دبی مرکز ناباروری لطیفه را تا ۲۰۲۰ افتتاح می‌کند

سرمایه‌گذاری دبی در خدمات IVF برای توسعه گردشگری سلامت

اداره بهداشت دبی اعلام کرده بزرگترین مرکز ناباروری در منطقه به نام لطیفه قبل از سال ۲۰۲۰ میلادی افتتاح می‌شود.

به گزارش مدتور پرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران مرکز یاد شده که با استفاده از سرمایه‌گذاری بانک اسلامی امارات درحال ساخت است براساس برنامه بلند مدت دولت برای تبدیل شدن امارات متحده عربی به هاب گردشگری پزشکی منطقه اجرایی شده است.

این مرکز که با مساحت نزدیک به ۶ هزار متر مربع در شهر سلامتی دبی طراحی شده است دارای پیشرفته‌ترین بخش‌های درمانی مربوط به درمان ناباروری است که براساس آخرین شیوه‌های درمانی در سراسر جهان می‌تواند به متقاضیان ارایه خدمات کند

براساس گزارش‌های منتشر شده از امکانات ایجادشده در مرکز ناباروری لطیفه، این مرکز دارای ۶ کلینیک تخصصی برای ارایه خدمات مورد نیاز متقاضیان است که درکنار آن بخش‌های تخصصی ویژه‌ای هم برای نوزادان تازه متولد شده طراحی و احداث شده است.

کارشناسان اداره بهداشت دبی براین باورند که سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سلامت آنهم در کشوری اسلامی می‌تواند دستاوردهای بالایی برای اقتصاد گردشگری این کشور مسلمان ایجاد کند به این دلیل که بسیاری از گردشگران مسلمان تمایل دارند توسط پزشکان مسلمان مورد درمان قرار گیرند تا از نظر شرعی نگرانی خاصی نداشته باشند.

انگلیسی‌ها برای درمان ناباروری کجا می‌روند؟

امارات می‌خواهد هاب گردشگری سلامت منطقه شود

این درحالی است که پروژه احداث بیمارستان لطیفه یکی از بخش‌های تکمیلی برنامه امارات متحده عربی برای تبدیل شدن به هاب گردشگری سلامت در منطقه خاورمیانه است و این برنامه از ابتدای سال ۲۰۰۰ میلادی اجرایی شده است.

در این دوره مسئولان بهداشتی امارات با بررسی آمار هزینه‌های سالانه بیماران جهت دستیابی به خدمات پزشکی مناسب خارج از منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که بجای هزینه‌کرد سالانه حدود ۳۰ میلیارد دلار از سوی اتباع حاشیه جنوب خلیج فارس برای سفر و دریافت درمان موردنیاز می‌توان سرمایه‌گذاری دقیقی در این زمینه داشته باشند و علاوه بر درمان بیماران محلی نسبت به جذب گردشگران خارجی و ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد منطقه نیز اقدام کنند.

به این ترتیب اوایل سال ۲۰۰۷ میلادی مسئولان با انتشار خبر طراحی شهرک سلامت دبی که نزدیک ۱۰۰ هکتار وسعت دارد حرکتی منسجم در راستای اجرای برنامه خود آغاز کردند و اکنون بخش‌های مختلفی از این شهرک درحال ارایه خدمات مورد نیاز گردشگران است و در آخرین اقدام مرکز ناباروری لطیفه نیز تا سال آینده افتتاح خواهد شد.

با تکمیل پروژه احداث شهرک سلامت دبی چیزی حدود ۴۷۵۰ پزشک متخصص درکنار نزدیک به ۱۰ هزار پرسنل آموزش دیده فعال در بخش‌های مختلف مشغول ارایه خدمات مورد نیاز گردشگران با ۴۷ زبان زنده دنیا خواهند بود.

به گفته مسئولان مربوطه برای دستیابی به موفقیت در طرح یاد شده ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین تکمیل ظرفیت‌های دیگر مثل خدمات حمل ونقل، اقامت، سرگرمی و تفریح توانسته رسیدن به اهداف یاد شده را تسهیل نماید به این دلیل که برای تکمیل پروژه زنجیره‌ای از خدمات باید ارائه شود تا گردشگران تمایل داشته باشند به شهر سلامتی دبی برای دستیابی به خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب سفر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.