برای رفع قوانین مزاحم در صنعت گردشگری، آمادگی داریم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت قوانین کارآمد در صنعت گردشگری گفت: در مجلس شورای اسلامی، این آمادگی وجود دارد که قوانین مزاحم در صنعت گردشگری رفع شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با مدتورپرس افزود: اگر قوانینی در صنعت گردشگری و زیرشاخه‌های آن وجود داشته باشد که فعالان این صنعت، آن دسته از قوانین را غیرکاربردی و دست و پا گیر بدانند، این آمادگی در مجلس وجود دارد که پس از بررسی کارشناسی، این قوانین اصلاح شود تا فعالان این صنعت، بدون دغدغه بتوانند مسیر توسعه گردشگری را طی کنند.

وی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی فعال و قانونمند در صنعت گردشگری و زیرشاخه‌های آن حمایت قانونی به عمل آید، تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال برای جوانان در صنایع بزرگ به اعتبارات زیادی نیاز وجود دارد و این روزها حتی برای اشتغال‌زایی در صنایع متوسط نیز به اعتبارات قابل توجهی نیاز داریم، اما تمرکز بر صنعت گردشگری و زیرشاخه‌های این صنعت می‌تواند موجب شود که با سرمایه‌گذاری بسیار پایین‌تری، اشتغال‌زایی بالایی در کشور ایجاد شود.

پورابراهیمی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی کشور خاطرنشان کرد: با نوسانات ارزی اخیر، ارزش پول ملی کشور کاهش یافته که این مساله در زندگی روزمره بسیاری از مردم نیز تاثیرات نامطلوبی برجای گذاشته است، اما کاهش ارزش پول ملی کشور برای صنعت گردشگری یک فرصت تلقی می‌شود، زیرا می‌تواند گردشگران خارجی را برای سفر ارزان به ایران ترغیب کند. درواقع می‌توان با برنامه‌ریزی کارشناسی از این وضعیت در مسیر توسعه صنعت گردشگری بهره برد.

وی با بیان اینکه باید در مسیر افزایش درآمدهای پایدار غیرنفتی مثل افزایش درآمد ارزی از طریق صنعت گردشگری گام برداریم، تاکید کرد: باید شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری سلامت نیز تسهیل شود، زیرا در صورت حضور فعال‌تر بخش خصوصی در صنعت گردشگری سلامت و افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت، قطعا آمار جذب بیماران خارجی به کشور نیز افزایش خواهد یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.