رشد توریسم درمانی با حضور رایزن سلامت در سفارتخانه‌ها

رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سفارتخانه ها در جذب بیماران خارجی گفت: سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف می‌توانند در صنعت گردشگری سلامت، فعالانه‌تر عمل کنند. در این راستا، وجود رایزن سلامت یا رایزن گردشگری در سفارتخانه‌ها می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری سلامت در ایران کمک کند.

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با مدتورپرس افزود: با وجود آنکه ایران دارای ظرفیت‌های زیادی در نظام سلامت است و از پزشکان مجرب و تجهیزات پیشرفته درمانی بهره می برد، اما نتوانسته‌ایم ارزآوری چشمگیری از طریق گردشگری سلامت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه وجود بروکراسی‌های زائد موجب شده است که برخی سرمایه‌گذاران بجای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری داخلی به سمت سرمایه‌گذاری در خارج از کشور ترغیب شوند؛ در حالی که می‌توانیم با کاهش روندهای مزاحم اداری و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران، رشد قابل قبولی در صنعت گردشگری داشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به موفقیت‌های کشور امارات و ترکیه در جذب گردشگران خارجی، یادآور شد: هم‌اکنون کشورهای ترکیه و امارات توانسته‌اند که با برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی، گردشگران زیادی را از کشورهای دور و نزدیک جذب کنند. در شرایطی که کشور ما از نظر جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی در زمره کشورهای نخست دنیاست و از نظر دانش پزشکی نیز در سطح بالایی قرار دارد، اما شاهد هستیم که کشور ترکیه با یک برنامه‌ریزی اصولی توانسته است که بیماران خارجی زیادی را برای اقامت و درمان، جذب کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: نمی‌توان انتظار داشت که بدون برنامه‌ریزی، مدیریت واحد و معرفی ظرفیت‌های ایران در عرصه گردشگری سلامت، بیماران خارجی زیادی به ایران جذب شوند، اما همکاری بخش دولتی و خصوصی در این عرصه می‌تواند ارزآوری پایدار در این صنعت سودآور را تضمین کند. البته در این راستا باید اصلاح قوانین دست و پاگیر هم در دستور کار قرار بگیرد تا فعالان قانونی صنعت گردشگری و زیرشاخه‌های آن بتوانند با دلگرمی بیشتری کار کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.