تنوع گیاهان دارویی؛ فرصتی برای توسعه گردشگری سلامت

یک نماینده مجلس با اشاره به نقش گیاهان دارویی در توسعه گردشگری سلامت گفت: ایران دارای تنوع کم‌نظیری در حوزه گیاهان دارویی است که تبلیغ و معرفی این ظرفیت‌ها می‌تواند به توسعه گردشگری سلامت در کشور ما منجر شود.

علی ابراهیمی در گفتگو با مدتورپرس افزود: باید از مواهب طبیعی که در اختیار داریم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. در این راستا استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی ایران در درمان بیماری‌ها می‌تواند موجب تقویت گردشگری سلامت شود.

وی اظهار کرد: نباید گمان کنیم که توسعه گردشگری سلامت، فقط از طریق توسعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محقق می‌شود، بلکه می‌توان علاوه بر توسعه مراکز درمانی و تجهیز زیرساخت‌های نظام سلامت، از درمان‌های مکمل و ظرفیت گیاهان دارویی کشور هم بهره ببریم. در این زمینه باید رسانه‌ها نیز در جهت تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های ایران در زمینه گیاهان دارویی به کمک گردشگری سلامت بیایند و با اطلاع‌رسانی در این حوزه، گامی در جهت جذب بیشتر بیماران خارجی و تقویت اقتصاد ملی کشور بردارند.

نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه توجه بیشتر به طب سنتی ایران و معرفی این طب موجب جذب بیشتر بیماران خارجی خواهد شد، خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری سلامت می‌تواند علاوه بر ارزآوری بالایی که برای کشور به همراه خواهد داشت، در زمینه توسعه اقتصاد و افزایش فرصت‌های اشتغال هم بسیار موثر باشد. بنابراین نباید این فرصت بالای ارزآوری را از دست بدهیم و باید در جهت تقویت این صنعت گام برداشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس تاکید کرد: با توجه به کاهش ارزش پول ملی کشور، می‌توان از این موقعیت در جهت تقویت صنعت گردشگری سلامت بهره برد، زیرا حضور در ایران و درمان در کشور ما برای بسیاری از گردشگران خارجی، بسیار ارزان تمام می‌شود. درواقع، کاهش ارزش پول ملی ما می‌تواند موجب ترغیب گردشگران خارجی برای سفر درمانی به ایران شود. البته در صورتی که این کار با برنامه‌ریزی علمی و استفاده از تجارب کارشناسان متخصص در گردشگری سلامت همراه باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.