رهایی از اقتصاد نفتی با توسعه صنعت گردشگری امکان‌پذیر است

یک نماینده مجلس با اشاره به ارزآوری بالای صنعت گردشگری گفت: رهایی از اقتصاد نفتی با توسعه صنعت گردشگری امکان‌پذیر است. اگر در طی این چند دهه اخیر برای درآمدزایی از این صنعت سودآور برنامه ریزی می‌شد، هم اکنون نیازی به صادرات نفتی نداشتیم.

محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با مدتورپرس افزود: صنعت گردشگری در زمره دومین صنعت سودآور دنیا به حساب می‌آید، اما نتوانسته‌ایم سهم قابل توجهی از درآمدهای ارزی صنعت گردشگری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری کشور با کندی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: وضعیت سرویس‌های بهداشتی در کشور، حمل و نقل جاده‌ای، کیفیت بسیاری از رستوران‌های بین راهی و بسیاری از مولفه‌های دیگر صنعت گردشگری در کشور ما در سطح مطلوب و استانداردی قرار ندارد و همین مسائل موجب شده است که نتوانیم در زمینه جذب گردشگران خارجی، موفق عمل کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تبلیغات منفی که علیه ایران در رسانه های جهانی منتشر می‌شود، یادآور شد: مجموع تبلیغات رسانه ای و هدفدار در بسیاری از رسانه‌های دنیا باعث ایجاد نوعی جو «ایران هراسی» در جهان شده است. دستگاه دیپلماسی، دولت، فعالان رسانه و سایر افراد فعال در صنعت گردشگری باید در مسیر خنثی‌سازی این تبلیغات منفی حرکت کنند.

وی تصریح کرد: باید با تبلیغات گسترده، معرفی ظرفیت‌های بالقوه ایران در صنعت گردشگری و ترسیم یک چهره واقعی از ایران در رسانه‌های بین المللی، فضای روانی ایجاد شده علیه ایران را تغییر دهیم که البته در این زمینه‌های فرهنگی متاسفانه اقدامات گسترده و قابل‌توجهی در کشور ما صورت نگرفته است.

همچنین نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های سرشار ایران در صنعت گردشگری سلامت تاکید کرد: نباید دلالان و افراد غیرمتخصص، کنترل صنعت گردشگری سلامت را در دست بگیرند. اینکه بیماران خارجی برای اسکان، درمان و حمل و نقل به دلالان غیرقانونی مراجعه می‌کنند، یک دلیل عمده‌اش این است که سازوکار قانونی و تعریف شده‌ای برای جذب بیماران خارجی در کشور ما وجود ندارد. همین مساله موجب شده است که دلالان غیرقانونی از این خلا موجود، سوء استفاده کنند و به جذب بیماران خارجی روی بیاورند.

1 نظر
  1. shiva می گوید

    خیلی جالبه که اخیرا بسیاری از نمایندگان مجلس درباره صنعت توریسم و گردشگری اظهار نظر می کنند همچنین به موضوع گردشگری سلامت هم اشاره می کنند. من بسیار امیدبخش می بینم این مساله را که مسئولین در لایه های حکومتی به اهمیت این حوزه برای رهایی از صادرات نفتی پی برده اند. ممنون از خبرگزاری مد تور پرس برای تهیه و تدارک این مصاحبه ها و گفتگو ها.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.