اتاق شیشه‌ای برای توسعه گردشگری پزشکی امارات

درحالی امارات متحده عربی برای دستیابی به سهم بیشتر از گردشگری پزشکی بین المللی برنامه‌‌ریزی می‌کند که براساس آخرین سیاست‌ها نه تنها اجازه کار پزشکان متخصص سایر کشورها در شهرسلامتی دبی صادر شده است بلکه برای جلب اعتماد متقاضیان دریافت خدمات پزشکی در این کشور اتاق شیشه‌ای ایجاد شده تا فعالیت و روند ارایه خدمات پزشکان و مراکز درمانی کاملا مشخص و قابل رصد باشد.
به گزارش مدتورپرس، خبرگزاری گردشگری سلامت ایران، وزارت بهداشت امارات متحده عربی با توجه به اهمیت توسعه و رونق گردشگری پزشکی در این کشور با استفاده از درگاه DubaiHealthBooking گزینه‌ای جهت ثبت نظرات گردشگران پزشکی ایجاد کرده است.
براساس این امکان تمامی گردشگرانی که در مراکز درمانی امارات متحده عربی خدماتی را دریافت کرده‌اند می‌توانند در وب سایت یاد شده نظرات و میزان رضایت خود را از پزشک، مرکز درمانی و در مجموع سفر به امارات متحده عربی ثبت کنند.


مقامات وزارت بهداشت امارات در این زمینه اعلام کرده‌اند: ارایه این خدمات بدون تردید می‌تواند رضایت و اطمینان خاطر بیشتری نزد گردشگران پزشکی خارجی برای استفاده از خدمات پزشکی امارات را ایجاد کند و ثبت تمامی اطلاعات مربوط به پزشکان و مراکز درمانی می‌تواند دقت عمل سیاست‌گذاری‌های آتی این کشور را بالاتر ببرد.
مایسا البوستانی، مدیر تحقیقاتیDubai Health Authority یا همان DHA در این زمینه گفت: استفاده از این پلت‌فرم علاوه براینکه به بیماران و متقاضیان امکان دسترسی ساده به متخصصان مورد نظرشان را می‌دهد بلکه می‌تواند فرآیندی برای دریافت اطلاعات و سوابق حرفه‌ای مراکز و متخصصان نیز باشد تا بتوانند براساس میزان رضایت سایر گردشگران گزینش دقیقی داشته باشند.
البوستانی در ادامه افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاپایان سال جاری تعداد ۳۷ مرکز ارایه دهنده خدمات سلامتی و پزشکی به گردشگران خارجی و ۳۳ هزار پرسنل آنها در سامانه یاد شده ثبت اطلاعات می‌شوند و گردشگران می‌توانند علاوه بر رای دادن به نحوه ارایه خدمات موردنظرشان از سوی این مراکز و افراد از سایر نظرات نیز مطلع شوند.
مدیر تحقیقاتی DHA همچنین درباره برنامه‌های توسعه‌ای گردشگری پزشکی امارات نیز گفت: با درنظر گرفتن روند روبه‌رشد و همچنین نیاز مراکز درمانی به متخصصان بیشتر با هماهنگی مسئولان دولتی قرار براین است که مراکز سلامتی و پزشکی فعال در دبی، با ارایه درخواست‌هایی مبنی بر فعالیت متخصص مورد نظران پروانه کار برای فرد موردنظر طی دوره‌ای محدود در شهرک‌های سلامتی دریافت کنند.

   مطالب مرتبط:

وی تاکید کرد: دوره مجوزهای صادر شده دوساله است و با استفاده از این مجوزها و نقطه نظرات و رای بیمارانی که از طریق این فرد مداوا شده‌اند در تلاش هستیم بهترین‌ها را در شهرک‌های سلامتی دبی داشته باشیم تا به واسطه فعالیت‌ این افراد تقاضای سفر برای خارجی‌ها جهت درمان در شهرک‌های سلامتی دبی بیشتر از قبل باشد.
البوستانی درباره سرمایه‌گذاری‌های خاص دبی در ارایه خدمات منحصربفرد نیز افزود: هم اکنون برنامه‌ریزی بلند مدتی برای تبدیل شدن دبی به بهترین و مجهزترین مرکز پیوند پوست برای بیمارانی که به دلایل مختلف دچار سوختگی گسترده‌شده‌اند ؛ هستیم. از این رو آزمایشات با فناوری‌های نوین، خرید تجهیزات و لوازم بسیار پیشرفته و همچنین بکارگیری متخصصان مشهور در دستور کار قرار دارد.
منبع: گلف نیوز

1 نظر
  1. amin می گوید

    سلام و خسته نباشید. به نظر میاد بانک اطلاعات جامعی از پزشکان جمع آوری بشه که مسافرین سلامت بتونن براحتی پزشک خودشون رو انتخاب کنن و نظرات و ستاره ها رو ببینن و بهتر درباره پزشک مربوطه و کلینیک و بیمارستان مربوطه تصمیم بگیرن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.