستند. یکی دیگر از مزیت‌های این فرش‌ها، سادگی آن‌ها از نظر نگهداری و نظافت است.

فرش 500 شانه ارزان کیفیت نسبتا خوبی دارد و دلیل قیمت پایین آن تراکم آن است. برخی از افراد دلیل قیمت پایین این فرش‌ها را بی‌کیفیت بودن متریال به کار رفته در آن‌ها می‌دانند که باید بگوییم که این ذهنیت کاملا اشتباه است.

تراکم عرضی فرش 500 شانه

همانطور که گفته شد شانه به تعداد گره‌ها و خانه‌هایی اطلاق می‌شود که در عرض یک متر فرش شده‌اند. این اصطلاحات در فرش دستباف به رج معروف است. منظور از فرش 500 شانه، یعنی 500 گره در هر متر عرض فرش می‌باشد.

99

تراکم طولی فرش 500 شانه

تراکم طولی تقریبا شبیه به همان اصطلاح شانه است اما تفاوتش این است که در محاسبه آن یک متر طول در نظر گرفته می‌شود. به بیان واضح‌تر، به تعداد گره‌های یک متری از طول فرش ماشینی، تراکم می‌گویند. تراکم فرش 500 شانه اصلی 1000 است.

قیمت فرش ماشینی 12 متری کاشان

فرش‌های 500 شانه در دو نوع 6 متری و 12 متری در بازار موجود هستند. قیمت فرش 500 شانه 6 متری ارزان‌تر است و در نتیجه خیلی از افراد به دنبال تهیه آن هستند؛ این در حالی است که فرش 12 متری پرطرفدارترین فرش ماشینی کاشان است. مواد اولیه یکی از تاثیرگذارترین متغیرها در قیمت فرش ماشینی 12 متری است.

نوع مواد اولیه به طور مستقیم بر دوام فرش تاثیر می گذارد. اکریلیک، BCF و پلی استر از رایج‌ترین الیاف فرش بافی هستند. اکریلیک هیت ست یکی از بهترین الیاف مورد استفاده در قالی بافی است که دارای خواص منحصر به فردی از جمله مقاومت قوی در برابر گرما و سایر انواع آسیب می‌باشد.

فرش 12 متری با قیمت مناسب را از کجا تهیه کنیم؟

ماشین‌های آلمانی و بلژیکی در حال حاضر از پیشرفته‌ترین ماشین‌های قالی‌بافی در فرش کاشان هستند که باعث شد بسیاری از افرادی که به دنبال خرید فرش هستند، به این مجموعه مراجعه کنند. راه‌های زیادی برای خرید فرش قالی کاشان وجود دارد. اگر قصد خرید فرش 12 متری ارزان قیمت و باکیفیت را دارید، ما فرش کاشان را به شما معرفی می‌کنیم. مجموعه فرش کاشان بهترین فرش‌های ماشینی کارخانه‌ای را ارائه می‌دهد.

به‌دلیل عرضه مستقیم و عدم وجود واسطه، خریداران به فرش‌های ارزان قیمت دسترسی دارند. تمامی این فرش‌ها دارای کیفیت برتر و همچنین گارانتی پس از فروش می‌باشند. در سایت فرش کاشان انواع فرش 12 متری را با نقش و نگار مختلف را می‌توانید پیدا کنید.

در صورتی که بخواهید فرش‌ نازک خریداری کنید، بهترین کار این است که فرش شانه بلند بخرید. این نوع فرش‌ها ضخامت کمی دارند. هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی کاشان بیشتر باشد، از تجهیزات پیشرفته‌تر و الیاف با کیفیت‌تر استفاده می‌شود و قیمت فرش افزایش می‌یابد.

اگر دوام و ضخامت بالای فرش برایتان مهم است، فرشی با شانه و تراکم کم انتخاب کنید. در نتیجه می‌توان گفت فرش‌های 700 شانه دوام بیشتری نسبت به فرش‌های 1200 شانه دارند؛ اما قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه بیشتر است.  با وجود همه این‌ها اگر مقدار بودجه‌ای کمی برای خرید کنار گذاشته‌اید، می‌توانید فرش 500 شانه خریداری کنید؛ به‌خصوص برای محیط هایی مانند ویلا.

سخن پایانی

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که فرش ماشینی 500 شانه به دلیل استفاده از نخ ارزان‌تر از قیمت عالی برخوردار است و خیلی از افراد برای مکان‌های پرتردد، مایل به انتخاب چنین فرش‌هایی هستند. قیمت فرش ماشینی 12 متری کاشان با وجود کیفیت بسیار بالایی که دارد و همچنین متریال به کار رفته در آن، مناسب است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به فکر خرید فرش 500 شانه هستید، فرش مورد نظر خودتان را از این مجموعه سفارش دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.