گردشگری پزشکی سالانه ۲۵ درصد رشد خواهد کرد

طبق آخرین تحقیقاتی که از سوی مجموعه‌های ویزا و آکسفورد اکونومیکس صورت گرفته تا سال ۲۰۲۵ میلادی گردشگری پزشکی سالانه رشدی معادل ۲۵ درصد را تجربه خواهد کرد و گردش مالی ۳ تریلیون دلاری به خود می‌بیند.
به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، در این گزارش آمده طی دوره یاد شده عوامل مختلفی از جمله افزایش هزینه‌های درمان، نبود خدمات و کیفیت بالاتر خدمات مورد نظر عواملی هستند که ۳ تا ۴ درصد از جمعیت دهکده جهانی را برای دریافت خدمات پزشکی مورد نیازشان متقاعد می‌کند.
تهیه کنندگان این گزارش هنگام تحقیقاتشان دریافتند که اتفاقات و آمارهای جالبی را می‌توان طی دوره یاد شده تجربه کرد به عنوان مثال تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی رشد صنعت گردشگری پزشکی باعث می‌شود ۳۴۰ فرودگاه بین‌المللی در گوشه و کنار جهان برای دسترسی ساده‌تر گردشگران به مراکز درمانی احداث شود.
این درحالی است که آمریکایی‌ها طی این دوره بیشترین هزینه‌ها را در گردشگری پزشکی هزینه می‌کنند و درپی این کشور اتباع تایلند، سنگاپور و کره‌جنوبی به ترتیب قرار گرفته‌اند، هرچند برخی برآوردها تاکید می‌کند اتباع چینی به زودی جایگاه آمریکایی‌ها را در گردشگری پزشکی خواهند گرفت.

آمار گردشگری پزشکی در جهان
از سوی دیگر کارشناسان و تهیه کنندگان گزارش یاد شده براین باورند میانگین سنی گردشگران پزشکی از میان ۱۳۴ کشور مورد مطالعه تا سال ۲۰۲۵ میلادی بالاتر خواهد رفت، به صورتی که تا پایان دوره یاد شده ۱۳ درصد از گردشگران این بخش مسن هستند و گردشگران ۱۸ تا ۳۴ ساله نیز حداقل ۱ تا ۳ بار تجربه جراحی را در کشورهای خارجی خواهند داش..
رنه ماری استفان، کارشناس ارشد گردشگری پزشکی در این زمینه گفت: تجزیه و تحلیل‌های انجام شده از بازار گردشگری پزشکی تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیانگر این نکته است که صنعت گردشگری پزشکی در سراسر جهان یک پدیده خواهد بود و می‌توانند زمینه‌ای بسیار مناسب برای جلب نظر گردشگران خارجی و البته صاحبان سرمایه باشد تا سرمایه‌گذاری هوشمند داشته باشند.

   مطالب مرتبط:

استفان معتقد است کشورهایی که قصد استفاده از این فرصت طلایی به نفع اقتصاد خودشان هستند باید هرچه سریعتر و هدفمند در زمینه توسعه زیرساخت‌های خود سرمایه‌گذاری‌های مطمئن و دقیق داشته باشند چون هر روز گردشگران برای دستیابی به خدمات مورد نیازشان به دنبال شرایط نوین هستند.
وی تاکید کرد: دستیابی به فناوری‌های نوین درکنار مدیریت هزینه‌های بیماران برای کشورهای مقصد گردشگری پزشکی طی ۵ سال آینده تعیین کننده است تا بتوانند هرچه بیشتر از گردش مالی این صنعت به نفع اقتصاد خود استفاده کنند.

منبع: Medical tourism index

1 نظر
  1. amin می گوید

    امیدوار هستیم ایران با توجه به ظرفیت هایی که داره بتونه جایگاه خوبی در گردشگری سلامت پیدا کنه و از این غافله ۳ ترلیون دلاری جا نمونه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.