بیمارستان های برتر آلمان در ارائه خدمات به گردشگران پزشکی جهان

گزارشی از درمان‌ها و بیمارستان های برتر آلمان

هنگامی که گردشگران پزشکی به‌دنبال انتخاب مرکز درمانی مناسب هستند در میان انبوهی از اطلاعات گیر می‌کنند که بعضا این حجم از اطلاعات گمراه کننده است. از آنجایی که سرزمین ژرمن‌ها به‌عنوان یکی از بیست مقصد برتر گردشگری پزشکی میان مخاطبان است در این متن به بیمارستان های برتر آلمان اشاره شده است.

انتشار این مطلب اگرچه به ظاهر نوعی تبلیغات به نظر می‌رسد اما نیمه پنهان ماجرا اینجاست که فعالان عرصه گردشگری پزشکی می‌توانند با استفاده از تجربه‌های این مراکز درمانی و مطالعه روند توسعه کارشان، نمونه‌های بومی برای خود طراحی و از آن‌ها الگوبرداری کنند.

برای شناسایی ده مرکز برتر به ملاک‌هایی همچون رتبه‌بندی فعلی آمار پذیرش بیماران خارجی، نتایج حاصل از درمان، رتبه بین‌المللی پزشکان فعال در بیمارستان، اعتبار مدارک علمی و از همه مهمتر نظر دریافت‌کنندگان خدمات بوده در نظر گرفته شده است.

در این گزارش علاوه‌بر معرفی بیمارستان های برتر آلمان به چند سوال متداول و معمول در ذهن گردشگران که در ذیل آمده است، پاسخ داده شده است.

چرا معالجه در بیمارستان‌های آلمان در بین گردشگران پزشکی بسیار محبوب است؟ کدام بیمارستان‌ها بهترین هستند؟ چگونه گزینه صحیح را انتخاب کنیم یا اینکه چگونه می‌توان در آلمان درمان را شروع کرد؟

بیمارستان‌های فعال در گردشگری سلامت

۱۰ بیمارستان برتر آلمان در ارائه خدمات گردشگری پزشکی

  • بیمارستان Charite University: این بیمارستان که در شهر برلین واقع شده با درنظر گرفتن موارد یاد شده، رتبه اول بیمارستان های برتر آلمان را به خود اختصاص داده است. این مرکز درمانی در سال ۲۰۱۷ میلادی در نشریه Focus به‌عنوان بهترین کلینیک درمانی این کشور معرفه شد.
  • بیمارستان دانشگاه Ludwig Maximilian مونیخ: این بیمارستان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مراکز درمانی بین‌المللی در شهر مونیخ است. این بیمارستان هم سال ۲۰۱۷ در نشریه Focus توانست مقام دوم را در آلمان به خود اختصاص دهد.
  • بیمارستان دانشگاه Frankfurt am Main : این بیمارستان در شهر فرانکفورت به‌عنوان یکی از مراکز آموزشی برای متخصصان، سومین گزینه انتخابی برای گردشگران پزشکی است.
  • بیمارستان دانشگاه Duesseldorf: این مرکز که جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده یکی از مراکز مناسب مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و تحقیقاتی است که سالانه هزاران گردشگر پزشکی را به خود جلب می‌کند.
  • بیمارستان Asklepios Academic City Hospital Bad Wildungen: این بیمارستان که درواقع یک مرکز درمانی مرتبط با آکادمی پزشکی است دارای بهترین تجهیزات تخصصی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به متقاضیان است.
  • بیمارستان University Bonn: این بیمارستان جزو جدیدترین مراکز درمانی آلمان شناخته می‌شود که با توجه به ارائه خدمات مناسب و همچنین استقبال گسترده گردشگران خارجی در مجلسه Focus توانسته جایگاهی میان ده مرکز درمانی برتر آلمان برای خود دست‌وپا کند.
  • بیمارستان University RWTH Aachen : این بیمارستان یکی از بهترین و راحت‌ترین بیمارستان‌ها برای گردشگران خارجی شناخته شده است. در این مرکز با توجه به محوطه بسیار بزرگ و پارک اطراف آن بیشتر به دوران نقاهت و توانبخشی بیماران بعد از عمل جراحی توجه می‌شود و از فضای بسیار زیبای آن استفاده بهینه شده است.
  • بیمارستان‌های زنجیره‌ای Schön Klinik: این شبکه درمانگاهی در آلمان یکی از مناسب‌ترین مراکز درمانی برای گردشگران پزشکی از سراسر جهان است که به این کشور مسافرت می‌کنند. بخش‌های ارتوپدی، نورولوژی، توانبخشی، روان‌درمانی این مرکز بیشترین تقاضا درمیان خارجی‌ها را به خود اختصاص داده است.
  • بیمارستان Alfried Krupp Hospital in Essen-Ruettenscheid: این بیمارستان که به‌عنوان یکی از مراکز درمانی VIP و بسیار مجهز در آلمان شناخته می‌شود محلی برای پذیرش افراد سرشناس مثل سیاستمداران، بازیگران، فوتبالیست‌ها و ثروتمندان جهان است.
  • بیمارستان Tuebingen: این بیمارستان مجهز آلمان علاوه‌بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران این امکان را می‌دهد که از نظر تغذیه‌ای بهترین امکانات و سفارشات را برای خود و همراهان داشته باشند.

 

برترین بیمارستان های آلمان

شیوه‌های درمانی در بیمارستان‌های آلمان

انکولوژی:

بیمارستان‌های انکولوژیک در آلمان براساس زندگی ۵ ساله بیشتر بیماران سرطانی در میان سایر بیمارستان‌های اتحادیه اروپا شناخته می‌شوند. به همین دلیل است که خدمات درمان سرطان در آلمان در سراسر جهان شناخته شده و تقاضای بالایی از سوی گردشگران برای دریافت این نوع خدمات وجود دارد.

استانداردهای درمانی در این مراکز به‌گونه‌ای است که با استفاده از فناوری‌های نوین داروهایی با کارایی بالا و حداقل تهاجم به اندام بیماران را به‌کار گرفته و آنطور برنامه‌ریزی می‌کنند که بیماران طول زندگی مناسب‌تر و بیشتری داشته باشند.

مطالب مرتبط:

این شیوه‌درمانی برای مراحل درمانی سرطان پستان، سرطان دهانه رحم، سرطان پروستات بسیار موثر و مهم است. البته بیمارستان‌های آلمان دارای مراکز توانبخشی‌های مدرن و مجهزی هستند که بیماران درمان شده پس از تکمیل دوره درمان در این مراکز به زندگی عادی خود بازگشته و راهی خانه خود می‌شوند.

بهترین بیمارستان‌های انکولوژیک در آلمان عبارتند از:

  • University Hospital Bonn
  • Charite University Hospital Berlin
  • Asklepios Academic City Hospital Bad Wildungen

 

درمان بیماری های قلب و عروق در آلمان

بیمارستان‌های قلب و عروق و جراحی آلمان از تکنیک‌هایی مانند بای پس عروق کرونر، جراحی دریچه قلب، درمان جراحی تومورهای قلبی و پیوند قلب به صورت تخصصی برخوردار هستند.

بهترین بیمارستان‌های قلب و عروق عبارتند از:

  • University Hospital Rechts der Isar Munich
  • The University Hospital Duesseldorf
  • HELIOS Clinic for Heart Surgery Karlsruhe

 

درمان بیماری های مغز و اعصاب در آلمان

در بیمارستان‌های ارا‌ئه‌دهندگان خدمات درمانی مغز و اعصاب جدیدترین و کارآمدترین شیوه‌های درمانی با تجهیزات نوین به‌کار گرفته می‌شود. برخی از این خدمات شامل درمان مولتیپل اسکلروزیس با استفاده داروهای نوین متناسب و براساس آنتی بادهای مونوکلونال است. البته برخی شیوه‌های نوین مثل کاشت محرک‌ها و تراشه‌های درمانی برای صرع،‌ پارکینسون است.

این بیمارستان‌ها همچنین دارای بخش‌های توانبخشی قابل اعتماد برای بیماری‌های عصبی مثل: سکته‌ مغزی، فلج مغزی، پارکینسون و تروماهای مغزی هستند.

بیمارستان‌های معتبر در این زمینه عبارتند از:

  • University Hospital of Ludwig Maximilian
  •  University of Munich University Hospital Tuebingen
  •  University Hospital Frankfurt am Main

 

University Hospital of Ludwig Maximilian University of Munich

درمان بیماری های ارتوپدی و آسیب‌شناسی در آلمان

بیمارستان‌های ارائه‌دهنده خدمات درمانی در زمینه ارتوپدی و آسیب‌شناسی آلمان به‌طور کلی به بیمارانی که دارای مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی هستند خدمات ارائه می‌دهند.

مشکلات مفصلی، ستون فقرات وعضلات از جمله مهمترین این خدمات است. برآوردهای انجام شده از نظر تخصصی نشان می‌دهد بیمارستان‌های آلمان بهترین مراکز جایگزینی مفاصل با استفاده از فناوری‌های فوق پیشرفته هستند که حداقل می‌توانند ۲۰ سال بدون مشکل استفاده شوند.

نکته قابل تامل در زمینه ارائه خدمات این بیمارستان‌ها استفاده از شیوه‌هایی است که بیماران می‌توانند در کمترین زمان ممکن به زندگی عادی خود بازگردند. مراکز توانبخشی در این بیمارستان‌ها اهمیت به‌سزایی دارند و به‌صورت همزمان و موازی با دریافت خدمات درمانی فعالیت توانبخشی خود را برای بیمار آغاز می‌کنند.

بهترین بیمارستان‌های آلمانی در زمینه خدماتی درمانی ارتوپدی عبارتند از:

  • (Network of hospitals Schön Klinik (Munich
  • Charite University Hospital
  • Berlin University Hospital Bergmannsheil Bochum
  •  University Hospital Bonn

 

بیمارستان‌های تخصصی جراحی مغز و اعصاب در آلمان

این بیمارستان‌ها اگرچه به نوعی در بخش‌بندی قبلی قرار دارند اما تجهیزات و امکانات فوق مدرن آن‌ها باعث شده تا گروه خاص و جداگانه برایشان ایجاد شود.

در مراکز درمانی یاد شده استفاده از تجهیزات خاص مثل سیستم‌های دوربین ویژه در ابعاد بسیار کوچک، عاملی است که خدمات جراحی خاص در این مراکز ممکن می‌کند.

میکرو دوربین‌ها می‌توانند تصویرهای دقیق و واقعی را برای جراحان این مرکز ایجاد و در بخش‌های بسیار حساس مغز با حداقل عوارض اقدام به جراحی کنند.

استفاده از فناوری‌های رباتیک در مراکز یاد شده امکان انجام جراحی‌های تقریبا غیرممکن را برای بیماران ممکن و خطر این شیوه درمانی را در حد صفر ثبت کند.

به این دلیل که هنگام استفاده از ربات‌ها احتمال لرزش دست و حرکات ناخواسته جراح وجود ندارد.

بهترین بیمارستان‌ها در زمینه جراحی مغز و اعصاب عبارتند از:

  • Charite University Hospital Berlin
  • Sana Hospital Duisburg
  •  University Hospital Muenster

 

چشم پزشکی در آلمان

معتبرترین و معروف‌ترین مرکز چشم پزشکی آلمان، بیمارستان دانشگاه بن است.

گروه چشم پزشکی این بیمارستان زیر نظر متخصصان معتبر آموزش دیده‌اند و ریاست بیمارستان یاد شده با پروفسور فرانک جی هولتز است.

چه بیمارستانهایی در آلمان وجود دارد؟

با توجه به اسامی بیمارستان‌های مطرح شده برای ارائه خدمات به گردشگران پزشکی خارجی اصولا شهرهای برلین، مونیخ، بن، آخن، فرانکفورت و کلن مقاصد اصلی برای گردشگران هستند که بیمارستان‌هایی با رده‌بندی‌های متفاوتی دارند.

بیمارستانهای آلمان
Bavarian clinic Klinikum Alpenpark

 

به این ترتیب گردشگرانی که این مراکز را جهت دریافت خدمات مورد نیازشان انتخاب می‌کنند علاوه‌بر اینکه خدمات درمانی و بهداشتی بالایی دریافت می‌کنند در شهرهایی مدرن با امکانات رفاهی، اجتماعی و زیست محیطی قابل توجه اقامت خواهند داشت.

گردشگران پزشکی که برای انتخاب بیمارستان مناسب خود در کشور آلمان به دنبال انتخاب هستند بهتر است مدنظر داشته باشند که اصولا آلمان دارای دو نوع بیمارستان دانشگاهی و خصوصی یا دولتی است.

بنابراین گردشگران پزشکی با توجه به نوع درمان و بودجه یا سایر آیتم‌ها می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

بیمارستان‌های دانشگاهی

بیمارستان در آلمان

Bavarian clinic Klinikum Alpenpark

کلینیک‌های این نوع بیمارستان‌ها در آلمان دارای بخش‌های مختلف پزشکی هستند که اساتید مداوم تحقیقات علمی را در این مراکز انجام می‌دهند و آخرین روش‌های درمان بیماری‌های مختلف را استفاده می‌کنند و نقیصه‌های احتمالی نیز برطرف می‌شود.

یکی از بهترین بیمارستان‌های اروپا Charite University Hospital Berlin است. این نوع مراکز نسبت به سایر بیمارستان‌ها هزینه بالاتری دریافت می‌کنند با این حال خدمات ارائه شده این مراکز بهترین گزینه برای برخی از گردشگران پزشکی است به این دلیل که تمرکز علمی به مراحل درمانی احتمال موفقیت در شیوه درمانی را در سطوح بالایی افزایش می‌دهد.

بیمارستان‌های خصوصی

بیمارستان‌های خصوصی رایج‌ترین شکل موسسات پزشکی برای معالجه در آلمان است.تعداد زیادی از این نوع مراکز درمانی جز بیمارستان های برتر آلمان هستند. این نوع بیمارستان‌ها اصولا در آلمان توسط پزشکان و متخصصان مختلف دانشگاه تاسیس و راه‌اندازی می‌شود. نکته جالب اینکه هزینه ارائه خدمات درمانی از سوی دولت آلمان در این مراکز به شدت کنترل می‌شود و اصولا پایین‌تر از هزینه‌ها در بیمارستان‌های دانشگاهی است.

این نوع بیمارستان‌ها معمولا به‌صورت کلینیک‌های زنجیره‌ای مانند کلینیک‌های ارتوپدی Schön فعالیت می‌کنند.

در این مراکز بیماران علاوه‌بر دریافت خدمات درمانی مناسب سرویس‌دهی بهتری را تجربه می‌کنند. به‌عنوان مثال کلینیک‌ Klinikum Alpenpark  در یک ساختمان قدیمی و زیبا با نمای دریاچه به بیماران خدمات مورد نیازشان را ارا‌ه می‌دهد که اثربخشی بالایی در روحیه بیماران دارد.

از این رو و با استناد به نتایج نظرسنجی‌های انجام شده اگرچه بیمارستان‌های خصوصی هزینه بالاتری از بیماران دریافت می‌کنند اما صرفه‌جویی بیشتری در زمان و همچنین درصد بهبودی بیشتری به‌خصوص در جراحی‌های سرپایی یا موارد کلینیکی برایشان خواهد داشت.

با لینکدین مدتورپرس همراه شوید

بیمارستان شهری

این بیمارستان‌ها درواقع اصلی‌ترین مرکز درمانی یک شهر هستند که به‌صورت شبکه‌ای متحد در سراسر آلمان و شهرهای مختلف فعالیت می‌کنند.

این بیمارستان‌ها از لحاظ استانداردهای ارائه خدمات و توانمندی کادر درمانی تفاوت چندانی با سایر بیمارستان‌ها ندارند.

اصولا این بیمارستان‌ها با انگیزه‌های بشردوستانه و مرتبط با موسسات مذهبی و خیریه خاص هستند که هزینه‌هایشان نیز از همین طریق تامین می‌شود.

چگونه برای درمان در آلمان برنامه‌ریزی کنیم؟ شروع درمان را در آلمان چطور آغاز کنیم؟

با توجه قوانین و دوره تعیین وقت مشاوره معمولا گردشگران پزشکی برای دریافت خدمات درمانی در این کشور و انتخاب گزینه‌ای کاملا مناسب نیازمند حدود یک ماه و نیم زمان هستند؛

اما گاهی با درنظر گرفتن خدمات درمانی مورد نیاز این زمان را نداشته و نمی‌توانند این زمان را منتظر باشند.

پلتفرم Booking Health این روند را کوتاه کرده و برای آن دسته از بیمارانی که به‌دنبال یافتن بهترین گزینه بیمارستانی در آلمان هستند خدمات مناسب ارائه می‌کند.

بوکینگ هلث درواقع تنها اپراتور گردشگری پزشکی در جهان است که درسال ۲۰۱۵ میلادی موفق به دریافت استاندارد ایزو ۹۰۰۱ شده است.

1 نظر
  1. abolfazl ameri می گوید

    سلام لطفا برای درمان سرطان کبد در بیمارستانهای هایدلبرگ آلمان با.روش پرتو گاما راهنمایی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.